נבחרת אייס

נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' יכריעו על גורל חיי החטופים | יריב אופנהיימר

ריבונו של עולם אינו הכתובת, אלא קיסריה. במקום להתפלל למען החזרת החטופים, צריך להחליף את קריאת שמע בקריאה לנתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. יש עסקה ריאלית על השולחן, ויחסית לעסקת שליט היא גם במחיר מציאה. בשלישי הקרוב קראו: "שמע נתניהו"
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  8
אופנהיימר על המצב הביטחוני (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, חיים גולדברג, יונתן זינדל, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
משפחות החטופים יוצאות השבוע בקריאה לעם היהודי כולו, להתפלל בעת תענית אסתר למען החזרת החטופים ולבצע את ״קריאת שמע הגדולה בתולדות העם היהודי״.
אבל ריבונו של עולם איננו הכתובת, גורל החטופים אינו נמצא בידיו, את קריאת שמע ישראל יש להחליף ב-״שמע נתניהו, שמע סמוטריץ', שמע בן גביר״. גורל חיי החטופים נמצא כעת רק בידיהם. אין צורך בניסים, יש צורך באומץ מדיני ופוליטי לקבל החלטות קשות, ולהעדיף את חיי החטופים על חיי הקואליציה.
 
לראשונה מזה חודשים, יש עסקה על השולחן, אפשרות ריאלית להחזיר לפחות 40 חטופים, בהם גם חיילות. יחסית לשחרור שליט, העסקה על השולחן היא במחיר מציאה. ניסיון העבר מוכיח שבעתיד המחיר רק יעלה ומספר החטופים בחיים יפחת. אין זמן, צריך למהר ולסגור.
לחטופים אין זמן, כל יום בשבי מצלק את נפשם יותר, כל יום בשבי הוא סכנה ברורה ומיידית לחייהם. אבל לנתניהו יש זמן, הוא עוצר את ישיבת הקבינט עם כניסת השבת, מסרב לשוחח עם גנץ ואייזנקוט, מעכב את יציאת המשלחת הישראלית לקטאר, שום דבר לא בוער.
נתניהו עושה הכל כדי להימנע מלהצביע על מתווה. הוא יודע שעסקה נוספת כבר תכלול שחרור פלסטינים המעורבים ברצח ישראלים, ושבניגוד לעסקת שליט, הפעם הקואליציה שלו עלולה להתפרק. הוא גרר רגליים, משך זמן, צמצמם את המנדט של משלחות המשא ומתן, כדי לעכב ככל הניתן עסקה.
אבל הלחץ האמריקאי עשה את שלו. ביידן שרואה בהחזרת החטופים שליחות אנושית ואישית לא ויתר, ורגע האמת של הממשלה, של הקואליציה, של החברה הישראלית הגיע.
אין דילמה, ישראל חייבת להחזיר את החטופים שנותרו בחיים, אין מחויבות גדולה מזאת. 
שאלת סיום המלחמה הופכת מדי יום לשולית, כבר כעת מספר הכוחות הצטמצם, הלחימה פחתה, ואפילו חיסול הבכירים לא מעניק תמונה זוהרת של ניצחון, המהלך הצבאי מיצה עצמו, אין סיבה להקריב חייהם של עשרות ישראלים בשבי, עבור תמרון נוסף.
סלע המחלוקת היה ונשאר עניין האסירים, וזה עניין רגשי יותר מביטחוני, הפגיעה בכבוד הלאומי וחגיגות השחרור יכאבו בבטן.
אבל מחיר מראה האסירים הפלסטינים המשתחררים יתגמד אל מול ההקלה של משפחות החטופים. האגו של בן גביר וסמוטריץ' אולי יפגע, אבל זה נזק אגבי חסר משמעות אל מול המחויבות ההיסטורית של מדינת ישראל כלפי אזרחיה וחייליה שהופקרו לנפשם ב-7/10.
זה לא הזמן לתפילות, זה הזמן להפגנות, הכתובת איננה בורא עולם, הכתובת היא כאן, בקיסריה, בקריה, בירושלים. שרי הממשלה, ראש הממשלה, הם שיכריעו, לחיים או למוות.
בשלישי הקרוב עם ישראל כולו צריך לקרוא בקול גדול ״שמע נתניהו״.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    גורלם הוכרע כבר על ידי צמרת צה״ל, ממשלת השינוי וסרבניה.
    מסביר פנים 03/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם סירבתם והפקרתם. נתניהו החזיר. עובדה!
    סגור
  • 7.
    מה האוייב עושה לבוגדים לכאורה? ראו ידיעות מהיום אין להם
    מיכל 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רחמים. גיס חמישי המרחם על אכזרים ניחן בקוצר ראות בשנאה עצמית ומקבל במה משונאים אחרים כמוך לכאורה. ה7 באוקטובר לא פקח עיניים ולא טלטל מספיק? נמאס ממך מי נותן לך במה
    סגור
  • 6.
    קוצר ראיה משווע
    ישראלית 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נגיד שאפשר להחזיר 40 חטופים, אבל זה אומר כל השאר- כבר לא יחזרו... וזה עוד אומר- שבהמשך יהיו הרבה הרבה הרבה יותר מ250 חטופים, ה7/10 הבא זה רק עניין של זמן, וככל שנשחרר יותר מחבלים, ונוותר על חיסול מוחלט של חמאס- אנחנו מקרבים את הקץ של כולנו בצעדי ענק! ואתה יכול להיות אפיקורס מוחלט, בסוף, בתאי הגזים, גם הכופרים הכי גדולים אמרו שמע ישראל...
    סגור
  • 5.
    חשיבה ילדותית?
    אברהם 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זוכר שיחיא סינואר שוחרר בעסקת שליט? וגם אז לחצו ואמרו שחייבים לשחרר "את הילד של כולנו" להוציא מאות מחבלים כבדים לחופשי, זה להכין את הטבח הבא שעלול להיות קשה פי כמה הלב נקרע מכאב על החטופים, אך חייבים לחשוב קצת מעבר לכאן ולעכשיו.
    סגור
  • 4.
    יריב חבל שאתה ומשפחתך לא נטבחתם ! (ל"ת)
    אסף 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 3.
    אני בהלם
    ראובן שרון 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אני בהלם,אמא של ביבי גיורת
    סגור
  • 2.
    לא לנהל שום משא ומתן מול חמאס , ולא לבצע עסקאות !!! (ל"ת)
    דן 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    יריב
    א 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    5 2
    היית ונשארת אפס כלומניק
    סגור