חדשות

הפגנות בקפסולות, עד קילומטר מהבית: הכנסת אישרה את תיקוני ההגבלות ל"חוק הקורונה הגדול"

המליאה אישרה את התיקונים בקריאה שנייה ושלישית במהלך הלילה. במסגרת התיקונים, לממשלה סמכות להכריז על "מצב חירום מיוחד" למשך שבוע ואפשרות הארכה עד 21 יום. התיקונים עברו ברוב של 46 תומכים מול 38 מתנגדים
מערכת ice | 
עימותים בהפגנות
מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקונים "לחוק הקורונה הגדול". התיקון מאפשר להגביל את זכות ההפגנה במהלך תקופת הסגר, ולאפשר הפגנות במרחק של עד 1 ק"מ מהבית ובקפסולות של עד 20 בני אדם.
התיקונים עברו ברוב של 46 תומכים מול 38 מתנגדים. הח"כים מיקי חיימוביץ' ורם שפע מכחול לבן, מיקי חיימוביץ' ורם שפע, הצביעו נגד תיקוני החוק למרות עמדת מפגלתם והקואליציה.
ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה במהלך היום את העלאתה להצבעה סופית בקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להגבלת ההפגנות, במסגרתה יותר להפגין עד קילומטר מהבית בלבד. במסגרת החוק, תוכל הממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" למשך שבוע ואפשרות הארכה עד 21 יום.
במהלך הדיון בוועדת החוקה בשעות הצהריים אמש, הגיעו מאות מפגינים סמוך למשכן הכנסת ופונו בכוח על ידי כוחות משטרה. הח"כים אלי אבידר מישראל ביתנו ושלמי קרעי מהליכוד התעמתו בדיון ואבידר אף כינה את קרעי "חבר במשפחת פשע" וקרא לו להתפטר. במקביל, ציין אבידר את פינוי המפגינים בכוח במקביל לדיון בכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה