השוק

בעקבות האיום החות'י: 4 חברות ספנות גדולות בהודעה דרמטית

החות'ים מתימן מממשים את איומיהם לתקוף ספינות בים האדום, ועקב כך הודיעו חברות הספנות MSC, האפאג-לויד, CMA CGM ומארסק כי הן משעות את מעברן באיזור
מערכת ice | 
אוניית MSC (צילום MSC)
בעקבות איומי החות'ים מתימן לפגוע בספינות העוברות בים האדום, איומים שאכן התממשו, הודיעו לפחות 4 חברות ספנות גדולות על הפסקת הובלת סחורה מהים האדום וניתוב האוניות מסביב לאפריקה, מה שיאריך משמעותית את דרכן.
היום (שבת) הכריזה ענקית הספנות MSC כי "עד שהמעבר בים האדום יהיה בטוח, ספינות MSC לא יעברו בתעלת סואץ מזרחה ומערבה. חלק מהספינות יעברו סביב כף התקווה הטובה. הדבר יעכב בכמה ימים את לוחות הזמנים של כלי השיט שהיו אמורים לעבור בסואץ. אנו מבקשים את הבנתכם".
 
קדמה לה היום הודעת חברת CMA CGM הצרפתית, שהיא עוצרת מיידית ועד להודעה חדשה את פעילותה בים האדום עקב "המצב המתדרדר והדאגה הגוברת לבטיחות". 
אתמול (שישי) הכריזה ענקית התובלה הימית "מארסק" גם היא על הפסקת מעבר ספינותיה דרך הים האדום, וזאת לאחר שאחת מהן עברה ניסיון התקפה, שלמרבה המזל לא צלח. "הורינו לכל הספינות שאמורות לעבור דרך מיצר באב אל-מנדב להשעות את נסיעתן עד להודעה חדשה", נמסר מהחברה.
חברה נוספת שהפסיקה מעבר באיזור היא "פלקספורט" האמריקאית, וכמוה גם חברת הספנות הגרמנית האפאג־לויד שהודיעה על השעייה זמנית של המעבר בים האדום עד להחלטה סופית. החלטה דומה קיבלה כם חברת הספנות הטייוואנית יאנג־מינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה