בריאות

טבעוניות? מחקר חדש קובע כי אתן מזיקות לעובר

"לתזונה טבעונית יש מחיר": מחקר חדש שנערך בדנמרק ופורסם לאחרונה, מגלה כי אישה בהריון שניזונה מתזונה טבעונית מסכנת את העובר. אורח החיים הטבעוני אולי נתפס כבריא יותר, אך למעשה היעדר חלבון בתזונה משבש את מהלך ההריון התקין

מערכת ice |  1
הריון (צילום vecteezy)
מחקר חדש שנערך בדנמרק עקב אחרי אלפי נשים במשך קרוב לעשור ובחן את הקשר בין התזונה שלהן לבין תקינות ההריון והתפתחות העובר. בין הנחקרות היו כאלה שניזונות מדגים ועוף, צמחוניות וטבעוניות לחלוטין.
מהנתונים עולה כי לנשים טבעוניות נולדים תינוקות במשקלים נמוכים הרבה יותר מלשאר הנשים שנחקרו. לצורך הדיוק - תינוק לאם טבעונית נולד בכ-200 גרם פחות בממוצע. כמו כן, המחקר מדגיש את העובדה שלחלבון יש חשיבות גדולה ביותר לתקינות ההריון והמחסור בו ניכר בקרב הנשים הטבעוניות. 
לדבריו ד"ר שולט שניהל את המחקר: "אורח החיים של הטבעוניות אולי נתפס כבריא יותר בקרב כלל הציבור, אך למעשה - היעדר החלבון בתזונה שלהן בהחלט משפיע באופן ניכר על תקינות ההיריון והתפתחות העובר. בבחינת המשקלים למשל, מצאו שה-BMI בקבוצת אוכלות הכול עמד על  23.6 לעומת 21.9 בטבעונית". 
 
עוד פורסם במחקר כי כאשר אישה מתקיימת על תזונה טבעונית במהלך הריון, חשוב שתצרוך חלבון, ברזל, סידן, אומגה-3 חומצות שומן, וויטמינים ומינרלים אחרים בצורה מלאכותית כגון כדורים או אבקות על מנת להשלים את החסר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טבעונות זה לא נטול חלבון
    רותיה 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכן לא ברורה מסקנת המחק. טבעונות מבוססת על חלבון מן הצומח.
    סגור