חדשות

לקראת סגר מהודק: ענפי ההייטק והבנייה הוחרגו בתום דיונים מול האוצר

היום ב-14:00 תיכנס ישראל לסגר מחמיר שצפוי להימשך עד ה-11 באוקטובר. חברות ההייטק והתעשיות הביטחוניות יורשו להמשיך לעבוד. במשרד האוצר מזהירים מנזק של יותר מ-30 מיליארד שקלים למשק וכ-300 אלף מובטלים חדשים
מערכת ice |  3
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ישראל כץ)
היום (שישי) בשעה 14:00 תיכנס ישראל לסגר המחמיר עליו החליטה הממשלה, שצפוי להימשך עד ל-11 באוקטובר. הכנסת צפויה לאשר הלילה את ההגבלות החדשות, ובכך להפוך את ישראל למדינה הראשונה שנכנסת לסגר מלא בפעם השנייה. במשרד האוצר מזהירים מנזק של יותר מ-30 מיליארד שקלים למשק וכ-300 אלף מובטלים חדשים.
במסגרת ההגבלות החדשות ייסגרו כל מקומות העבודה, למעט אלו שיוגדרו חיוניים. כמו כן, ייסגרו השווקים ובתי העסק. חנויות המזון, הפארמה ונותני השירות החיוני ימשיכו לפעול במתכונת רגילה. ההחלטה לגבי סגירת נתב"ג תתקבל ככל הנראה רק בשבוע הבא.
המרחק ליציאה ממקום המגורים יוגבל לעד אלף מטר, ויהיה ניתן לצאת ללא הגבלת מרחק רק לצורך הצטיידות במזון, בתרופות, קבלת טיפול רפואי וצרכים חיוניים אחרים. התפילות וההפגנות יותרו רק במרחב פתוח, עד ל-20 משתתפים בקפסולות ועד אלף מטר ממקום המגורים. בתי הכנסת יישארו פתוחים במתווה מצומצם ביום כיפור. 
מוקדם יותר היום החליטה הממשלה על החרגת ענף הבנייה מההגבלות החדשות, לאחר שראש הממשלה נתניהו נסוג מעמדתו הקודמת לפיה ההגבלות בענף יחולו על אתרי בניית מבנים של עד 6 קומות, ויוחרגו אתרים לבניית מבנים גבוהים יותר. חברות ההיי-טק והתעשיות הביטחוניות יורשו להמשיך לעבוד גם כן, וכך גם עובדי תחזוקה. 

שר האוצר ישראל כ״ץ מסר: "אני גאה בכך שאחרי מאבק קשה הצלחתי לשנות את מתווה סגירת המגזר הפרטי ובניגוד לכוונה שהסתמנה אתמול, לאפשר למפעלים רבים שעמדו להיסגר בתחומי ההייטק, התעשיות הביטחוניות, הבניין, הפיננסים והשירותים להמשיך ולפעול גם בתקופת הסגר". 
כזכור, אתמול דווח על עימותים בממשלה סביב ההחלטה על הסגר המהודק, כאשר 6 שרים הצביעו נגד המתווה המוצע או חלקים ממנו. מי שביקר במיוחד את ההחלטה ללכת לסגר מהודק הוא שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שטען: "מובאת בפני השרים החלטה בקנה מידה היסטורי, מבלי שהתבצע תהליך ראוי לבחינת כל ההיבטים האפשריים של ההחלטה בקבינט הקורונה. לא היה סיכום מסודר בקבינט וגם לא הצבעה".
עוד הצהיר השר שי: "חשוב ששרי הממשלה יידעו, ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו בחודש מרץ, היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות, הן החוקרים שהציגו בפני הקבינט והן אנשי המקצוע במשרד האוצר". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ניהול כושל של ביבי בבעיית הקורונה
    א 09/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבחירות הבאות יצביעו מליון מובטלים ופושטי רגל עכב הניהול הכושל במגפת הקורונה
    סגור
  • 2.
    ליצנים קיבלו תיקים עם דפי מסרים
    ליצנים 09/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כץ מי אתה מה אתה חוץ מחליפה וכניסה מה היית קודם מה אתה היום אין לך שום אמירה אין לאף אחד שום שאיפה להיות ראש ממשלה שלא היה כבר 14 שנה אין מנהיג במדינה יש קשקשן שמשדר לעם אין שר אוצר אין שר בריאות אין ראש ממשלה אין מנהיגים חברים יש שרותים מסריחים
    סגור
  • 1.
    זה שר אוצר?? רק לובש חליפה .מרגיש שר.
    יהיר 09/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה האיש הזה עשה למדינה ועוד נשאר שם שנים. חייבים לחקור התופעה הסו וחדבון הבנקים של כול הצשפחה שלו
    סגור