בעולם

שילם בחייו: הראפר השתתף במחאות החיג'אב ונידון לעונש מוות

לאחר שהראפר האיראני תומאג' סלחי השתתף במחאות החיג'אב, המשטר האיראני החליט לגזור עליו עונש מוות. סלחי הרבה להביע את דעתו הפוליטית בשיריו וכינה את המשטר כ"מאפיה שמוכנה להרוג את כל האומה כדי לשמור על כוחה, כספה ונשקה"

מערכת ice | 
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
לאחר שהרבה להתנגד באופן פומבי ונחרץ נגד המשטר האיראני והביע את דעתו הפוליטית הן בשיריו והן בלקיחת חלק במחאות החיג'אב, כלי תקשורת ערביים דיווחו היום (רביעי) כי הראפר האיראני תומאג' סלחי נידון לעונש מוות.
על פי הדיווח של מספר כלי תקשורת ערביים, העונש החמור שקיבל הראפר האיראני נובע בשל השתתפותו במחאות החיג'אב בשנים 2022-2023 אשר נערכו כהבעת התנגדות לשמרנות ולפרימיטיביות הקיצוניות שהמשטר דוגל בו בנוגע למעמד האישה באיראן. 
 
הראפר האיראני המפורסם לא חשש עד כה לחייו, עצם החלטתו לשתף את דעתו הפוליטית על המשטר בשיריו. באחד משיריו, כינה סלחי את השלטון כ"מאפיה שמוכנה להרוג את כל האומה כדי לשמור על כוחה, כספה ונשקה".
לאחר שסלחי החליט לנסות לחצות את הגבול המערבי של איראן ולברוח מהמשטר הקיצוני בשנת 2022, הוא נתפס על ידי המשטר ותמונתו פורסמה על ידי השלטונות. בתיעוד שפורסם, נראה סלחי עם עיניים מכוסות. מעריציו שנחשפו לתיעוד הבעייתי, החליטו כי יש לנקום במשטר האיראני: "אנחנו נשבעים בדם שעל כיסוי העיניים של תומאג' שננקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה