בריאות

מכבי בטיפים יעילים על המעבר לשעון קיץ: כך תקומו בקלות בבוקר

אם גם לכם קשה עם המעבר לשעון הקיץ והפסד שעת השינה היקרה מפז, הרי שאתם לא לבד. אילנית סנדרוביץ, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות נרתמה לעזרתכם ונותנת טיפים יעילים לתזונה שיכולים לסייע בהתמודדות עם הקושי להתעורר
מערכת ice | 
שינה-אילוסטרציה (צילום freepik)
קשה לקום בבוקר ולפתוח את העיניים, במיוחד כשצריך לקום שעה אחת קודם והמיטה החמה קוראת לנו לעוד שעת שינה. לאור המעבר לשעון קיץ, הנה כמה טיפים תזונתיים שיעזרו לעשות את המעבר חלק יותר:
1. קפה וקפאין אמנם נותנים אנרגיה ומעוררים, אך במקביל הקפידו על שתיית מים ואל תחליפו את המים בקפה. צריכת מים בכמות מספקת (2 ליטר ליום) מגבירה את תחושת הערנות והרעננות.
2. הקפידו על ביצוע פעילות גופנית, רצוי בשעות הבוקר, גם אם צריך לקום טיפה יותר מוקדם בשביל זה. הפעילות מעוררת, משחררת אנדורפינים ותורמת לתחושת קלילות ואנרגטיות לאורך היום.
3. הימנעו מארוחות כבדות לפני השינה וכן במהלך יום העבודה. כשאנו אוכלים ארוחה כבדה העשירה מאד בחלבון ובשומן או כמות מזון גדולה, הרבה אנרגיה מופנית לעיכול המזון ואנו חווים תחושות עייפות וחוסר אנרגיה. העדיפו ארוחות קטנות וקלילות כגון סלט ירקות עם טונה/ ביצה/ סלמון/ חזה עוף או טופו על פני סטייק עם תפוחי אדמה.
4. הימנעו מפחמימות פשוטות כגון מיצים וממתקים, אשר מצד אחד מעלים מהר את רמות הסוכר וגורמים לתחושת ערנות אך מצד שני בעקבותיהם תהיה נפילה חדה ברמת הסוכר ובאנרגיה.
העדיפו פחמימות מורכבות כגון כריך מלחם שיפון / כוסמין / חיטה מלאה, דגנים מלאים (בורגול, קינואה, כוסמת ועוד) וכן קטניות- פחמימות אלו מתפרקות לאט, מעלות בצורה מתונה את רמות הסוכר בדם ועוזרות לשמור על רמות אנרגיה קבועות יחסית בגוף.
5. שלבו מאכלים קרים ועתירי נוזלים כגון ירקות, גבינות 5%, יוגורט ואף מרקים קרים בתפריט היומי- מזונות אלו קלים לעיכול ומאפשרים לשמור על רמות ערנות גבוהות לעומת מאכלים חמים ותבשילים.
6. חווים עייפות אחרי ארוחת הצהריים? נסו לאכול ארוחה המורכבת מחלבון דל שומן וירקות בלבד, ללא פחמימות. כך רמות הסוכר לאחר ארוחה זו יהיו נמוכות יותר ולא תחוו עליה ואז ירידה, המובילה אחריה עייפות. לסיום חשוב לציין, כי מומלץ לישון חצי שעה יותר מוקדם. זכרו שהגוף מסתגל מאד מהר.
כותבת הטור היא אילנית סנדרוביץ - דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה