השוק

קרפור מוכרת 20 סניפים בישראל: כמה הם באמת שווים?

קרפור ישראל מציעה למכירה 20 סניפים, כולל 16 הסניפים של רשת הבת החרדית 'שוק מהדרין' במחיר של 150–200 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי קרוב לרף הנמוך של 20 מיליון שקל והירידה ניכרת במחצית הראשונה של 2023, כך שההצעות שקיבלה עד כה קרובות דווקא ל-100 מיליון שקל
מערכת ice |  7
קרפור (צילום shutterstock)
בהמשך לפרסום בשבוע שעבר קרפור ישראל מציעה למכירה 20 סניפים, כולל 16 הסניפים של רשת הבת החרדית 'שוק מהדרין' במחיר של 150–200 מיליון שקל עבור כל סניפי הרשת העומדים על כך, ב-TheMarker נחשף כי 'שוק מהדרין' נמצאת בירידה בשנה האחרונה וכנראה ישפיעו על המחיר שתקבל קרפור בסופו של דבר.
ההערכות מדברות על מכירות מצטברות בהיקף של 330–320 מיליון שקל בשנה, ההכנסה הממוצעת למטר על פי נתוני דה מרקר היא 27.5 אלף שקל למ"ר. הרווח התפעולי שלהן הוא 30–20 מיליון שקל בלבד לשנה, עם צמיחה שנתית של 5%.
 
בדה מרקר מצאו כי הרווח התפעולי קרוב לרף הנמוך של 20 מיליון שקל והירידה ניכרת במחצית הראשונה של 2023, כאשר EBITDA צנחה מ–7.2% ל–4.9%. ישנם כמה סניפים בודדים המצליחים לרשום פדיון של למעלה מ-30 אלף שקל למ"ר והם שגוררים סניפים עם הכנסות נמוכות, כלפי מעלה.
בדה מרקר דווח כי ברשת קיבלו עד כה הצעות נמוכות שקרובות לסכום של כ-100 מיליון שקל, כמחצית ממה שקיוו בתרחיש האופטימי.  מקרפור נמסר: "קרפור ישראל היא הרשת הצומחת ביותר במדינה. רשת שוק מהדרין נמצאת בתנופה משמעותית, ואנו לא מתייחסים לשמועות לא נכונות שמופצות על ידי מתחרים בעלי אינטרס".
 
אגב, לאחרונה משרד הכלכלה פרסם סקירה על הפעילות הכלכלית בשגרת מלחמת 'חרבות ברזל', ודן בקצב עליית המחירים שהואץ במלחמת חרבות ברזל ביחס לתקופה שלפני המלחמה, ואף ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בתחילת המלחמה עליית המחירים נבעה בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, אך בשבועות לאחר מכן נצפו עליות במחיר המלא של המוצרים השונים, קיימת שונות רבה בעליות המחירים בין הרשתות השונות.
 
בסך הכל נרשם שינוי ממוצע של 3.9% במחיר ב-10 הרשתות הגדולות ושינוי ממוצע במחיר של 3.6% בכל הרשתות בישראל. בתחילת הלחימה נרשמה עליית מחירי מזון וטואלטיקה אשר התמתנה במשך שבועות רבים, אך בשבוע האחרון נראה שמגמת ההתייקרות התחדשה מרבית העלייה במחיר נובעת מעלייה בפירות וירקות, לחם ודגנים ומוצרי קוסמטיקה. בהשוואה לשנה קודמת, בתקופה שלאחר סוכות קיימת עליית מחירים גבוהה יותר בשנת 2023.
 
הרשת שהכי התייקרה על פי גרף שהוצג היא קרפור היפר, כשאחריה רשת רמי לוי שיווק השקמה, במקום השלישי יינות ביתן ואחריה חצי חינם ויוחננוף שסוגרת את החמישייה הראשונה. אושר עד שישית, מחסני השוק אחריה, ויקטורי לקראת סוף הטבלה, כששופרסל דיל העלתה אפילו פחות וסופר פארם הכי מעט. נתוני פרייסז משקפים 3,166 מוצרים. מוצע עבור השבוע שבין 03.12-09.12, בהשוואה לממוצע יולי-ספטמבר (שבועות 27-39). ממוצעים משוקללים לנתחי השוק של המוצרים ושל הקטגוריות במכר הכללי
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קרפור = מחאת קפלן
    99 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא שכחנו.
    סגור
  • 5.
    יקר
    שמעון 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופרים הכי יקרים בארץ בלי כוח אדם בכלל אין שירות טוב
    סגור
  • 4.
    עייפים
    מיכל 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתם סניפים כול המנהלים הם מנהלים של מגה הם כבר עייפים לא מענין אותם כלום גם מנהלי אזור עייפים צריך כוח חדש צעיר שרוצים לאכול את העולם
    סגור
  • 3.
    סופרים בארץ מבאסים
    א.א 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם במחירים גם במבחר וגם בשרות. הכל נובע מזה שהמדינה מנוהלת על ידי קרטלים, מונופולים, דואופולים ומאפיות כאלה ואחרות.
    סגור
  • 2.
    למה לפרנס את הגויים?? (ל"ת)
    דניאל 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • למה לפרנס יהודי?
    Dominique 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אף ארוך שמריח רק כסף. לא פלא שקשה לחיות כאן.
    סגור
  • 1.
    מאז שהגיעו תמיכה בחמאס לא מתקרב לשם (ל"ת)
    אזרח 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור