חדשות

בועז גולן נגד "כאן": "גוזל מהציבור בכל שנה מיליארד ש"ח. הגיע הזמן לסגור"

ב"כאן" שודרה כתבה על אגרות מיותרות שהציבור נאלץ לשלם. גולן תקף וטען כי האגרה המיותרת ביותר היא תקציב תאגיד השידור: "על הסדרה המרתיחה 'היהודים באים' כולנו משלמים; על כל כוס קפה, סבון כלים, וכל דבר שנמצא במפלצת הכסף המיותרת הזאת"
אורן שטרנברג |  19
בועז גולן (צילום צילום מסך ערוץ 20)
תאגיד השידור הישראלי "כאן" לא מפסיק לייצר כותרות ולהכעיס רבים באמצעות תכניו. לפני חודשיים ימים תוכניתו של גיא זוהר "מהצד השני" הצליחה לקומם נגדה  את עיתונאי ערוץ 13, כששידרה כתבה בה נערכה "בדיקת עובדות" לבדיקת העובדות שעשה הערוץ לנאום נתניהו: "שרלטנות במקרה הרע, קשקוש", אמר אז פרשן הערוץ, רביב דרוקר.
כעת, כתבה נוספת של התוכנית, שעסקה באגרות מיותרות שהציבור נאלץ לשלם, הצליחה לקומם נגדה ביקורת, הפעם מכיוון מגיש ערוץ 20 ועורך אתר חדשות 0404, העיתונאי בועז גולן. במאמר שפרסם בצהרי יום שישי, באתר חדשות 0404, טען גולן כי הכתבה ב״כאן״ על האגרות המיותרות ״שכחה״ את האגרה הכי מיותרת, לדבריו – התקציב של כל תאגיד השידור.
"שודרה בערוץ כאן 11 כתבה צבעונית על מגוון אגרות מיותרות שהציבור נאלץ לשלם. כך לדוגמא, הביאו שם את האגרה המוזרה על דייג בים המלח. אכן, תקנות טיפשיות קבעו מגוון אגרות למשרדי ממשלה שונים – אגרות מיותרות, לא מציאותיות וכאלה שיש לבטלן מייד. הכתבה הצבעונית אכן נגעה בנקודה שהציבור מחוייב לשלם על מוצר שממש אינו מעוניין לשלם עליו ואין כל צורך או צידוק שיעשה כן". כתב גולן ומיד הטיל את הפצצה: "בכאן 11 שכחו את האגרה הגדולה ביותר בישראל שנאלץ הציבור לשלם – על השידור הזה עצמו. תאגיד השידור כאן גוזל מהציבור בכל שנה קרוב למיליארד ש״ח. יש האומרים שאפילו יותר – זולג מתקציבו המטורף גם ככה".
בהמשך מאמרו טען גולן כי "עד לרגע זה יש בישראל כאלה שלא מודעים לעובדה שהם משלמים את המשכורות של כלל עובדי התאגיד באמצעות תשלום רישיון הרכב שלהם. הם לא מודעים לעובדה על כלל התשלומים – כל העיתונאים המוכרים והפחות מוכרים מקבלים משכורות מנועה מתל אביב, מדוד מחדרה, ממשה מבית שאן, מהדסה מבית אל, מאילנה מירושלים וגם ממני – בועז מקריית אתא. אנחנו, כולנו, משלמים את שכרם, משלמים על כל כוס קפה ששותים כלל עובדי התאגיד, משלמים על הרכב שלהם, על הדלק, משלמים על הצלמים, המנקה, הבמאי, אנשי הסאונד, הגרפיקאים, נייר הטואלט בשירותים, סבון הכלים וכל דבר שרק תדמיינו שנמצא במפלצת הציבורית המיותרת הזאת.
"כן, גם אבי מרחובות שאולי בדיוק עשו עליו כתבה מכפישה, משלם עליה מכספו. על הסדרה המרתיחה 'היהודים באים' כולנו משלמים וכך על כל פריים אחר מכל סדרה או תוכן אחר שמשודר במפלצת הכסף. כן, גם את ואתם – שקוראים כעת את הטור הזה. אם אתם דתיים ומתנגדים לעבודה בשבת – דעו שאת; משלמים מכספכם ומממנים עבודה בשבת במסגרת כל שידורי התאגיד גם ביום המנוחה של העם היהודי הקבוע בחוק".
בסוף המאמר, קרא גולן לסגירת תאגיד השידור: "הגיע הזמן לסגור את תאגיד השידור הציבורי. אם הם כל כך טובים, או לפחות מרגישים כך – שינהלו את עצמם לבד. לא מכספי ציבור".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    הגיע הזמן שיסגרו אותו כבר אתמול
    מאיר 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד בועז גולן לנו זה נימעס
    סגור
  • 13.
    ערוץ 11 מצויין, הלוואי שכל הערוצים היו ברמה כזאת
    רן אפק 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סדרות ישראליות ברמה מאד גבוהה, תכניות תרבות עם מראיינים ברמה גבוהה, גם תחקירים הסתוריים מושקעים שניתן מהם ללמוד הרבה.
    סגור
  • 12.
    מה עם מנאייכ?
    שלום 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמנם אני באותה דעה על היהודים באים, אבל ללא ספק כאן 11 הוא הערוץ המאוזן והנורמלי ביותר שיש כאן. למשל: מנאייכ. סדרה מצוינת ומאוד ימנית. אם כבר בעיה התאגיד, זה במחלקת החדשות שהתחילה להיות חד צדדית. (לכיוון שמאל, כמובן.) אבל כל זה מתגמד לעומת העובדה השירותים שלך, ערוץ 20 וחדשות 0404, הפסידו את ההזדמנות שהייתה להם להיות כלי תקשורת ימניים נורמלים, והפכו להיות כלי תעמולה של 'רק ביבי' ובכך הפכו למאוסים ובלתי רלוונטים בעליל. בחייאת, די!
    סגור
  • 11.
    אדון גולן
    שמוליק 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני ציוני אני ימיני אולי לא מבין במדיה כמוך אבל בתור צופה אני רואה את כל הדוקו בערוץ 11 ומגיע למסקנה שאף ערוץ לא מגיע לרמתם לכן תחזור לערוץ 20 מעשה ותשפר ותפסיק להיות בריון רוצה לסגור את כאן 11 4040 היו כתבות יותר מענינות מערוץ הזקנים 20
    סגור
  • 10.
    אגרה
    סם 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דייג בים המלח זה מתבקש . מה לא טוב באגרה לדגים ציבוריים
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    עוטד שקרן
    שי 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הערוץ עולה כ 700 מיל ולא מילארד אבל למה לא לשקר אם אם אפשר. למשלם המיסים עולה הרבה הרבה יותר כסף לשלם על גופים מושחתים,עמותות, מוסדות הזויים, גופים חרדיים מתעלקים, ועוד הרבה מאד דוגמאות שאותם מאפשר כל שנה מתקציב המדינה ובעלות של מיליארדים אותו אחד -ב. נתניהו - שערוץ 20 העלוב מלקק לו מבוקר עד לילה. מעניין מה יקרה לערוץ הזה כאשדר ביבי יילך.
    סגור
  • 8.
    ערוץ 20 קיבלאפיק שידור על חשבון המדינה. צריך לסגור אותו (ל"ת)
    יובל אורן 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 7.
    ערוץ כאן 11 מצויין
    יהודית 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    התכניות הטובות ביותר מכל ערוצי הטלוויזיה. כתבות רציניות ומעמיקות בכל נושא, סדרות מעולות, והכל זמין ומאורגן היטב.
    סגור
  • 6.
    בועז גולן..אשריך צודק בכל מילה
    צדק! 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 6
    "כאן"זו חבורת הזויים משומנת שגוזלת כספי ציבור על ללכת נגד המדינה!!!
    סגור
  • 5.
    ברור שגם את ערוץ 20 צריך לסגור. (ל"ת)
    אסי 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • ערוץ 20 לא לוקח כסף ממשלם המיסים
    רועי 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה ההבדל
    סגור
  • 4.
    חובה להשאיר ערוץ אחד שפוי במדינה
    ממ 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ערוץ 12 הוא הערוץ היחיד שנותן מידע עדכני ונקי ללא פעולות שטיפת מוח, הינדוס תודעה, שקרים והפצת שינאה כמו ערוץ 12 או 13 עם הכתב דרקר. מקהלת השקרים והשיטנה מערוץ 12 חייבים לרדת מהמסך במיוחד הפרשנים ההזויים מפיצי השקרים והתכנית העלובה והמטומטמת של אופירה וברקו.
    סגור
  • כאן 11
    דודו 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בערוצים המסחריים מראים את כל הזבל שקיים בטלוויזיה שידורי הריאלטי בכאן 11 לפחות יש מה לראות, ערוץ 20 זה ערוץ של ביבי תראו ביביזים
    סגור
  • ערוץ 20 זה הערוץ הכי אמיתי,כל השאר שקרים ממומנים (ל"ת)
    אמת 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 3.
    גנץ
    פופר 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ביום שיש בחדשות איה הבכיין בני גנץ פיתאום אתיקשורת אשמעה גנץ אתא אשם אתא מאשעים ראק את נהתניהו ופיתאום אשמול שאלחה שהם תמחו באחה גנץ הם לא רוצים אותחה כי אתא אדם כושל בדיוק כמו בצוק אתן בני גנץ בגד בבוחרים שלא בשביל רכבים יוקרתים גנץ אוה אדם לא אמין אך אוה אמר בתאי בשביל אעם לא גנץ באתא בשביל לבזבז את אכסף של אעם גנץ אסא נשף ב600 אלף שקלים מי שלם אוה בתך לא שלם צריך לחקור מי שלם עבור אנשף של בני גנץ אים זה מי א שלם אמיסים אציבור אוה זה מי אכסף של אמיחרז של ממד א5 צריך לחקור מי שילם על אנשף של בני גנץ שחרור מי צהל גנץ מי שילם על אשיפוץ של אבית שאלחה אמשלם אמיסים אתא גנץ לא באתא לעעבוד בשביל אציבור באתא בשביל ליגנוב את אכסף של אציבור
    סגור
  • 2.
    עד כמה שידוע לי לא מדובר באגרה
    גל 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלא על חלק מתקציב המדינה. אולי על אגרת הרדיו (הרכב) אתה יכול להתרעם. יש הרבה שמרוצים מהשידור הציבורי ומעוניינים בו. ואם כבר, אולי תערוך השוואה בינלאומית בהשקעה בשידור הציבורי, גם ביחס לגודל האוכלוסייה. תגלה ש"כאן" ממש לא בזבזנית. במקומות אחרים משקיעים יותר בשידור ציבורי, אפילו PBS בארה"ב הקפיטליסטית.
    סגור
  • 1.
    זה אתר התקשורת הטוב ביותר
    ולוולה 02/2021/20
    הגב לתגובה זו
    13 2
    עם תכניות הכי איכותיות. הכי פחות מתלהם והכי פחות צעקני.
    סגור
  • אז שיממנו את עצמם אם הם ככ טובים
    רועי 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 4
    למה לקחת ממני כסף על זה?
    סגור
  • והכי פחות דובר אמת אם לומר את האמת!!!! (ל"ת)
    אמת 02/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור