בריאות

טבע תשלוט על השוק? מכה ליצרנית התרופות המתחרה בארה"ב

מנהל המזון והתרופות האמריקני דחה את קופקסון במינון 40 מ"ג, הגרסה של החברות ויאטריס ומאפי פארמה לתרופה המקורית. לפי הדיווח של ויאטריס, החברות ממשיכות להאמין בפוטנציאל של המוצר, כטיפול חשוב עבור חולים בטרשת נפוצה. טבע נסחרת ביציבות בשווי של 15.1 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה זינקה ב-29.2% מתחילת 2024
מערכת ice | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום vecteezy, אלעד מלכה, אייל תגר)
מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) דחה את קופקסון במינון 40 מ"ג, הגרסה של החברות ויאטריס ומאפי פארמה לתרופה המקורית של טבע. זוהי גרסה בשחרור מושהה שניתן להזריק למטופלים אחת לארבעה שבועות. הבקשה הוגשה ל-FDA כבקשה לאישור תרופה חדשה לאחר שהחברות ביצעו ניסוי קליני גדול שהראה תוצאות מובהקות.
ויאטריס דיווחה אמש (שני) כי קיבלה מכתב תשובה מה-FDA בנוגע לבקשת האישור שלה לתרופה, והחברות בוחנות את תוכנו של המכתב ויחליטו מה יהיו הצעדים הבאים. לפי הדיווח של ויאטריס, החברות ממשיכות להאמין בפוטנציאל של המוצר, כטיפול חשוב עבור חולים בטרשת נפוצה. ויאטריס דיווחה שאין שינוי בתחזית שלה לשנת 2024.
 
ויאטריס הוקמה ממיזוג בין חברת התרופות הגנריות מיילן לחלק מעסקי פייזר. מאפי פארמה הוקמה על ידי ד"ר אהוד מרום, לשעבר מוביל צוות הפיתוח של הקופקסון בטבע. מיילן השיקה בעבר גרסה גנרית לקופקסון במינון 20 מ"ג, לאחר שקיבלה אישור להשיקו ב-2017. נוסף על הקופקסון הגנרי ועל הקופקסון בשחרור מושהה, מאפי מפתחת תרופות בשחרור מושהה ובתדירות מתן נמוכה, לתחומים כמו סוכרת וסכיזופרניה.
מוצרים אלו שייכים באופן מלא למאפי ואינם חלק מההסכם עם ויאטריס. מנגד, טבע, בניהולו של ריצ'רד פרנסיס, נסחרת בניו יורק ובתל אביב בשעה זו ביציבות ובשווי של 15.1 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 29.2% במחיר המניה מתחילת 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה