בריאות

רשות המסים בחשיפה דרמטית: הסם שהשתמשו מחבלי חמאס חדר לארץ?

במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית במעבר אלנבי הבוקר נמצא על שתי נוסעות שהגיעו מירדן שקיות שהכילו את סם הקפטגון במשקל כולל של 4 ק"ג, מדובר בסם בהם השתמשו מחבלי חמאס במהלך חדירת הגבול וביצוע מעשי הטבח ב-7.10 כמו גם בבגדיהם של גופות הישראלים שנרצחו
מערכת ice | 
קפטגון (צילום דוברות המשטרה)
במהלך בדיקה שגרתית של בודקים ביטחוניים במעבר אלנבי הבוקר, עלה ממצא חריג במהלך שיקוף שנערך לשתי נוסעות שהגיעו מירדן. בחיפוש שערכו בודקות המכס על גופן אותרו שקיות המכילות כדורים של סם מסוג קפטגון במשקל כולל של כ-4 ק"ג. בפעילות השתתפו גם חוקרים וכלבן מיחידת הסמים והמכס במעבר.
שוטרי מעבר אלנבי עצרו את שתי החשודות, פלסטיניות תושבות דהיישה, והעבירו אותן להמשך חקירתם בימ"ר ש"י. מדובר בסם ששימש את מחבלי חמאס במהלך פריצת הגבול במתקפת הפתע שערכו על היישובים הישראלים ב-7.10 ורצחו למעלה מ-1,400 ישראלים בנוסף לפציעתם של יותר מ-7,000 וחטיפתם של 240 ישראלים נוספים לרצועת עזה. 
שאריות הסם נמצאו גם על השבויים וגם על גופות שהכדורים נמצאו בבגדיהם, כמו גם בטנדרים איתם נכנסו הרוצחים של חמאס. הם נעזרו בסם כדי לטשטש את הדעת כדי לבצע את הזוועות שעוללו, כולל עינוי, שריפה, אונס ושחיטה של ישראלים תמימים. 
 
מקורו של הסם הוא במדינות כמו לבנון ובסוריה. נהוג להשתמש בו בזמנים של דיכאון ובהפרעות קשה, כאשר הוא מטשטש את החושים ומעורר. מלבד השם שהוזכר, הוא גם מכונה בארגוני הטרור "סם הג'יהאד", "הסם של דאעש" וגם "סם העניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה