נבחרת אייס

בג"ץ שוב יגן על הגזלנים ויפקיר את האזרחים סוג ב'? | פרופ' ירון זליכה

בית המשפט העליון, שרק לאחרונה רוקן מכל תוכן את החוק האוסר על מונופולים לגבות מחירים מופרזים, עומד בפני מבחן נוסף ליושרה שלו. האם הפעם הוא יגן על הקבלנים ואילי הנדל"ן ויסייע להם להנהיג הסדר כובל ולא חוקי העושק את זכויות המקרקעין של תושבי השכונות?
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  119
פרופ' ירון זליכה, אסתר חיות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני)
במאמר זה אעסוק בגזל המקומם וחסר התקדים של עשרות מיליארדי ש"ח (ויתכן שאף הרבה יותר מכך) מתושבי השכונות העממיות והעברתם לקבלנים ואינטרסנטים, באמצעות הסדר כובל המקבע את התמורות בפינוי בינוי למקסימום עלוב, תוך הפחתה דרסטית של יכולת בעלי הדירות להתנגד לכך. זו דוגמה קלסית לאחריותה של הממשלה לחוסר התחרות הפוגע בכולנו והפעם בנדל"ן. בחלקו הראשון של המאמר אעסוק בפרטי ההסדר הכובל, ובחלקו השני אתמקד במהלכיה של הממשלה לפגוע באופן דרסטי ביכולת הציבור להתנגד לו.
לאורך השנים מתחתי ביקורת נוקבת על תרומתה של מערכת המשפט לאוליגרכיה הכלכלית המתקיימת בישראל. פעם אחר פעם אישרו יועצים משפטיים ובתי משפט לרגולטורים השונים לעצום עיניים נגד עוולות שמחוללים בנקים, מונופולים ויבואנים בלעדיים. בעודם מדברים גבוהה גבוהה על רוממות הדמוקרטיה וחשיבות הפרדת הרשויות, מגנים בתי המשפט בחירוף נפש על שתיקת הכבשים של פקידי הרגולציה ועל החבירה שלהם עם בעלי ההון העושקים אותנו מדי יום ביומו.
רק לאחרונה, לפני חג הפסח, רוקן בית המשפט העליון מכל תוכן את החוק האוסר על מונופולים לגבות מחירים מופרזים. בכך, אישר בית המשפט את עמדת היועץ המשפטי לממשלה ורשות התחרות, לפיה חוק זה שאימצה הכנסת (שהוא העתק של החוק הנהוג באירופה) צריך שלא להיאכף, והכל מבלי שהם ניגשים לכנסת ומבקשים אישורה.
וכעת, בשבתו כבג"ץ, עומד בית המשפט העליון בפני מבחן נוסף ליושרה שלו. האם הפעם הוא יגן על הקבלנים ואילי הנדל"ן ויסייע להם להנהיג הסדר כובל ולא חוקי העושק את זכויות המקרקעין של תושבי השכונות? האם הוא שוב יפעיל את הסטנדרט הכפול, במסגרתו כאשר מדובר "רק" בציבור (ולא במונופולים) הוא מרוקן את חוקי התחרות והקניין מכל תוכן וממציא לעצמו מבחנים המצדיקים מדוע הוא אינו צריך לאכוף את החוק? או שמא יפתיע ויושיע את תושבי השכונות מגזל חסר תקדים בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים?
 
ומעשה שהיה כך היה. בשנת 2009 הנהיגה ממשלת נתניהו רפורמה במסגרתה עברה לתושבי השכונות הבעלות על דירותיהם, אשר הוחכרו להם עד אז ע"י מנהל מקרקעי ישראל דאז (רשות מקרקעי ישראל בשמה החדש או רמ"י). כתוצאה מכך, כ-2 מיליון תושבים, המתגוררים בכ-750 אלף דירות, מרביתם תושבי שכונות עממיות, הפכו מחוכרים לבעלים מלאים בקרקע וקיבלו את החופש לעשות שימוש בזכויותיהם. למשל במסגרת פינוי ובינוי או תמ"א 38 במתכונת הריסה ובניה. החלטה נבונה וראויה לכל הדעות. פוטנציאל כלכלי אדיר השתחרר.
והנה, ציבור הקבלנים לטש את עינו וחשב איך הוא יכול לנגוס נגיסה עזה בפוטנציאל הכלכלי. ואם יש גזלנים אזי בוודאי יימצאו פקידים שיסייעו להם. בימי ממשלת ה"שינוי", התכנסה מועצת השמאים וקבעה תיקון לתקן מספר 21 לפיו נבחנת הכדאיות הכלכלית של עסקאות פינוי ובינוי. על פי התיקון שקבעה מועצת השמאים, אשר שיקף באופן מופלא את נייר העמדה של הרשות להתחדשות עירונית ואת "מדיניות התמורות" שתיאמו הקבלנים עם רוב העיריות, בפרויקטים של פינוי בינוי יקבלו תושבי השכונות פיצוי זעום של כ-12 מ"ר ברוטו.
כלומר, תוספת אחידה ועלובה שנגזרת מהשטח הבנוי בפועל. האינטרסנטים מיתממים וטוענים שתוספת כזו תאפשר הוספת עוד חדר לדירה, אך הם טועים ומטעים. שכן התוספת לא תאפשר לדירת 60 מ"ר דחוקה עם 3 חדרים בבניה ישנה להפוך לדירת 4 חדרים חדשה. כידוע לא ניתן לבנות דירת 4 חדרים בסטנדרט מודרני בכ-70 מ"ר. התמורה הזעומה הזו גם מתעלמת מכך שבערים רבות אישרו זה מכבר תוכניות הרחבה של עשרות מטרים לדירות הישנות בשל תכלית סוציאלית של שיפור תנאי הדיור, על מנת לתת אפשרות למשפחות ענפות אשר מתגוררות בדירות קטנות בצפיפות מחפירה, לחיות קצת פחות בדוחק.
כך, למרות הרפורמה החשובה של ממשלת נתניהו, החזירו אותנו באחת לימי המעברות הידועים לשמצה, כאשר התושבים לא היו בעלי הקניין בקרקע. באותם ימים, נתנו לתושבים "דירת תמורה" ועשו טובה שהוסיפו להם כמה מטרים. זאת בעוד שכיום תושבי השכונות, כבעלי קניין מלא, זכאים לתמורה כאחוז משווי סך זכויות הבניה במתחם (שיעור קומבינציה), כפי שהדבר נעשה בכל עסקת קומבינציה במדינה. בעסקת קומבינציה מסוג פינוי בינוי, הקבלנים אינם אלו ש"נותנים" תמורה לבעלי הדירות. התושבים (ולא הקבלנים או המדינה), הם בעלי הקרקע, והם אלו שנותנים לקבלן זכויות בקרקע שבבעלותם; הם אמורים להיות יכולים לעשות כן בשיעור שישקף את שווי שירותי הבניה שהם מקבלים, כאשר שאר הזכויות צריכות להישאר ברשות התושבים (באמצעות דירות או בכסף).
אוסף הבעיות החמורות הנובעות מהתקן אדירות. ראשית, מי הסמיך את מועצת השמאים לקבוע הסדר כובל של מחיר אחיד? אלו הן זכויות של בעלי המקרקעין. יש לעודד את יכולתם לנהל מכרזים בין קבלנים ולהשיג את התמורה הגבוהה ביותר. מה ההיגיון הכלכלי וכאמור מה הסמכות המשפטית להגביל את זכותם לקבל תמורה? והיכן רשות התחרות? הרי מה שעשתה מועצת השמאים הוא סוג של קרטל בתיאום חיצוני של גוף ממשלתי. ומדוע הפטרנליזם? האין תושבי השכונות ישכילו לנהל את ענייניהם הכלכליים בכוחות עצמם מבלי שגוף ממשלתי יתערב (שלא לומר התערבות לרעתם)? איפה נשמע כדבר הזה שרשויות ממשלתיות מתערבות דווקא לרעת הצד החלש וחסר הידע?
אמנם התקן קבע שלוש חלופות תמורה במנעד צר ועלוב של 0 מ"ר, 12 מ"ר ו-25 מ"ר, וגם מציין (בהערת שוליים) שאין מניעה לתת יותר מכך אם הרווחיות גבוהה יותר. מנסחיו מדגישים שהוא לא נועד לקבע תמורה מקסימלית אלא רק "לסייע" בהליך התכנון. כך הם קיוו להתחמק מהגדרתו כהסדר כובל. אך בד בבד התקן קבע שככל שיש מדיניות תמורה של העיריות היא תגבר על האמור בתקן.
כאמור, הקבלנים כבר תיאמו עם רוב העיריות תמורה של 12 מ"ר, ואידך זיל גמור. מנסחי התקן מיתממים וטוענים שאין בכוונתם לפגוע בתחרות והתושבים רשאים לשאת ולתת כאוות נפשם. כך גם טוענות במתק שפתיים העיריות והרשות להתחדשות עירונית, אשר דאגו לכפות על התושבים בנצ'מרק נמוך מאוד. כולם יודעים היטב שתקן שמתווה מחיר זעום מתקבע במהרה בשוק, לבטח כאשר מדובר בדינמיקה הלא תחרותית במקומותינו – בצדדים חזקים, מקושרים ומאוגדים ברמה הארצית (התאחדות הקבלנים) אל מול תושבים הפועלים כבודדים אשר רובם חסרי ידע והבנה בסוגיות מקצועיות ומורכבות מעין אלו.
גם נימוק ה"וודאות" כאצטלה לצורך כביכול בקיבוע המחירים בתקן הוא חמור מאוד ועשוי להוות לכשעצמו אינדיקציה להסדר הכובל; ידוע בדיני ההגבלים העסקיים שנדרש ממד משמעותי של חוסר וודאות לגבי המחיר כדי לעודד תחרות בריאה.
עינינו הרואות כי לפנינו הסדר כובל מחושב ומתואם היטב, אשר פוגע אנושות ביכולתם של בעלי הדירות, תושבי השכונות, לקבל תמורה הוגנת כמקובל בשוק החופשי והכול בעידוד הממשלה ותחת חסותה. בשבוע הבא אסביר כיצד הממשלה פעלה על מנת לפגוע קשות ביכולתם של תושבי השכונות להתנגד להסדר הכובל וכיצד היא מנעה מהם הלכה למעשה להיחלץ מהמצר.
*הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(119):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 84.
    חפשו בפייסבוק
    לבנה 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורום נפגעי התמ"א. תזדעזעו מהעדויות הקשות של נפגעי התמ"א ופינוי בינוי.
    סגור
  • 83.
    ערב רב
    אלי 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחוברים לעם בכלל חיים בבועה.בדירות של מליונים משכורות של אלפי שקלים על חשבוננו. יהירים. גאוותנים. חושבים את עצמם מעל כולם. אין להם חלק מעם ישראל
    סגור
  • 82.
    שרלטן בגרוש (ל"ת)
    66 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 81.
    גוזלים את כבשת הרש, כי בארץ רק למילירדרים מותר להרוויח
    תמר 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לזה רק פתרון אחד: תושבי השכונות צריכים להתעקש על הצמדת מחיר הקרקע של הבתים שלהם למחיר שבו משווקת המדינה קרקעות באיזור שבו הם גרים. גם לעניים מותר להרווחי מנדלן וגם להם מותר לשלם מיסים
    סגור
  • 80.
    הצפת הנושא
    יצחק 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו? כתבה זועקת לשמיים, ומה הלאה? לכן יעשה נכון וטוב הפרו' ירון זליכה יקירנו, יפנה לרבנים הראשיים ויאמר בהכי לישנא: אל תגידו לא ידענו. העושק המתמשך, ובחסות המדינה, יביא לצרות צרורות! אחריותכם! וכן הח"כים הדתיים.
    סגור
  • טען עוד
  • 79.
    נווה ישראל
    אסף אמר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני תמיד טענתי ואמרתי שהקרקע שאנחנו יושבים עלייה שווה מיליארד שקל. השכנים לא שמעו לי וזאת התוצאה: שכונת הגפן נוה ישראל פרוייקט שיניב רווח של מיליארד שקל לקבלנים, יזמים, וכל מיני מאכרים. אבל מה לעשות שיכון המרוקאים היה קל להשחיל להם אותה.
    סגור
  • 78.
    באים לקבלנים
    אין מה להפסיד 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היזם שיתבע אותי כי אני לא מוכן לפנות את הבית שלי כדי שהוא יוכל להתעשר,יגמור כמו אלדד פרי.
    סגור
  • בלי הסתה בבקשה! כן אפשר להתנגד חוקית אבל לא לאיים ככה (ל"ת)
    בעל דירה 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כמה שאתה
    דני 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק. נופלים על זקנים שיושבים על אדמות במיליארדים.
    סגור
  • 77.
    חפשו בפייסבוק "פינוי בינוי - רק תמורת שטח ראוי" והצטרפו
    שטח ראוי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למאבק התושבים!
    סגור
  • 76.
    לפי כמות המגיבים בתשלום מטעם המחאה ה"עממית" נראה שמישהו
    מעניין 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שם נכנס ללחץ מזליכה.. מעניין למה
    סגור
  • מעניין. איפה אני מקבל את הצ'ק? (ל"ת)
    לא ידעתי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 75.
    בדח
    איצקו 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שתעוף לנו מהחיים הזקנה והמכוערת הזו דומה לקוף
    סגור
  • 74.
    אתה שקרן
    גבי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 5
    דיברת גבןהוה גבוהה?? אה? חרטטני תמיד האשמת רק מפךגות ולא בתי משפט ביביסט שקרן
    סגור
  • 73.
    בגצצ תבערה... !
    קפוסטה יעקב 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתי אי פעם הבג''צ התעניין באזרח הקטן ודרש צדק בעבורו... ???
    סגור
  • 72.
    זליכיחסחה הפך להיות עו"ד יניב,שמתם לב? לאט בלי שהרגיש.
    ביביסט צבוע תשומי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עלוב,הבין שמתקדמים דרך גניבות
    סגור
  • יפה מגיבים "עממיים" בתשלום, רואים שמישהו מכוון אתכם חזק
    בעל דירה 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזליכה. כי כל אזרח אחר שאינו טייקון היה מחבק את מה שזליכה אומר כאן בשתי ידיים. להתנגד למה שהוא אומר לטובת כלל הציבור זה דבר חסר הגיון לחלוטין (אלא אם אתה ממומן בידי אינטרסנטים)
    סגור
  • 71.
    נווה ישראל הרצליה
    אסף אמר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני תמיד טענתי ואמרתי שהקרקע שאנחנו יושבים עלייה שווה מיליארד שקל. השכנים לא שמעו לי וזאת התוצאה: שכונת הגפן נווה ישראל פרוייקט שיניב רווח של מיליארד שקל לקבלנים, יזמים, וכל מיני מאכרים. אבל מה לעשות שיכון המרוקאים היה קל להשחיל להם אותה.
    סגור
  • 70.
    זליכה הפכת לביבסט שטוף מוח
    הזוי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הערכתי אותך פעם. הפגת לבושה. מעניין כמה כסף אתה מרוויח מההסתה הזאת
    סגור
  • 69.
    קשקשן מקצועי נהיית אה? עצוב מה שנהיה ממך
    .... 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 8
    פסטיבל מספרי הסיפורים 2023 מחכה לך. מה הקשר לשכונות? מה הקשר למעברות? דווקא מדובר בבעלי דירות שחיים טוב בכל הערים הגדולות. בערים העניות ובעיירות הפיתוח אין תמ"א38 ואין פינוי בינוי, כי זה לא כלכלי. מי שילם לך ומה האינטרס שלך? אתה נשמע כמו קריקטורה. לא נשמע כאיש מקצוע רציני.
    סגור
  • כמה נוח להטיף מאחורי כינוי אנונימי. תחשוף בבקשה מי אתה
    רציונלי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    א. קבלן ב. מוחה "עממי" בתשלום ג. בעל הון ד. כל התשובות נכונות
    סגור
  • 68.
    מר זליכה
    אתי לי און 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק הפעם .אבל..אתה יעצת לפנח עשרים שנה להקפיא את הביטוח לאומי לוותיקים ובעך לשפר את הכלכלה.....עובדה.
    סגור
  • 67.
    אני לא בטוח שבפרויקטי תמא הפיצוי הוא כמו בעסקת קומבינצי
    אסף 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל הפיצוי צריך להיות פרופורציונלי ביחס למה שבונים
    סגור
  • 66.
    חשוב להחליף את ההרכב של השופטים
    יחיאל יהב 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ראש ממשלה שיושב על כסאו חמש קדנציות הופך בעל כורחו למניפולטור ולמדיח. כך עם בית המשפט שנבחר על פי אותן קונספציות מאז קום המדינה. יש לשנות את בחירת ראש הממשלה ואת בחירת השופטים ולעקוב אחר התנהלותם בזכוכית מגדלת על ידי אנשים שימונו לשם כך מטעם המדינה.
    סגור
  • 65.
    כלבה מטונפת רואים את הרישעות בעיניים שלה
    זורי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אשה רעה ומושחתת
    סגור
  • 64.
    מונופולים
    קלייר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תישאלו אותה על המעורבות שלה במשרד של בעלה עורך הדין. בפסיקה, נגד ביטוח לאומי, איך קידמה אינטרסים שלו על חשבון ביטוח לאומי שמקבל תקציבים מהמדינה ותפקידו לדאוג לנכים, לחד הוריים, לקשישים ומובטלים , שלא רוצים להתעשר , רק להתקיים ולכו תדעו כמה גרפו לכיסם על חשבון האזרחים הפשוטים ?
    סגור
  • 63.
    האמת, נמאס. המהפיכה צריה לבוא
    אורי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלמטה מהשכונות המקופחות ומהיכן היא באה?! מהשמנים השבעים הגזלנים הקרובים לצלחות השומן.
    סגור
  • 62.
    זליכה
    צביקה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ירון זליכה אתה כל כך צודק ההפליה תמיד היתה אבל לא עוד לא ניתן לפלצנים האלה לדרוס אותנו אנחנו נדרוס אותם
    סגור
  • 61.
    זליגה מניפולטור עלוב
    אדריכל 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 10
    כמה מניפולציות בטור אחד? הרעיון לאיחוד תמורות נועד לעשות סדר בשוק החזירי של פינוי בינוי שבו הדיירים יכולים לבקש כל תמורה ופרויקטים נופלים בגלל תאוות בצע של כמה סחטנים. זליגה כמו כל מניפולטור ירה את החץ ורק אז סימן את המטרה, איך שמתאים. מזל שהשקרים שלו כבר לא קונים אף אח, ראו תוצאותיו בבחירות...חחחח
    סגור
  • כמה שקרים בתגובה אחת. בכל השוק החופשי אתה מקבל הצעות
    בושה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחיר ועושה מכרז בין ההצעות. אז אדון קבלן זה לא נוח לך נכון? אתה רוצה לייצר "איחוד תמורות"! מה השלב הבא? תקבע שהמחירים של הדירות שאתה מוכר יהיו אחידים וגבוהים כדי שלא תצטרך להתאמץ במשא ומתן? אחלה פתרון- אתה קונה קרקע ב"מחיר מבצע" ומוכר ביוקר, ועוד קורא לאחרים מניפולטורים.
    סגור
  • 60.
    השחיתות הממשלתית משתלבת בבית המשפט
    אא 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מדינת האוליגכיה שנבנתה במשך שנים בשילוב וגיבוי בית המשפט והשופטים שמצב זה משתלם גם להם עם עושק הציבור ובעיקר הציבור החלש חוזק ע''י ממשלות נתניהו. נתניהו מעבר לאינטרס האישי גם מאמין בכלכלת אוליגרכיה. מצחיק ועצוב שהביבסטים ברובם נפגעים הכי קשה ממצב זה
    סגור
  • 59.
    זליכה איבדת את האמינות שלך
    אשר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 14
    וזה הדבר היחיד שהיה לך. הכל בשביל ללקק לממשלת נתניהו ולקבל תפקיד
    סגור
  • כל הכבוד קלעת בול,רבים טרם עלו עליו.להקיא.בול כמו עו''ד (ל"ת)
    סטאטוס וכסף 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • זליכה
    קלייר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין עליו , גאון בדורו. אבל לא טוב לכם. רציתם להכניס את המדינה להיסטריה ולתבהלה עם השקרים שלכם. לא יעזור לכם . רציתם להכאיב כמו שרק אוייב רוצה לפגוע ולהכאיב. כאלה אתם. צחק עליכם.
    סגור
  • 58.
    פרפטום מובילא זאת מערכת שמזינה את עצמה
    אי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרפטום מובילא זאת מערכת שמזינה את עצמה
    סגור
  • 57.
    הקטע
    דוד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מה חשבת מר זליכה עכשיו הם מגנים על בגצ בחירוף נפש ןבגצ מחזיר להם רק שהם לא רואים שהעם רואה הכול ולא יסכים הם חושבים שהעם חלש אבל זה לא נכון העם היתעורר משנת הדוב
    סגור
  • 56.
    חיבים רפורמה ועכשיו, כדי לטפל בכול הטעויות
    מירה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שבגץ עשה
    סגור
  • רק שהממשלה לא מציעה שום רפורמה נורמאלית
    יואב 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שתטפל בבעיות של המדינה. היא רוצה רפורמה בכדי שבתי המשפט יהיו יס מנים של הממשלה ואז אבוי עלינו .זו לא רפורמה , זו פוליטיזציה של בתי המשפט !
    סגור
  • 55.
    כנ"ל גם בתחום המוניות
    י. א. 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנ"ל בעניין רכישת מוניות היתה פניה לבג"ץ בעניין רכישת מוניות ע"י הנהגים במחיר מלא וקבלת אחזר המס מהמדינה כך שהיבואן לא ידע שהרכב ישמש כמונית ויגזול את נהגי המוניות הרוכשים במחיר בטענה שמוניות זה תחום מיוחד שמצדיק רווח גדול יותר ללא סיבה מלבד טענה שנהגי מוניות עושים יותר ק"מ דבר שהוא לא נכון כי בעלי רכבים פרטיים שעושים יותר ק"מ ממוניות ויש גם הגבלת אחריות שנמדדת בק"מ ובשנות אחריות שיכולות גם להגביל את תחום המוניות האותה מידה כמו רכבים פרטיים. הדבר הגיע לבית המשפט העליון בערכב ישב אהרון ברק ומה היתה הפסיקה נחשו התשובה ברורה השופט ברק דחה את העתירה בטענה שתחום המוניות הוא אכן תחום מיוחד שמצדיק שהיבואנים יעשו עליו קופה יותר גדולה ובכך דחה את העתירה של נהגי המוניות העניים מול היבונים בעלי ההון.
    סגור
  • 54.
    הם מושכים לקצה... שממנו הם יפלו. (ל"ת)
    תמו 30 שנות דיקטטורה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 53.
    נווה ישראל הרצליה
    אסף אמר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אני תמיד טענתי ואמרתי שהקרקע שנחנו יושבים עלייה שווה מיליארד שקל. השכנים לא שמעו לי וזאת התוצאה: שכונת הגפן נוה ישראל פרוייקט שיניב רווח של מיליארד שקל לקבלנים, יזמים, וכל מיני מאכרים. אבל מה לעשות שיכון המרוקאים היה קל להשחיל להם אותה.
    סגור
  • 52.
    נווה ישראל הרצליה
    אסף עמר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני תמיד טענתי ואמרתי שהקרקע שנחנו יושבים עלייה שווה מיליארד שקל השכנים לא שמעו לי וזאת התוצאה: שכונת הגן נוה ישראל פרוייקט שיינב רווח של מילייארד שקל לקבלנים, יזמים,וכל מיני מעכרים. אבל מה לעשות שיכון במרוקאים היה קל להשחיל להם אותה.
    סגור
  • 51.
    זליכה
    שוקי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 7
    נמאס לשמוע אותך ...אתה אכול מבפנים ומנסה להיות נביא הזעם..של נעליך מעל רגליך שאתה מעביר בקורת על בית המשפט
    סגור
  • מעניין מה הובטח לו.. (ל"ת)
    אחד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 50.
    כל השאר זה סוג ב', זו האמת
    מליונרים = סוג א' 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת הפשוטה
    סגור
  • 49.
    ממתי 12 מר זה מעט? זו הנורמה. ומי ישלם את הארנונה המוגד
    ענת 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ובכלל פינוי בינוי הרבה פעמים בעוכרי הדיירים, כי פתאום התשלום החודשי עולה דרמתית וידם אינה משגת. לקבלן יש אינטרס לבנות ולהוסיף כמה שיותר ,כך הוא מרוויח יותר על הדירות החדשות שהוא מוכר. לא ברור לי איזה חישוב זילכה עשה כאן. וזה שכל העיריות מושחתות ועובדות עם קבלנים בקומבינה בלי קשר לאוכלוסיה המדוברת בכתבה, גם בגץ אשם ? זה לא מגיע מטעם הממשלה ? מתלוננים שבגץ משתפ של הממשלה ולא עושה כלום למען. כדי להחליף את השופטים שגם את המעט שבגץ עושה לא יעשו. חלמאות לשמה
    סגור
  • איזה פטרנליסט- אתה ממש דואג לאנשים שלא ישלמו ארנונה
    חיים 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מוגדלת! נראה אותך מספר את זה לבעל קרקע בקומבינציה בשוק החופשי שתתן לו 12 מ"ר כי אתה דואג לו שלא יצטרך לשלם ארנונה מוגדלת. תפסיקו לזלזל באינטליגנציה של האנשים! כאילו שאין גם עוד פתרונות - אפשר להגדיל שטח קצת ואת היתרה לתת במזומן וכו'. תפסיקו לזלזל בתושבי השכונות.
    סגור
  • 48.
    זליכה מחפש תשומת לב
    אוריץ 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 7
    ולשם כך מוכן להקריב את הדמוקרטיה של ישראל. תוקף את המערכת המשפטית בטיעונים מופרכים. אופורטוניסט חסר תקנה.
    סגור
  • אסור להעביר ביקורת על השופטים?זה לא דמוקרטיה זה דיקטט (ל"ת)
    יון 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 47.
    חחחח
    דו 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סולל את דרכו לליקוק
    סגור
  • 46.
    זליכה עלוב
    עזרי י חק 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 10
    פרופסור זליכה.למרות שהגעת לדרגת פרופסור לכלכלה נשארת עלוב ומקבץ נדבות.ניסיתה מספר פעמים להבחר כחבר כנסת ולא עלה בידך.יכשיו שיטה חדשה.בואו נלקק לביבי ושות נומר שאין קשר בין הרפורמה לכלכלה ואולי בפעם הבאה יקבלו אותי סוף סוף לליכוד ואהיה חבר כנסת.אתה אדם עלוב למרות התואר פרופסור
    סגור
  • 45.
    הרווח האלטרנטיבי הסודי בפינוי דירות
    קובי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי שניתן להפיק מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירות יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק שמסביר איך לעשות זאת.
    סגור
  • 44.
    זליכה - אתה פוליטיקאי בשקל וחצי (ל"ת)
    שב בבית 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 43.
    פרופסור זליכה
    ביל 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 4
    פרופסור זליכה אדם מיקצועי שגם תורם לחברה הוא היה צריך להיות בתפקיד ניהלי כלכלי בכיר במישד האוצר אין הרבה אנשים עים ראש כמו שלו אולי יש אפשרות להחליף את הנגיד בשלב כלשהו
    סגור
  • 42.
    כמה סירחון במדינה 1 קטנה
    אופיר 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    9 1
    איזה דמוקרטיה.מספרים כאילו אנחנו שוודיה.זה רק רפובליקת בננות.הכל מושחת.
    סגור
  • 41.
    זליכה..תתמקד בעיקר..הקרקעות בקיבוצים נמכרות בעשירית
    חייק8 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק לבני קיבוצים וחוזרים...אין זכות לאחרים...תתמקד בעיקר
    סגור
  • 40.
    זליכה
    שמעון 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 4
    זליגה אתה איש ממורמר ומדופרס אנשים לא סופרים אותך ראית בבחירות ולכן כל הקצף יוצא מפיך אתה איש לא אמין ומשדר גזענות אז קפל מגש ישר גב מושב ותנחת
    סגור
  • 39.
    חפשו בפייסבוק "פינוי בינוי - רק תמורת שטח ראוי" והצטרפו (ל"ת)
    פינוי ראוי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • ומה עם כל אלה י שאין להם פייסבוק ? (ל"ת)
    אורלי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אפשר לקרוא את תוכן הדף גם בלי חשבון פייסבוק
    שטח ראוי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חפשו בגוגל "פינוי בינוי - רק תמורת שטח ראוי"
    סגור
  • 38.
    פרופס זליכה
    לי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    11 11
    פרופ' זליכה ירד מהפסים אין להתייחס לדבריו בכוח רוצה להתפרסם. קוראים יקרים אל תתייחסו לעולב הזה
    סגור
  • הקבלנים בלחץ וחוששים שסוף סוף הם יצטרכו לתת תמורה הוגנת
    פרשנות לתגובה הקודמת 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ותוקפים לגופו של אדם במקום לגופו של עניין. מזל שיש אנשים אמיצים כמו זליכה
    סגור
  • 37.
    זליכה נעשה ביביסט ואנחנו מברכים על כך! בע"ה תנקה אותו! (ל"ת)
    ז.ב.ע. 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • תתבייש על התגובה הנלוזה תחת כינוי אנונימי.
    בושה וחרפה 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בטח אתה מהמגיבים בתשלום של "המחאה" (=מועדון ההון שלטון)
    סגור
  • 36.
    הנשיאה חיבת לשבת בכלא (ל"ת)
    ראם 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 7
    סגור
  • 35.
    כסף קטן.. תראו הקיבוצים שקבלו בעבר אדמות חינם
    דודי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    11 3
    עכשיו הם זכאים להעביר לבני משפחה בלבד. נתנו להם לפני כמה שנים לרכוש את השטחים הסמוכים בשקלים בודדים. ושוב הם חוגגים על החלשים. ממש עובדים עלינו. מה הם שונים מתושבי ג. עמל שקבלו אדמה מהמדינה ועכשיו גרשו אותם.. לכן שאין להם משכנתאות. יש להם זמן וכסף להפגין. לשמר את הכח
    סגור
  • 34.
    זליכה, אתה אכזבת, כשהתעקשת לרוץ לבד ובזבזת קולות. (ל"ת)
    אבו יובל 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 33.
    אני נכה עם בן צנחן גורשתי מבית בפרוייקט פנה ובנה
    קורבן למערכת 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 2
    באמצעות חברת עמידר שמנהלי וראשי הסנפים ,הפועלים נגד הדיירים ובכד הקבלנים תמורת טובות הנאה פרטיות . מוכרים דיירי עמידר. לא הייתי בבית של עמידר אלא בבית שאבי קבל משיכון בינוי בשנות ה50 החוזה היה של שיכון בונוי. לעמידר לא הוה חוזה מולי . הדירה לא רשומה בזכויות עמודר. השופטת הוציאה בסדר דין מקוצר צו פינוי בלי נימוקים. בערר בביהמש המחוזי בלוד הסיוע המשפטי עד הרגע האחרון לא העניקו ללי סיוע לערר הגשתי על כוחותיי . לא התנהל דיון 3 שופטות לבנות צווחו עלי לשבת לא לדבר , 6חבטו בפטיש הזניקו אבטחת בוהמש לאולם . שאני נכה 100 אחוז נגדי. פסק הדין נותר על קנו. בלי שאפשרו לי לדבר. הבן שיצא לחופשה הגיע שכל חפציו מחוץ לבית . ארורים יהיו השו9טום הללו. גזענים. לו הייתי אב למחבל היו מעניקים לי את זכויותי בדירה בנ התגורר אבי. שהיה לוחם עלה לארץ ולחם ונפצע וקבל דירה עלובה עליה שלם פי 10 מדוויה לחברת שיכון בינוי. לא ברור לי כיצד היה לעמידר עד היום מעמד בדירה. הטריגר היה שסרבתי לחתום על הסכמה לפינוי בינוי. ארורים יהיו השופטים שהפכו אותי הומלס .
    סגור
  • 32.
    פיניטו
    טיבור 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 6
    פעם היה לי כבוד והייתה לי הערכה לאדון זילכה. היום, מאז תהליך החקיקה, זה נגמר. עוד שופר של הימין.
    סגור
  • זליכה הוא שופר של האזרחים והציבור במקום של הטייקונים
    רפי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כנראה שאתה בעצמך אינטרסנט או קבלן. כל אחד אחר בציבור אמור לתמוך בפה מלא בכל מה שפרופ' זליכה אמר כאן
    סגור
  • 31.
    דיקטטורה
    לילי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    9 2
    פעם בג"ץ והשמאל הסתירו.את היחסים בינהם....היום ברוגז חוצות חיות לטובת השמאל פוליטיקאית מהשורה הראשונה .....ומהמקפצה על כולם.
    סגור
  • 30.
    ניצול ציני
    רפי דרום 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 7
    בגץ עדין לא קיבל החלטה בנושא אז מאין החוצפה להשתמש בעניין לצורך הצדקת ההפיכה המשפטית . אותה ממשלה שהחליטה על שיוך הקרקע לתושבי השכונות עשתה עבודה רשלנית וכעת כרגיל בגץ צריך להוציא הערמונים מהאש . לולא בגץ ניתן לנחש שתושבי השכונות לא היו מקבלים סעד משום גורם.
    סגור
  • 29.
    כבר לא יכולה לראות את הפרצוף הזההההה תפרשי כבר ראבק (ל"ת)
    אני 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • נראה לי שכתב את זה קבלן
    רפי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שלא רוצה שיחשפו את האמת
    סגור
  • אין
    כידון 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוקיי בטח לא תראו את זה חחחחחח
    סגור
  • פנים
    כידון 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא מבין איך עם 9רצוף כזה לא הוצא לשחק בסרטי אימה אחרי כל סרט הצופים היו זקוקים לטיפול פסיכיאטרי מסיוטי לילה
    סגור
  • 28.
    העיקר שהקיבוצים גוזלים אלפי דונמים שלמדינת ישראל
    שמעון שבתאי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    14 1
    הגזלנים הגדולים אלו הקיבוצים בחסות ורשות מערכת החוק והמשפו בישראל. גונבים משחדים ולוקחים את הכ לידם מבלי לתת דין וחשבון. משום שהחוק והמשפט מחפים עליהם. נחוץ מיידית רפורמה משפאית כדי םתקןן את העוולות
    סגור
  • 27.
    ראינו במחאה יד של מי רוחצת יד
    חן 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 1
    ראשי המונופולים יחד עם ראשי בגצ וראשי ההסתדרות. שם השחיתות וזאת הסיבה ליוקר המחיה
    סגור
  • 26.
    השיפוט בארץ
    הציוני 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 2
    החגיגה של בייניש הנחמדה ןחיות היפיופה....תגמר
    סגור
  • 25.
    פסיקת בגץ
    אורי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    9 1
    פרופסור זליכה הייתי מוסיף את חוסר הצדק בנושא הענקת שטחי קרקע לבני הקיבוץ במחיר זניח כאשר הקרקע שייכת למדינה. המשך לשלטון השמאל והחיבור עם בגץ והקיבוצים
    סגור
  • 24.
    מר זליכה רצה להיות ח"כ מטעם השמאל וזה לא עבד
    אלון 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 6
    אז עכשיו הוא ממתג את עצמו ימין מלא-מלא.
    סגור
  • אחלה תתקפו לגופו של אדם ולא לגופו של עניין
    אבי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 2
    רמה נמוכה. אם אתה מתנגד למה שזליכה כתב אתה כנראה קבלן או בעל הון.
    סגור
  • 23.
    אבל הימין רוצה להיות מושחת בעצמו במקום בגץ המושחת
    אבי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אתה צודק בקשר לבגץ שהוא תומך בבעלי ההון נגד האזרחים ..... אבל הימין ברפורמה לא מתכוון להילחם נגד בעלי ההון הגזלנים לטובת האזרחים .אלא מתכוון להיות בעצמו מושחת לטובת בעלי ההון ועוד שחיתויות ..למשל החוק שיועצים משפטיים אק ייעצו ולא יהיו רגולטרים ויענישו את המנהלים והעובדים הגנבים במשרדי הממשלה
    סגור
  • 22.
    זליכה
    יוסי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 3
    האם השתבשה עליך דעתך
    סגור
  • האם אתה קבלן מקומבן שלחוץ שיחשפו סוף סוף את האמת? (ל"ת)
    בעל דירה 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 21.
    מערכת משפט מושחתת מין היסוד (ל"ת)
    יצחק 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 20.
    תמשיכו להפגין בעד מושחטים של בית משפט (ל"ת)
    אא 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 19.
    זליכה, העם עובר שטיפת מוח
    ע 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 3
    קשה להאמין כיום שאפשרי לשכנע את מתנגדי שלטון נתניהו ועושים הכל להפיכה שילטונית. הלוואי ותצליח!
    סגור
  • 18.
    דחוף פיסקת ההתגברות
    אפריים 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 6
    זליכה נביא בעירו צריך להקשיב לו
    סגור
  • 17.
    צודק
    חיפאי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני בעל דירה של 45 מטר במקום מבוקש .ר אני בעל דירה של 45 מטר.היזם בקושי רוצה לתת תוספת של 15 מטר בהתניות.מקום מבוקש שחייב לקבל 35 מטר תוספת .האם בית המשפט ילך נגד הדיירים ויתן לקבלנים מיליארדים על חשבון הדיירים.זליכה תמשיך להילחם לטובת הדיירים
    סגור
  • 16.
    גיבוב של שטויות, כמה מאכזב
    אמיר 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 7
    איזה שטויות אלוהים, קודם כל זה לא רק 12 מ"ר אלא גם מחסן בשטח של בין 8 ל 20 מ"ר פלוס חניה תת קרקעית מרפסת של 12 מ"ר וקבלת דירה חדשה, סליחה זליכה, הבינוי החדש לא שווה כלום? זו לא תמורה? אם אתה נותן לבעלי הדירות 30 או 40 מ"ר אתה תצטרף להוסיף זכויות בניה ענקיות כי מדובר על עלויות ליזם? מה שיגדיל את הצפיפות ואת גודל הפרויקט ויהפוך את הפרויטקים האלו ללא רווחיים דווקא במקומות בהם שווי הקרקע נמוך. קיצר הפכת לפחליטיקאי על מלא, אתה בשל להיכנס לליכוד.מזל טוב.
    סגור
  • כמה שקוף שאתה יזם, דואג להם שלא ירוויחו אלק
    בעל דירה 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אדון יזם בתחפושת, אתה יודע יפה מאוד ש12 מ"ר זו התמורה. זה הכסף הגדול. אל תיתמם. אין דבר כזה מחסן 6-20 מ"ר, אתה סתם טועה ומטעה. בקושי 6 מ"ר מקבלים. ולתת למשל 25 מ"ר שטח דירה במקום 12 לא יגדיל שום צפיפות. זה יגדיל את סך שטחי הבניה בפרויקט ממוצע בכמה אחוזים בודדים, ולא יגרום לשום מעמסה כי אתה לא מוסיף דירות נוספות (ומשפחות) אלא רק מגדיל את שטח הפנים של הדירה שתהיה קצת פחות צפופה. והקבלן גם ירוויח יופי כי לא יפגעו בשטחי הבניה שלו. אבל אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך אדון יזם. תבין אנחנו תושבי השכונות לא טפשים כמו שאתה חושב.
    סגור
  • אני לא יזם אבל אני בתחום
    אמיר 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אז תשמע ממי שמבין... היזם מרוויח 20% מהעלויות כלומר מהתמורה שהוא נותן לדיירים שזו דירה חדשה עם ממ"ד חניה תת קרקעית ומרפסת + עלויות שונות כמו מבני ציבור, פיתוח השטח וכו' שהוא מחויב לבנות. הגבלת התמורה לדיירים דווקא פוגעת ביזם כי זה אומר 20% מעלות קטנה יותר ולכן במונחים אבסולוטיים הוא מפסיד כסף. חוץ מזה תמורה הוגנת על מה? על זה שהזנחתם את הבתים שלכם? שנתתם להכל להתפורר? שהוספתם תוספות בינוי על בתים ישנים ורעועים וסיכנתם אותם עוד יותר משהיו? על זה צריך לתת לכם פרס? קח את התמורה שמציעים לך ותגיד תודה רבה.
    סגור
  • מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה- כנסו לפירוט
    תגובה ל'אני לא יזם" 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. גם כשהתמורות הן לפי הקרטל של 12 מ"ר היזם ממש לא מפסיד כסף במונחים אבסולוטיים. הוא מרוויח בשופלים. על היזם העיריות מגינות בקרטל הזה, הוא את הרווח היפה שלו יעשה בכל מקרה. מי שמפסיד כאן זה רק בעלי הקרקע התושבים. 2. לטענתך תושבי השכונות שהם בעלי הקרקע החוקיים לא זכאים לתמורה הוגנת כי "הזניחו את הבתים". טענה מעניינת לאנשים שחיים מהיד לפה. מעניין אם היית מעז להעלות טענה הזויה כזו לבעל קרקע בעסקת קומבינציה שאתה רוצה לקנות את הקרקע שלו. תגיד לו ש"הזניח" את מצב הבניין (שממילא הולך להיהרס, כי מה ששווה כאן זה הקרקע ולא הבניין). נסה, תגיד לו את זה. יצחק לך בפרצוף. אז אתה חושב שאת השטויות האלה אתה תגיד לתושבי השכונות והם יאמינו שרק צריכים לנשק לך את הרגליים שברוב טובך אתה מוכן לקבל כמעט בחינם את הקרקעות שלנו ששוות הון עתק. אנחנו לא מטומטמים תפנימו!
    סגור
  • עוד דבר
    אמיר 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ה 12 מ"ר הוא מינימום. היזם יכול לתת לדיירים הרבה יותר אם הוא רוצה. ה 12 מ"ר זה רק לחישוב הזכויות שניתן לאשר בפרויקט מכח היותו מתחם פינוי בינוי. כמה מתוך זה היזם יעניק לדיירים זה בין היזם לדיירים, וזה רק מראה כמה מעט מר זליכה מבין בנושא. עס' קומבינציה שתיארת זה לא אותו הדבר כמו מתחם פינוי בינוי לא במעורבות הרשות המקומית ולא בהיקפי הבניה. אם הכל היה נעשה כעסקת קומבינציה, לא היו לי טענות כי זה היה רק בין הדיירים ליזם.
    סגור
  • ה-12 מ"ר זה מינימום שהוא לרוב גם מקסימום
    רציונלי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תשאל כל פרופסור להגבלים עסקיים שיגיד לך שקביעת המלצת מחיר כדי לשמור על "וודאות" זה הסדר כובל לכל דבר ועניין. במיוחד כשמדובר בצדדים חזקים (קבלנים ובעלי הון) מול צדדים חלשים (פרטים לא מאוגדים שאינם בקיאים בנושא), הבנצ'מרק מתקבע מהר מאוד כמשהו שכמעט לא סוטים ממנו. פינוי בינוי זו עסקת קומבינציה לכל דבר ועניין, פשוט זו עסקת קומבינציה עם הרבה בעלים. תפסיק לשקר. אתה טועה ומטעה או פשוט מיתמם.
    סגור
  • אתה שוכח מערך הקרקע
    אמיר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך כלל עוברות מס שנים בין מועד אישור התכנית ועד לבניה, במשך זמן זה שווי מ"ר בנוי יכול לעלות בעשרות אחוזים דבר שיאפשר ליזם לתת הרבה מעבר ל 12 מ"ר פלוס תוספות שהזכרתי ועדיין להרוויח את ה 20%. חוץ מזה אם עסקת פינוי בינוי היא קומבינציה לכל דבר ועניין מדוע כולן במסלול רשויות ומדוע עס' קומבינציה עם מספר רב של בעליםןשטח בנוי קיים רב לא יוצאות לפועל? אתה יכול לטעון את זה כמה שתרצה אבל המציאות מראה אחרת. קל וחומר שעס' קומבינציה כאלו לא ירקמו עור וגידים כאשר מדובר על מקומות עם ערך קרקע נמוך כי גם עם ניצול מלוא בפוטנציאל לא תצליח להגיע למספיק זכויות כדי לממן אפילו 12 מ"ר. בסופו של דבר אי אפשר להתחמק מהאמת ללא הזנחה, בחיים לא תיכנסו למסלול רשויות, זה הפרס. מי שנדפק מזה זה תמיד השוכרים שבסך הכל יאלצו לנדוד מחורבה אחת לחורבה אחרת. האמת היא שאתה לא מסכן אתה פריבילג. זה מה שקשה לך לעכל.
    סגור
  • הדמגוגיה היא שלך.
    אמיר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תושבי שכונות שחיים מהיד לפה עאלק, אולי גרים שם אנשים שחיים מהיד לפה אבל אלא ברוב המקרים לא הבעלים. רוב הדירות מושכרות לאנשים שגם לאחר הפינוי בינוי לא יוכלו להרשות לעצמם לגור שם, והרבה מהדירות בעבירות בניה שגם עליהם בטח תדרשו תמורה. מעבר לכך פרויקט במסלול של פינוי בינוי אינו זהה לעס' קומבינציה, בעלי הקרקע או היזם אינם אחראים לאישור התוכנית אלא הרשות המקומית ולא רק זה אלא שיש היטל השבחה מופחת או פטור מלא. ואחוזי הבניה חורגים בהרבה לתוכניות המתאר או תוכניות האב. דרך אגב הפטור מהיטל זו עוד תמורה שהדיירים מקבלים, אבל אתם אוהבים רק להתלונן.
    סגור
  • אם חשדתי שאתה יזם עכשיו אני בטוח לפי התגובה
    בעל דירה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחוזי הבניה מאושרים לפי מה שנכון וראוי לבנות מבחינה תכנונית ועירונית. את סל הזכויות הזה יש לחלק באופן הוגן בין בעלי הקרקע לבין הקבלנים שבסה"כ נותנים שירותי בניה, ולא לפי פרמטר שרירותי של 12 מ"ר. זה כל מה שזליכה אומר. אני מבין שבתור קבלן אתה חושש מזה כי כבר לא תוכל לקנות קרקעות בנזיד עדשים ולהרוויח הון עתק אלא תצטרך לשלם את שוויין ההוגן ולהרוויח סביר.
    סגור
  • 15.
    ואתה חושב ששופטים שמרניים ישנו משהו? התשובה בשאלה
    יעקב 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שופטת שמרנית שמונתה על ידי שקד פסקה לטובת תנובה
    סגור
  • 14.
    תמיד כיף לקרוא אותך
    ישראל 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מבקש סליחה שבפעם האחרונה לא הצבעתי לך, בפעם הראשונה שרצת בחרתי בך, התאכזבתי שלא נכנסת. בבקשה תרוץ שוב לכנסת תהיה שר אוצר לארבע שנים.
    סגור
  • 13.
    חצי אמת היא עדיין שקר
    המשגיח 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שכחת לציין ש 12 אחוז הנוספים הם בנוסף לחדר ממד שהקבלן מחוייב לתת וגם לעוד שטחים ציבוריים ..מר זליכה לא יעזור לך..אתה לעולם לא תהיה שר או חכ ..אולי אם תחבורה לבן גביר או סמוטריץ ימצאו לו נישה בשטחים
    סגור
  • לא נכון, 12 מ"ר זה כולל ממ"ד
    בעל דירה 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זה בעצם הממ"ד. אל תטעה סתם. אתה בטח קבלן
    סגור
  • 12.
    עלק דמוקרטיה
    שמעון 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו נמצאים בשלטון של מערכת המשפט אם זה דמוקרטיה אני לא יודע מזה דיקטטורה
    סגור
  • 11.
    נו מה? זליכה, נמאס לך לקבל 100 קולות וקצת בקלפי
    דעה אישית בלבד 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    החלטה לחפש פטרון והתחלת לעשות רעש? לא הבנתי בעד מה אתה? ואתה עוד הפרופסור בינינו.
    סגור
  • 10.
    זליכה
    קובי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ירון עוקב אחריך הרבה זמן שאלה למה אתה לא בפוליטיקה ??? למה לא באחת המפלגות הגדולות ?? אם כל מה שאתה אומר הביתה צריך מזמן להיות שר אוצר או
    סגור
  • 9.
    גם אתה זליכה
    שמיר 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 5
    תראה את ההתנהלות שלך בדוק את עצמך שק חבטות זה זמנילכל אחד. אתה גם בסבב
    סגור
  • זליכה צודק (ל"ת)
    חיפאי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    ‏מדינה בית משפט כולם מושחתים (ל"ת)
    גבי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 7.
    נו מה אפשר
    משה משה 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת נראה לך שזה מה שמענין את ההון שלטון עולם תחתון רק שמור לי ואשמור לך הדבר היחידשמאורגן זה איך האזרח סוג ב יהיה אזרח סוג ת לא ממערכת המשפט תהיה לאזרח ישועה רק ?????
    סגור
  • 6.
    די לעושק המתבצע בתמא
    א.ב 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל הכבוד על המאמר החשוב הפגיעה בזכויות הקניין היא אדירה הגיע הזמן שהעיריות יעזרו לתושבים את המגיע להם לפי שיעורי הקומבינציה ויפסיקו לעצום עיניים מול השוד הגדול!!!
    סגור
  • אמת
    דן 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מילה בסלע שהעם יתעורר
    סגור
  • 5.
    צודק בהחלט!
    יניב 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 2
    בג"ץ הביתה!
    סגור
  • 4.
    12 מ"ר תוספת
    יוסף 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעיריית נתניה שטח הדירה בארנונה כולל את חדר המדרגות,העמודים והחלק היחסי של לובי הכניסה לבניין. בסה"כ שטח הדירה עצמה כנראה יהיה קטן יותר בדירה החדשה.
    סגור
  • 3.
    תושבים אשר רובם חסרי ידע והבנה בסוגיות פינוי בינוי
    טל גבאי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מהכתבה בלטה לעיני פיסקה אחת שעניינה: תושבים אשר רובם חסרי ידע והבנה בסוגיות פינוי בינוי ובסוגיה זו אבקש להאיר נקודה כאובה מאד. קיימת תופעה בבתים משותפים רבים מאד ,ובעקר בשיכונים שנבנו לפני עשרות שנים, אשר בהם דיירים השתלטו באופן בלתי חוקי על שטחים מהרכוש המשותף ובנו עליהם תוספות בניה לדירתם. לא די בכך שהדבר מהווה גזל של זכויותיהם של בעלי הדירות האחרים בבניין - בבצוע הליך פינוי בנוי מוענקת לאותם דיירים גזלנים , זכות לדירה מוגדלת- בתוספת לשטח שגזלו - משאר בעלי הדירות בבית המשותף!!! לא רק שותם גזלנים נהנו מהשטחים שגזלו מהרכוש המשותף , הם נמנים עתה גם מתוספת הגדלה לדירה שיקבלו בתמורה בעקבות תהליך הפינוי בינוי. בבחינת רשע וטוב לו וצדיק ורע לו. כאשר הגזלנים שנטלו לעצמם חלקי רכוש משותף - מקבלים תוספת יתר בדירת התמורה - הדבר בא על חשבון הרווח של הקבלן המבצע- וצמצום הרווח נגרע מחלקם של בעלי הדירות האחרים. עוול זה ראוי שיתוקן בהכללתו בתקן שנקבע ובדיני פינוי בינוי ,כל זאת לטובת רוב הדיירים שהינם חסרי ידע והבנה בדיני המקרקעין בכלל ובסוגיות פינוי בפרט.
    סגור
  • מה?
    אור 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז למה קנית שם נכס? ואם היינו מדינה מתוקנת הרווח היה מתחלק שווה בשווה. ושיצא לך העין.
    סגור
  • 2.
    זליכה, רוץ להבדק בבהילות, אתה משתגע! (ל"ת)
    פיתה עירקית 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 14
    סגור
  • צודק ביבי התהדר בכך שזליכה לכאורה תומק ברפורמה
    זליכה אייויו 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטענת ביבי הוא איש כלכלה יקר. מאודכי הוא היחיד שמבין את חשייבות ההמהפכה
    סגור
  • 1.
    בית המשפט
    אזרחית 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    14 6
    האם זו שאלה רטורית? מה אתה מצפה? בגלל זה צריך רפורמה עכשיו!! פרופ' זליכה אתה היחיד שכדאי לשמוע ולקרוא.
    סגור