בריאות

משרד הבריאות מזהיר: הנחיות חדשות בנוגע לאבעבועות הקוף

משרד הבריאות קורא לאוכלוסיות הסיכון להגיע ולהתחסן בחיסון נגד הנגיף המתפשט, מתוך כך מבצע החיסונים יורחב ובנתב"ג ינחתו היום אלפי מנות חיסון נוספות
מערכת ice | 
אבעבועות הקוף (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, pixabay)
במהלך שעות היום (שני) ינחתו בנתב"ג 5,000 חיסונים. זאת לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד עדכן אתמול בישיבת הממשלה כי מבצע החיסונים צפוי לצאת לדרך בקרוב היום פרסם משרד הבריאות הנחיות לחיסון נגד נגיף אבעבועות הקוף - זאת על רקע הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כמצב חירום בריאותי עולמי.
 
בנוסף לכך משרד הבריאות מחזיק בכ- 10,000 חיסונים, כמו כן לעת עתה משרד הבריאות טרם הכריז על הגבלות או המלצות כלשהן בנוגע להתפשטות הנגיף אלא קראו לאוכלוסיות בסיכון גבוה להגיע ולהתחסן. בהודעת המשרד נכתב כי קופות החולים יחלו לחסן בקרוב את מי שזקוק לחיסון. יחד עם זאת, מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב, והמשרד קבע שאת החיסונים תקבל ראשונה האוכלוסייה שנמצאת בסיכון.
 
 לפי מסמך רשמי שהפיץ משרד הבריאות, החיסון יינתן לגברים מעל לגיל 18, מתוכם, גברים שנולדו החל משנת 1980 ומקבלים טיפול למניעת הידבקות ב־HIV או גברים שנולדו החל משנת 1980 המאובחנים עם HIV וגם אובחנו החל מתאריך 1.1.2022 עם מחלת מין פעילה מסוג עגבת, כלמידיה או זיבה - יזכו לקבל את החיסון נגד אבעבועות הקוף ובלבד, שהאבחון מתועד בתיק הרפואי של המועמדים לחיסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה