בעולם

בתום 20 שנה: ננסי פלוסי עם הכרזה דרמטית

ננסי פלוסי נחשבת לאחת הדמויות החזקות ביותר בפוליטיקה בארצות הברית, כעת ולאחר 20 שנה בתפקיד הודיעה כי אין בכוונתה להתמודד על הנהגת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים
מערכת ice | 
ננסי פלוסי (צילום ויקיפדיה)
יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי בת ה-82 הודיעה אמש (חמישי) כי אינה מתכוונת להתמודד על הנהגת הסיעה הדמוקרטית. זאת בעקבות תוצאות בחירות האמצע בהן הוכרע כי המפלגה הדמוקרטית תהיה סיעת המיעוט. בהחלטתה הערב היא מפנה את ההנהגה הדמוקרטית בבית הנבחרים אחרי קרוב ל-20 שנה
פלוסי נחשבת לאחת הדמויות החשובות והוותיקות ביותר במפלגה. מתוך כך פלוסי כיהנה כיו"ר בית הנבחרים בשנים 2011-2007 ונבחרה שוב לתפקיד ב-2019, והייתה לאישה הראשונה שמכהנת כיו"ר הבית.
"הגיעה השעה שדור חדש ינהיג את הסיעה הדמוקרטית שאני מכבדת כל כך", אמרה בהודעתה. עם זאת פלוסי הבהירה כי לא מדובר בפרישה ושבכוונתה להמשיך לכהן כחברה רגילה בבית הנבחרים, כפי שעשתה בכל 35 השנים האחרונות. בבחירות בשבוע שעבר בחרו בה תושבי המחוז שלה בקליפורניה לכהונה נוספת.
 
המועמד המוביל להכנס בנעליה של פלוסי הוא האקים ג'פריס, מחוקק ליברלי מניו יורק. במידה וייבחר לתפקיד הוא יהיה חבר הקונגרס השחור הראשון שמנהיג את הדמוקרטים בבית הנבחרים או בסנאט. הדמוקרטים יצביעו על זהות המחליף ב-30 בנובמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה