בעולם

בשל השת"פ עם רוסיה: האיחוד האירופי יוצא בגל סנקציות בשוק הטכנולוגיה

בצל ציון שנתיים לפרוץ המלחמה האיחוד האירופי יוצא בסבב הסנקציות ה-13 במספר כנגד הקרמלין, אך בשונה מהקודמים לו הפעם על מנת לחבל בניסיונותיה של רוסיה לחמוק מן ההגבלות שהוטלו עליה הפעם נכללו גם סנקציות נגד חברות סיניות והודיות 
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
בצל ציון שנתיים למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, האיחוד האירופי עומד להכריז על סבב הסנקציות ה-13 כנגד רוסיה מפרוץ המלחמה. לראשונה במסגרת חבילת הסנקציות החדשה שאושרה גם חברות סיניות והודיות זכו להאשמות בגין תמיכה במאמצי המלחמה הרוסים. בחבילת הסנקציות נכללים קרוב ל־200 אנשים וחברות, אך באיחוד נמנעו מנקיטת צעדים כלכליים מרחיקי לכת נגד מגזרי תעשייה קריטיים. 
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, מסרה בשבוע שעבר במעמד פרסום הסכם הסנקציות כי: "עלינו להמשיך ולפגוע במכונת המלחמה של ולדימיר פוטין ולהמשיך ולהפעיל לחץ על הקרמלין". כמו כן היא טענה כי הצעדים הנוכחיים נועדו גם להגביל "את הגישה של רוסיה לכטב"מים". 
 
בנוסף אנשי האיחוד ממשיכים לדון על חבילת סנקציות נוספות בתגובה למותו של מתנגדו הגדול ביותר של פוטין, מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שמת לפני כשבוע בבית הכלא בסיביר. מקביל נמשכים הדיונים באיחוד האירופי על חבילה נוספת של סנקציות שתושת  בבריטניה כבר השיתו סנקציות על שישה מנהלים במושבת העונשין שבה מת נבלני. במקביל, ארה"ב הכריזה בסוף השבוע על הטלת 500 סנקציות נוספות על רוסיה.
הסיבה לכלול חברות סיניות והודיות בחבילת הסנקציות הנוכחית באה במטרה למנוע מרוסיה לעשות שימוש במדינות ונתיבי סחר חיצוניים על מנת לחמוק מההגבלות שהאיחוד הטיל עד כה.  בבריסל נסוגו בעבר מתוכניות להשית סנקציות על חברות סיניות בעקבות לחץ שהפעילו חלק מהמדינות החברות, בהן גרמניה, שחששו להכעיס את הממשלה הסינית. אולם, היכולת המתמשכת של רוסיה לייצר כמויות גדולות של כטב"מים, טילים, טנקים וכלי נשק אחרים על אף הגבלות המסחר הנרחבות שהוטלו עליה, עוררה את הצורך בקרב מדינות ה־G7 להגביר את המאמצים המופעלים נגדה. 
לפי דיווח של הפייננשל טיימס בסבב הסנקציות הנוכחי כולל שלוש חברות סיניות וחברה הודית אחת, זאת לצד חברות מסרי לנקה, טורקיה, תאילנד, סרביה וקזחסטן. על העסקים הללו יוטלו הגבלות מסחר, לאחר שזוהו כמסייעים לספק ציוד, בייחוד מכשירי אלקטרוניקה ומיקרו־שבבים, המשמשים את רוסיה בייצור כלי נשק וציוד אחר שנועד למלחמה נגד אוקראינה. 
ההסכם על הסנקציות גובש על ידי שגרירי האיחוד האירופי כבר ביום רביעי שעבר, וזאת כדי שיוכל לקבל אישור רשמי לפני יום השנה השני לפלישה הרוסית שצוין היום. שמות האנשים והחברות הנכללים בסבב הזה יפורסמו בהמשך בכתב העת המשפטי של האיחוד האירופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה