השוק

דירוג מניות קמעונאיות המזון: זו המניה עם התשואה הגבוהה בינואר

עולם קמעונאות המזון נמצא בסערה, שורה של משקיעים מתמודדים על רכישת גרעין השליטה בשופרסל, קרפור מתחרה קשוחה ורשתות הדיסקאונט נלחמות; זו המניה שהניבה את התשואה הגבוהה בינואר
ניצן כהן | 
פירות וירקות במבצע (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
עולם קמעונאות המזון נמצא בסערה. שורה של משקיעים מתמודדים על רכישת גרעין השליטה בשופרסל וזה אומר שיש מי שמבין שהעסק הזה מרוויח כסף, ואמנם מדובר בשיעורים חד-ספרתיים אבל בכסף גדול שמלווה בתזרים מזומנים נאה בצידו.
בטעות יש כאלה שחושבים שההתעניינות בשופרסל היא בגלל שהמשקיעים מעריכים שמחירי המזון יעלו, וזה נכון אבל רק באספקלריה צרה, אם אנחנו מרחיבים את היריעה אנחנו מגלים שהשינוי יכול לבוא דווקא מסעיף ההוצאות וזה אומר שהקמעונאים יכולים לעשות שימוש בפעילות היתר (המוזרה) של שר הכלכלה, ניר ברקת, מול יצרני המזון, להוריד את מחירי הקניה, למלא את המרלוג"ים ודווקא ככה להגדיל את הרווחיות.
 
בכל מקרה, יש לנו את שופרסל שמרכזת את רוב העניין בגלל ההצעות לרכישת השליטה ברשת, יש לנו את קרפור שמתחילה לפרוע שטרות, יש לנו את רשתות הדיסקאונט שנותנות פייט ויש לנו את עולם מרכזי הערים, שם מעניין לראות איך פז תתנהל עם גל הרכישות שביצעה לפני לא הרבה שנים.
כך או אחרת, הענף נראה נמצא בתזזית מעניינת וזה מה שחשבו המשקיעים על עליו בחודש ינואר. וזה דירוג מניות קמעונאיות המזון בחודש שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה