בריאות

מנהל רמב"ם: "במלחמה הופך מתחם החניון לביה"ח תת קרקעי"

פרופ מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם: "ביה"ח רמב"ם הכשיר והכין את המתקן הממוגן התת קרקעי (הגדול מסוגו בעולם) שמסוגל לקלוט עד 2200 חולים או פצועים מאזור הצפון" 
דוד זולדן | 
פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם (צילום ביהח רמבם)
ביה"ח רמב"ם נחשב לכיפת הברזל הרפואית של אזור הצפון ונמצא בימים אלה בעיצומה של מערכה והיערכות להצלת חייהם של אלפי חיילים ואזרחים ונערך לתרחישי קיצון מהגבול הצפוני. פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם מספק הצצה לביה"ח התת קרקעי הגדול בעולם שגם יכול לשמש מודל חירום לבתי החולים ברחבי הארץ ובמיוחד סורוקה שנמצאים בטווח האש ועדיין לא ממוגנים ומדבר על המוכנות הגבוהה לקראת הסלמה אפשרית בצפון. 
כיצד אתם נערכים לקראת תרחיש קיצון עם הרבה מאוד נפגעים?
"רמב"ם הכשיר והכין את המתקן הממוגן התת קרקעי (הגדול מסוגו בעולם) שמסוגל לקלוט עד 2200 חולים או פצועים מאזור הצפון ולספק מקום מוגן ליולדות, חולי דיאליזיה, אונקולוגיה, אנשים הזקוקים לניתוחים ועוד".
כיצד אתם פועלים כדי להקל על משפחות הנפגעים?
"במתקן התת קרקעי יורשו מלווים לשהות ליד החולים והפצועים במקרה והמתקן התת קרקעי יופעל באירוע חירום בצפון. מאחר שמדובר בבית חולים תת קרקעי לכל דבר יפעלו במקום גם עובדות סוציאליות, פסיכולוגים וכל מרכיב שמיועד לסיוע למשפחות. כמו כן יופעל מרכז מידע למתן מידע על חולים ופצועים".
 
אילו לקחים הופקו מסבבים קודמים?
"בניית בית החולים התת קרקעי נעשתה כלקח ממלחמת לבנון ה-2 בשנת 2006. אז רמב"ם היה אחד מהיעדים שבהם פגעו בקרבה גדולה טילים של החיזבאללה, בלי שהיה שום מיגון או מקלוט. הנהלת רמב"ם החליטה שמצב זה דורש שינוי מהותי והוציאה אל הדרך פרויקט חסר תקדים - לבנות מתקן שבימי שלום הוא חניון ענק, אך בעתות חירום, בתוך 48 שעות, ניתן להסב אותו לבית חולים תת קרקעי לכל דבר, עם כל הצרכים של גזים רפואיים, חמצן, חשמל, מיזוג, קווי תקשורת מחשבים ועוד - מוטמעים כבר בקירות".
מה דרוש לכם ושצריך את עזרת הציבור?
"הציבור יקבל ברמב"ם שעת חירום את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שנוכל לספק לפי ההתפתחויות הביטחוניות, והמטרה שהציבור ירגיש בטוח ומוגן. אך כדי שבתנאים אלה נוכל לספק שירות רפואי מיטבי - הציבור חייב להישמע להנחיות בכל הקשור להתנהגות בעת חירום ולגלות סבלנות".
כיצד ניתן להימנע ממראות של אכלוס מחבלים פצועים לצד נפגעי טרור?
"בתי החולים בישראל מטפלים בכל אדם שנדרש לו טיפול רפואי. אלו הכללים של הרפואה בכל העולם התרבותי. אנו מטפלים בעצירים ואסירים מכל סוג. יחד עם זאת - החלטת הממשלה היא שבתי החולים לא יטפלו רפואית במחבלים הפצועים מאירועי 7 לאוקטובר ולכן רמב"ם לא נדרש לסוגיה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה