רכילות עסקית

ביל גייטס חושף: זה מה שמפחיד אותי ב-2022

מייסד מיקרוסופט ואחד האנשים העשירים בעולם פרסם סיכום שנה ותחזית לעתיד, וטען כי הוא "מודאג יותר מאי פעם" – לא בגלל הקורונה, שלדעתו עומדת לחלוף מהעולם, אלא ממה שהיא חשפה
יאיר מור |  9
ביל גייטס (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ביל גייטס)
ביל גייטס צופה ש-2022 תהיה השנה בה נתחיל סוף סוף לצאת ממשבר הקורונה. אבל בניגוד למה שניתן היה לצפות, זה לא גורם לו ליותר מדי אופטימיות; בפוסט ארוך בבלוג שלו, תחת הכותרת "סיבות לאופטימיזם אחרי שנה קשה", כותב מייסד מיקרוסופט כי מצד אחד הוא תמיד היה אופטימיסט, ונשאר כזה גם כעת, אך מצד שני, "על בסיס מה שראיתי בשנתיים האחרונות, אני מודאג יותר מכפי שהייתי אי פעם בנוגע ליכולת של ממשלות לבצע דברים גדולים".
 
לדבריו, ממשלות נחוצות כדי "למנוע אסון אקלימי", "למנוע את המגפה הבאה" וכדומה – אך "ירידה באמון מקשה עליהן להיות יעילות". הוא אומר כי במהלך משבר הקורונה, ניכר היה לעין שהאמון הציבורי בממשלות נמצא בירידה, וכי "אם האנשים שלך לא מאמינים לך, הם לא יתמכו ביוזמות גדולות חדשות – וכשיתעוררו משברים גדולים, הם ייטו פחות למלא אחר הנחיות הכרחיות לעבור אותם בשלום". כך, לדבריו, הגענו למצב שבו במקום לציית לכל הגבלה שממשלה הטילה על אזרחיה, היו כאלה שהעזו לערער, למחות ואף להאשים את ממשלותיהם בכשלון בהתמודדות עם המגפה.
מה שגורם לכך, לדבריו, הוא שסע חברתי הולך ומעמיק שנגרם דווקא בגלל הרשתות החברתיות. לטענתו, הללו אשמות בהפצת מידע שקרי ועידוד חוסר אמון בממשלה על ידי התאמת תפיסות העולם המוצגות לכל גולש לאלו שהוא חפץ בהן במקום לאלו שהממשלה רוצה להפיץ.
המסקנה, לפי גייטס, מטרידה: "אני מאמין שממשלות צריכות להגביל מה שאתם יכולים או לא יכולים להשתמש בשבילו ברשתות החברתיות". הוא משווה את הרשתות החברתיות לרשתות הטלוויזיה, וטוען שכפי שעל האחרונות נאסר להציג יחסי מין וקללות לפני שעה מסוימת בערב, כך בראשונות צריך לאסור להציג כל דבר שעלול לערער את אמון האזרחים בממשלה. הוא טוען כי אין לו תשובות מדויקות לגבי הדרך להשיג זאת, אך הדבר חייב להיעשות לאחר דיון ציבורי.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    פושע מתועב את תועמד לדין עבור פשעים נגד האנושות (ל"ת)
    ערן 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כסף
    דניאל 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצוף!!!
    סגור
  • 7.
    מנובל
    אילן לוי 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביל גייטס מנובל חסר רגשות ששודד את העולם בממדים עצומים רוצה לדלל את אוכלוסיית העולם,ולהכפיל את הונו פי עשרים בזמן שהוא מחסל את האנשים על ידיי חיסונים .
    סגור
  • 6.
    בקיצור, הוא בעד דיקטטורה
    ג 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפנים המחוייכות והנעימות שלו לא עובדות עלי. מה שהוא אומר זה שחייבים לציית לממשלה באופן עיוור, אסור להטיל ספק בהחלטות שלה והממשלה צריכה לצנזר את חופש הביטוי כנגד מידע שגוי (לדעת השלטון כמובן). יש לזה הגדרה ברורה - דיקטטורה. לפי ההיסטוריה שאני למדתי, זו צורת שלטון שלא ממש משרתת את טובת הציבור (בלשון המעטה)
    סגור
  • 5.
    מה שגייטס אומר
    אלון 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למעשה זה שמנהיגי העולם צריכים להקשיב לרשויות הבריאות ללא הבנה אמיתית ולאחר שחוקי הבטיחות הופרו על ידי חברות התרופות ורשויות הבריאות שהעלימו כשלונות הניסויים בבעלי חיים, דיווחי תמותה וחולי והתנגדות של אלפי מדענים ברחבי העולם. כמי שמממן מכוני מחקר רבים הוא יודע היטב שעלפיו ישק דבר ולכן כל התנגדות למדיניות מופנת למעשה ישירות אליו.
    סגור
  • 4.
    מה שהוא אומר
    פרשנות 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שבתוכנית שלהם,הם לא ציפו שתהיה התנגדות כל כך רחבה,נגד ההשתלטות של ממשלות העולם,זאת אחרי שהם קנו את כל כלי התקשורת בכסף רב,שטפו את המח לאזרחים ,אבל נשארה פירצה שזה הרשתות החברתיות שהם לא הצליחו להשתלט עלהן, ככה שחלק נכבד מהציבור לא נכנע לשטיפת המח,ושיתף בין המתנגדים ידיעות אמיתיות על מה שקורה ולא פייק ניוז כמו שהם רצו להעביר דרך המדינה והתקשורת הקנויה. לכן הוא מתוסכל מזה,ורוצה להפסיק את המשך התוכנית לפחות לעת עתה,עד שיסגרו את הפירצה של רשתות החברתיות,כך שיוכלו להשתלט עלהן,ולצנזר אותם,ואז להמשיך מהמקום שהם עצרו כך יוכלו להמשיך במלא העוצמה בסדר העולמי הפסיכופטי החדש שהם מקדמים. כי הוא כותב במפורש הם צריכים אזרחים כנועים שיקבלו כל דבר שהממשלות יגידו ויאכילו אותם בזה.שיפסיקו לחשוב באופן עצמאי,אלה שהממשלות יחשבו בשבלהם,ויגידו להם אייך לחיות.
    סגור
  • 3.
    זה אומר שסדר עולמי חדש נכשל????? (ל"ת)
    אג'נדה 21 30 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 2.
    הקבאל מבואס (ל"ת)
    ביל 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    צריך שלטונות דיקטטורים
    מאחורי המילים... 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם המידע לא נשלט על ידי האליטות, איך ישלטו בעולם?
    סגור