חדשות

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר להבאת החיסון לישראל: "מנהלים איתם משא ומתן"

החיסון של פייזר בדרך לישראל? ראש הממשלה נתניהו שוחח עם מנכ"ל חברת התרופות שהסעירה את עולם המדע כאשר הכריזה כי פיתחה חיסון לקורונה: "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר"
יהודה לוינגר |  1
נתניהו בנתבג (צילום פייסבוק ראש הממשלה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי שוחח עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה, וכי ישראל במשא ומתן לרכישת החיסון שפיתחה החברה וכנראה יופץ החל מהחודש הבא.
סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר", אמר נתניהו, "כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם משא ומתן".
לדברי נתניהו לאחר שביקש לשוחח עם בורלה, מנכ"ל פייזר מיד נענה ואף התגאה במוצאו היהודי: "אחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

ישראל חתמה הסכם גם עם מודרנה
כזכור, יומיים בלבד לאחר הכרזת פייזר כי פיתחה חיסון יעיל לנגיף הקורונה והסעירה את עולם המדע, דווח היום כי גם חברת התרופות האמריקאית, מודרנה, תפרסם בהמשך החודש את הניסוי שערכה לחיסון הקורונה, וכי אם תוצאות הניסוי יהיו דומות לשל פייזר אז כבר בסוף שנת 2020 יהיו שני חיסונים נגד הקורונה.
ההבדל המשמעותי לישראל בין ההכרזה של פייזר ובין מודרנה הוא כי בישראל חתמו על הסכם עם מודרנה שבמידה ותפתח חיסון הוא יסופק לישראל כשיהיה מוכן. בינתיים ממשיכות עוד לפחות 10 חברות בעולם לפתח חיסון לקורונה שגם הן נמצאות בשלבים מתקדמים, אך ישראל בחרה להתקדם במשא ומתן עם מודרנה שנחתם בחודש יוני האחרון בו הוסכם כי במידה וחברת התרופות תפתח תרופה יעילה - ישראל לא תהיה האחרונה ברשימת ההמתנה לרכישתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך בדיוק יגיע לישראל?
    גל 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספק הייצור לא מספיק גם כדי לחסן את כלל תושבי ארה"ב. על תנאי האחסון הייחודיים של החיסון בכלל אין מה לדבר. איך ישנעו כמות עצומה של חיסונים מארה"ב לישראל במינוס 80 מעלות?
    סגור