בעולם

ברקע המלחמה: בית המשפט קבע - אלו הסנקציות שיבוטלו

בית המשפט ביטל סנקציות שהטיל האיחוד האירופי על האוליגרך הרוסי מיכאיל פרידמן ושותפו פטר אבן, מחשש שהם תמכו במדיניות הרוסית נגד אוקראינה. בסופו של דבר הצליחו להוכיח כי אין להם כל קשר למדיניות זו, מה שעשוי שלמעשה ערער על החלטת האיחוד
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ The Sun, CNN)
לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, האיחוד האירופי הטיל סנקציות רבות על אולגירכים אשר תומכים בפוטין. לאחר ערעור שהגישו האוליגרך רוסי-יהודי מיכאיל פרידמן ושותפו פטר אבן, בית המשפט החליט לבטל את הסנקציות על השניים בטענה שלא סופקו מספיק ראיות כי פרידמן תמך במדיניות נגד אוקראינה. לפרידמן ואבן יש מניות בתאגיד "אלפא גרופ", אשר כולל בנקים, חברות נפט, תקשורת ועוד. כמו כן, אלפא גרופ מחזיקה בבנק הפרטי אלפא בנק.
בשלב זה אין להחלטה משמעות אמיתית, מאחר והסנקציות עדיין יחולו על האוליגרכים. למעשה, הערעור שבו הם זכו רלוונטי לסנקציות שהוטלו עליהם בעבר – וגם פגו תוקף. עם זאת, החלטת בית המשפט בהחלט עשויה להביך את האיחוד האירופי, בכך שהיא מערערת על החלטתו.
 
רשימת הסנקציות כוללת יותר מ-1,700 גופים ואנשים שיש להם קשור להנהגה במוסקבה, ויש חשד שהם תומכים בה ובמדיניות שלה כנגד אוקראינה. חשוב לציין כי לא מדובר רק על אנשים שהביעו תמיכה המלחמה הנוכחית שמנהלת רוסיה, אלא גם באלו הקשורים לפעולת סיפוח חצי האי קרים ב-2014.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה