חדשות

מאות מפגינים הגיעו לכנסת במחאה על סגירת המשק: "סגר אלים עם מחיר עצום"

שיירה של מאות רכבים הגיעה סמוך לכנסת על מנת למחות על החלטת הממשלה להכניס את המשק לסגר מלא. המפגינים: "אין הדבקה באוויר הפתוח כששומרים על הכללים"
מערכת ice | 
איחוד המחאות (צילום מסך)
כשהסגר השני עומד להיכנס לתוקפו להכניס את המשק לסגר מלא כמעט לחלוטין, "איחוד המחאות" הכולל שורה של ארגונים, עשו דרכם לכנסת בשיירה של למעלה מ-300 מכוניות, במחאה על החמרת ההגבלות והידוק הסגר.
"אנחנו כופרים בנחיצותו של סגר אלים בישראל, וזועק על המחיר העצום בנפש ובכיס שהוא יגרור" נמסר מאיחוד המחאות. "אנו קוראים לציבור להגיע היום אל הפגנת החירום ולהצטרף אלינו לקריאה לחברי הכנסת להתנגד להגבלות הנוראיות שהממשלה מנסה להטיל על כולנו ללא הצדקה! ככל שיתברר שהסגר הוא למראית עין ומאפשר פעילות עסקית או תפילות בחללים סגורים שההדבקה בקורונה בהם מוכחת ומסכנת חיים, ההפגנות באוויר הפתוח (לרבות מוצ"ש בבלפור) תמשכנה, בנוסף לשיירות רכבים, הפגנות על גשרים, מרפסות, וברשת- הכול כדי להציל את חייהם, כלכלתם וחרותם של אזרחי המדינה!".
עוד הוסיפו: "אנו מחויבים להיאבק על זכויות היסוד של כלל אזרחי ישראל, להפגנה, תפילה ופרנסה! אנו מבקשים להביע סולידריות עם כל אזרחי המדינה ולקרוא לאפשר תפילה באוויר הפתוח, תוך שמירה על כללי ריחוק ומסכה ללא מגבלת אנשים. אין הדבקה באוויר הפתוח כששומרים על הכללים. גם הממשלה והכנסת יודעים זאת: המקום הבטוח, הוא באוויר הפתוח!". 
בתוך כך, מחר (ו') בשעה 14:00 צפויות להיכנס לתוקף ההגבלות על המשק שאישרה הממשלה. על פי ההחלטה, ייסגר רוב המשק לפעילות, מלבד סופרמרקטים, רשתות פארמה, בתי מרקחת ומפעלים חיוניים. במסגרת זאת, תיאסר יציאה מהבית למעט צרכים חיוניים כגון הצטיידות במזון, תרופות וכד', פעילות ספורטיבית יחידנית תותר. יציאה מהבית תתאפשר עד קילומטר מהבית. התחבורה הציבורית תצומצם משמעותית. 
תפילות בבתי הכנסת ביום כיפור בלבד יותרו על פי מתווה שיציג משרד הבריאות. בשאר ימי הסגר, בתי הכנסת ייסגרו ויותרו תפילות במרחק של עד קילומטר מהבית ובקפסולות של עד 20 בני אדם.
נושא ההפגנות, שגרם למחלוקת קשה בקבינט הקורונה הוביל שורה של חברי כנסת ביניהם השר דרעי, אסנת מארק ועוד, לדרוש לאסור הפגנות במידה וסוגרים את בתי הכנסת. לבסוף, הוחלט להתיר הפגנות בקבוצות של עד 20 איש ובמרחק קילומטר מהבית. כמו כן, להפגנה בבלפור יותרו להגיע 2,000 איש, בשונה מלמעלה מ-10,000 ויותר שהגיעו עד כה, וזאת במטרה לצמצם התקהלויות לצד שמירה על חופש ההפגנה כזכות יסוד דמוקרטית. 
לגבי נמל התעופה בן גוריון טרם התקבלה החלטה סופית, טיסות יוצאות צפויות להיסגר, אך שרת התחבורה מירי רגב ושר החוץ אשכנזי עתידים לגבש מתווה בנושא שיפורסם בהמשך. 
תגיות בלפור | הפגנות | סגר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה