בעולם

אנטישמיות בלונדון: "היהדות שלך גלויה, מודאג מהתגובה לנוכחותך"

בסרטון שפורסם ברשת "סקיי ניוז" ניתן לראות אדם יהודי כובש כיפה אשר מעוכב על ידי שוטרים, בטענה ש"יהדותו גלויה". השוטר טען כי הוא מודאג מנוכחותו בסמוך להפגנה פרו פלסטינית, אך לאחר פרסום התיעוד משטרת לונדון מיהרה לשגר הודעת התנהלות
מערכת ice | 
אנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
האנטישמיות ממשיכה להרים ראשה: בסרטון שצולם ב-13 באפריל והפך ויראלי נראו שוטרים בלונדון אשר מנעו מיהודי חובש כיפה להסתובב בסמוך להפגנה פרו פלסטינית, כאשר אחד מהשוטרים האשים את האדם ב"חזות יהודית גלויה מדי", ואף פקד עליו לעזוב את המקום – או שייעצר. מנכ"ל ארגון "הקמפיין נגד אנטישמיות", גדעון פלטר, אשר צולם בסרטון, הסביר כי האירוע התרחש כאשר הוא חזר מבית הכנסת והוא כלל לא התכוון להשתתף במחאה כלשהיא.
השוטר אמר לפלטר כי "היהדות שלו גלויה, זו הפגנה פרו-פלסטינית. אני לא מאשים אותך בשום דבר, אבלאני מודאג מהתגובה לנוכחותך". עוד הוא הוסיף כי הוא עשוי לעורר "אנטיגוניזם". בסרטון שפורסם ב"סקיי ניוז", פלטר מעוניין בסך הכל לחצות את הכביש הסמוך למחאה, אך קצין המשטרה טען כי הוא "נכנס בכוונה לתוך ההמון". פלטר מסר בתגובה למקרה הקשה: "במקום לטפל באיום של אלימות אנטישמית, נראה שהמדיניות של המשטרה היא שיהודי לונדון שומרי החוק לא צריכים להיות באזורים בעיר שבהם ההפגנות האלה נערכות. במילים אחרות, אלה אזורי אין כניסה (no-go zones) ליהודים".
   
משטרת לונדון מיהרה לפרסם הודעת התנצלות בה נכתב: "אנחנו יודעים שזו אמירה שיכולה לפגוע ברבים. להיות יהודי זו לא פרובוקציה. יהודי לונדון חייבים להרגיש בטוחים בעיר הזו. גם שר הפנים הבריטי, ג'יימס קלברלי, נזף במשטרת לונדון, ודובר מטעמו מסר: "אנו מברכים על התנצלות המשטרה, אבל זה פשוט – להיות יהודי, או בן כל גזע או דת אחרת זה דבר שלעולם לא צריך להיתפס כפרובוקציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה