בריאות

המחקר קבע: קנביס אינו פוגע בפיתוח נוגדנים כנגד קורונה

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים ומאפשרים לחולים להמשיך לשלב ולצרוך קנביס רפואי, לו הם נזקקים בעקבות מחלתם או במקביל לטיפולים האנטי סרטניים, ללא כל חשש מפגיעה במהלך החיסוני כנגד קורונה
מערכת ice | 
קנאביס (צילום unsplash)
מזה זמן רב עלה הצורך לבחון האם תכונותיו המדכאות של הקנביס הרפואי משפיעות על תאי מערכת החיסון בזמן מתן חיסונים ועלולות לנטרל, לפגוע ו/או להחליש את יצירת הנוגדנים לאחר מתן חיסון ובכך לגרום לעליה בסיכון ההדבקה והחרפה של הסימפטומים הקליניים (מחלה חמורה) בזמן המחלה.
במחקר פרוספקטיבי חדש שנערך בבית החולים העמק שבעפולה בהובלתם של פרופ' גיל בר-סלע ודר' עידן כהן מהמחלקה האונקולוגית בבית החולים, נבדקה מידת התגובה החיסונית לחיסון הקורונה של כ-154 משתתפים שנחלקו למספר קבוצות הכוללות חולי סרטן ומתנדבים בריאים עם ללא צריכת קנביס. במחקר נערכה השוואה בין מידת יצור הנוגדנים כנגד וירוס הקורונה לאחר מתן מנת חיסון הדחף השלישית.
 
לא נמצא כל הבדל משמעותי בין רמות יצור הנוגדנים לאחר החיסון בין קבוצות המחקר השונות, כאשר רמת הנוגדנים הכללית בדמם של המשתתפים (גם הבריאים וגם חולי הסרטן) לא הושפעה כלל כתוצאה מצריכת הקנביס הרפואי. מלבד העובדה שמראה כי ייצור נוגדנים לאחר חיסון קורונה הוא יעיל במידה שווה בין חולי סרטן ובריאים, נראה כי השימוש בקנביס רפואי בטוח ואינו גורם לפגיעה כלשהיא בחיסוניות כנגד וירוס הקורונה.
יחד עם העובדה, כי לאחרונה דווח כי הקנבינואיד CBD המצוי בקנביס מסוגל לעכב את רפליקציית וירוס הקורונה לאחר כניסתו לתאים המודבקים ובמחקר רטרוספקטיבי אחר נמצא קשר בין צריכת קנאביס לתחלואה קלה בקרב חולי קורונה מאושפזים, ממצאי המחקר הנוכחי תומכים ומאפשרים לחולים להמשיך לשלב ולצרוך קנביס רפואי לו הם נזקקים בעקבות מחלתם או במקביל לטיפולים האנטי סרטניים ללא כל חשש מפגיעה במהלך החיסוני כנגד קורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה