רכילות עסקית

היחסים האמיתיים בין ישראל לאיחוד האמירויות נחשפים

היחסים עם איחוד האמירויות אולי נדמים כטריים למדיי עבור מרבית האוכלוסייה, אך בפועל עשרות אנשי עסקים ישראליים ביקרו טרם ההסכמים באיחוד ואפילו עשו עסקים פוריים - בשקט ומתחת לרדאר. הנה מה שהיה להם להגיד על כך
מערכת ice | 
הפרויקט הסולארי באיחוד האמירויות (צילום עבדול חמיד)
הסכמי אברהם ופתיחת התיירות אל איחוד האמירויות נדמים לישראלים רבים כדבר חדש ומלהיב, בעיקר היות והדבר מאותת רבות וטובות באשר לעסקים בין שתי המדינות. יחד עם זאת, בפועל העסקים בין ישראל ואיחוד האמירויות תמיד היו שם, כך חושף אתר N12, והאנשים שעשו זאת בשקט כל השנים הללו הגיעו לספר כיצד זה עבד.
אמיר חייק, השגריר של ישראל באמירויות, מספר כי באמצעות ההסכמים השתנו רבות ביחסים העסקיים ופתחו צוהר לאפשרויות נוספות שאינן רק קשורות בתיירות, אלא בעיקר בסייבר וטכנולוגיה. יחד עם זאת, הוא אומר, כי היחסים הללו דורשים זמן והשקעה. 
אותו זמן ואותה ההשקעה הם בדיוק מה שהיה נדרש מאנשי העסקים הישראליים שביקרו וביקשו להיכנס לאמירויות טרם ההסכמים. לדבריהם, על העסקים וההסכמים היה ניתן לדבר רק לאחר מספר פגישות, אשר הראשונות שבהן עסקו בכלל בבניית קשר אישי ומכבד לפני הכול. 
 
אחד מן ההשקעות שהכי מעניינות את האמירויות בתקופה זו דווקא אנרגיה ובעיקר אנרגיה סולארית. על פי דברי המרואיינים ל-N12 מדובר בעיכוב קל של האמירויות, אך זה תחום שהם מעוניינים מאד ליישם ולהשקיע בו. למשל, חברת גולן סולאר הגיעה להסכםעם  שותפים מן האמירויות על מערכות סולאריות, עם הכנסה מצטברת של קרוב ל-83 מיליון שקלים בקרב ה-20 שנים הקרובות. 
כמו כן, בעקבות היחסים העסקיים החמים מול האמירויות יש אלו המאמינים כי יחסים אלו יוכלו להוביל להתחממות ביחסים עם מדינות ערב אחרות במזרח התיכון. 
לבסוף, נדמה כי היחסים עם האמירויות הם לא חד צדדיים וגם בארץ יש עניין רב בטכנולוגיות שפותחו והפכו את האיחוד לכה ייחודי, דוגמת האיים המלאכותיים ושדות התעופה שנבנו עליהם.
אם כן, מסתמן כי העתיד של היחסים העסקיים בתחומי הסייבר והטכנולוגיה רק ימשיך להתחמם וזאת אם שני הצדדים ימשיכו להשקיע בטיב היחסים המכבדים ולכן יש בהחלט למה לחכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה