בריאות

מחסור במנות דם: משרד הבריאות ומד"א בקריאה חריגה לציבור

בשל מחסור במנות דם, התפרסמה קריאה לציבור להגיע ולתרום דם בעמדות ההתרמה ברחבי הארץ. על מנת להציל חייהם של חולים ופצועים, יש צורך בכ-1,000 תרומות דם ביום בישראל. במד"א מדגישים כי כל אדם בריא העונה על הקריטריונים שנקבעו בנוהלי משרד הבריאות רשאי לתרום
מערכת ice | 
תרומות דם (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
בשל מחסור במנות דם קוראים היום (חמישי) במשרד הבריאות ובשירותי הדם של מד"א להגיע ולתרום דם בעמדות ההתרמה ברחבי הארץ. כל אדם בריא העונה על הקריטריונים שנקבעו בנוהלי משרד הבריאות, רשאי לתרום דם, כאשר בגיל 17-18 נדרש אישור הורים או אפוטרופוס חוקי.
לתרומה ראשונה מעל גיל 60 ותרומה חוזרת מעל גיל 65 נדרש אישור מהרופא המטפל אחת לשנה, עמידה במדדים לקבלת תורמים, והתרמה באתר נייח בו נוכח איש צוות רפואי בעל הסמכה בביצוע החייאה בסיסית, לכל הפחות. הנהלים הקובעים את מדיניות התרמות הדם בישראל, לפיהם עובדים בשירותי הדם של מד"א, נקבעים ע"י משרד הבריאות, בהסתמך על המלצותיה של ועדת מומחים מקצועית בנושא רפואת עירויים.

במד"א מבקשים מבעלי כל סוגי הדם, ובעיקר מסוג O להגיע ולתרום דם. על מנת להציל חייהם של חולים ופצועים, יש צורך בכ-1,000 תרומות דם ביום בישראל. מנות דם אינן יכולות להישמר לאורך זמן, לכן נדרש לחדש את המלאי על בסיס קבוע, ולשמור על כמות דם שלא יפחת מקצב הצריכה. לדם אנושי אין תחליף, וכאשר נדרש לתת מנת דם לאדם, מקורו יכול להיות רק בתרומה שניתנה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה