נבחרת אייס

אלו ארבעת הח"כים שגורל המדינה נמצא בידיהם

יש בליכוד ארבעה אנשים יכולים לעצור את החורבן, למנוע את קריסת המדינה ולבלום את ההפיכה המשטרית ותוצאותיה ההרסניות: יואב גלנט, דוד ביטן, יולי אדלשטיין וגילה גמליאל, גורל המדינה נמצא בידיהם - המחאה צריכה להתמקד בהם
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  32
יולי אדלשטיין, גילה גמליאל, יואב גלנט, דוד ביטן, יריב אופנהיימר (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
אל תאמינו להרהורי החרטה ול״מרד״ בליכוד, דלל, אקוניס, דיכטר ידעו היטב על מה הם מצביעים, הדיבורים על חקיקה עתידית בהסכמה נועדו להרגיע ולהרדים את המחאה. 
אבל בניגוד אליהם, יש בליכוד ארבעה אנשים יכולים לעצור את החורבן, למנוע את קריסת המדינה ולבלום את ההפיכה ותוצאותיה ההרסניות: יואב גלנט, דוד ביטן, יולי אדלשטיין וגילה גמליאל, גורל המדינה נמצא בידיהם - המחאה צריכה להתמקד בהם. 
אם הם יודיעו שהחקיקה החד צדדית היא קו אדום, אם נתניהו יחשוש מיציבות הממשלה, דווקא מהאגף המתון, ניתן יהיה לעצור את ההפיכה. הם לא חייבים לפרוש או להצביע אי אמון, מספיק שיאותתו שהמשך החקיקה החד צדדית עלול לערער את הישארותם בקואליציה, כדי לגרום לשאר חלקי הקואליציה לרצות לחשב מסלול מחדש.
 
החרדים לא רוצים בחירות, הליכוד לא רוצה בחירות, אפילו עצמה יהודית לא רוצה בחירות, בכוחם של הרביעייה לרסן את הקואליציה ולעצור את קריסת ישראל, עיני המדינה כולה וחלקים רבים בעולם נשואות אליהם.
מבחינת עמדותיהם, הם אינם אנשים מתונים. מדובר באנשי ימין מובהקים, אידיאולוגים נוקשים, אנשי ארץ ישראל השלמה, אבל לא כהניסטים ולא קרנפים, הם לא באו לפוליטיקה כדי לשרת את בן גביר או יריב לוין, הם נקלעו למערבולת החקיקה המשטרית שלא בטובתם ומבינים היטב את עוצמת הפגיעה בחוסן הביטחוני, הכלכלי והחברתי של ישראל.
הם לא לבד, ישנם עוד בכירים בליכוד שההפיכה המשטרית היא לא כוס התה שלהם, דמויות ליברליות שלפתע מיישרות קו עם החקיקות הקיצוניות ביותר שידעה הכנסת, חלקם אף עושים זאת בהתלהבות. מה ליואב קיש, אופיר אקוניס וישראל כץ וההפיכה המשטרית, מדוע ניר ברקת שמבין כלכלה, והיה ח״כ ב-״קדימה״, מתיישר עם תוכנית המביאה לחיסול ענף ההייטק הישראלי, הכול מתחיל ונגמר בפריימריז לכנסת ובמאבקי הירושה ביום שאחרי נתניהו.
לכן הם לא יבקרו ולא ידרשו לעצור, התשוקה שלהם להתקדם ברשימה, להתחנף למחנה ולהבטיח את מקומם בכנסות הבאות, משתקת אותם בשלב הראשון, ובשלב השני, גורמת להם להאמין, תוך שכנוע עצמי בלתי פוסק, שההפיכה טובה למדינה.
איתם אין עם מי לדבר, מומרים על מלא.
גלנט, ביטן, אדלשטיין וגמליאל נמצאים במקום אחר, הם לא מתחפשים, לא מתלהמים נגד המחאה ולא יוצאים פומבית בהתלהבות בעד ההפיכה. הם כבר שילמו את המחיר הפנימי וסומנו כ-״מתונים״, לא כהניסטים מספיק, הם לא חלק מגוש לוין-בן גביר ולכן יש להם פחות מה להפסיד ויותר מה להרוויח ממהלך להצלת המדינה.
דווקא בשל כך, צריך לתלות בהם ציפיות, לבוא בדרישות וגם בהצעות ליום שאחרי. גנץ ולפיד צריכים להידבר איתם ולהבטיח רשת ביטחון פוליטית, למקרה שבו ייאלצו לשלם אישית את המחיר ולעזוב את הליכוד, המהלך ההיסטורי צריך להיות גם קרש קפיצה עבורם, ולא התאבדות פוליטית.
נפלה בזכותם של חברי הליכוד העצמאיים והאמיצים זכות גדולה, יש בידם הכוח להציל את הדמוקרטיה הישראלית, את צה״ל, את הכלכלה ולעצור את התפוררות החברה. רגע היסטורי שבו הם יכולים להותיר חותם, לעשות את הדבר הנכון ולזכות בתהילה.
זה לא דבר פעוט לצאת נגד המחנה, אבל הוא מתגמד לעומת הזכות להציל את המדינה. גלנט, ביטן, אדלשטיין וגמליאל, זה בידיים שלכם, בכוחכם למנוע את חורבן הבית, עשו את הדבר הנכון.
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    4 ליכודנים
    רונה כהן 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי כבר יקומו הליכודניקים השפויים שיעשו מעשה לפני שיביאו עלינו חורבן. ממשלה שרק נזק בלי סוף יקח עוד 50 שנה לתקן אם בכלל
    סגור
  • 27.
    הפתעה.
    מפתיענית 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש מהם , והכי לא גילה גמליאל, שלא עושה כלום כבר שנים, ומקבלת קבוע שרה למשהו.. לא נראית לי מרדנית פוטניצאלית להיפך. אדלשטיין שנשא לאשה בת אוליגרך מסודר היטב. אך כנראה שואף לראשות הליכוד אחרי הביבי. הכל נראה לי מזויף. ביבי מאחורי הכל. אך נראה לי שביבי עומד לעצור הטיטניק וללכת לתוכנית רחבה ארהב סעודיה ישראל ולהפתיע. נראה.
    סגור
  • 26.
    יגאל עמיר מסכן - לחופשי
    בעד צדק 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגאל עמיר צריך להשתחרר - רצח רק בן-אדם אחד , גורלו ככל רוצח 16/17 שנים והוא מסכן בכלא משנת 95 כבר 28 שנים
    סגור
  • 25.
    דיבורים כחול בלי מעשים (ל"ת)
    2023 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    צריך 5 בשביל אי אמון, לא כך? (ל"ת)
    מרטינה 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    גורל המדינה
    אזרחית 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פ ח ד נ י ם. רק דיבורים איפה המעשים
    סגור
  • 22.
    לא בחינם..
    azr 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בחינם התקשורת מפמםמת 4 חכי"ם פוטנציאלים, לדעתה, ללכת נגד הזרם בחיכוד., היא עושה זו כדי להכניס להם רעיון של פרישה כסיעת ארבעה, וכך שוב יעלה הסיכוי של האופוזיצייה להפיל את הממשלה, או לפחות לסנדל את הקואליצייה מלהעביר חוקים ולפעול באופן שוטף. כמובן שהאפשרות להפילה גדול וקל יותר : מערך כוחות של 60:60.
    סגור
  • 21.
    אז מה יהיה
    פל 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השופטים יקבעו שופטים לשכת עוד יקבעו שופטים לעולם לא יהיה איש דת בכיר בהרכב בגץ למה לא לסמוך על דעות אנשי מקצוע שיודעים הכי טוב לתת מענה בגזרה שלהם למה בגץ מחליט על מה שהוא לא מבין ויש הסבר הגמוניה בכל רובדי החיים
    סגור
  • 20.
    ככה או ככה הם גמרו עם הליכוד הבוגדים (ל"ת)
    רונית 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 19.
    רפורמה
    Eliyahu 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לשים כמה אנשי השמאל מנסים לסכסך בין אנשי הליכוד אבל לא יעזור להם כי שקרנים ואין בהם אמונה אחד שהוא בעד השלום וכשעושים שלום גם לזה מתנגד זה צריך ליהיות בלשון המעטה נוכל ושקרן ככה זה בפוליטיקה
    סגור
  • 18.
    ארבעה
    אשר 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופנהיימר לך חפש מי ינענע אותך שמאלן אנרכיסט פשיסט שפל
    סגור
  • 17.
    אלה ה-4 שבכנסת הבאה יהיו בבית
    מיכאל 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו חברי ליכוד / מרכז נדאג שהם יראו את הכנסת מהבית … שיתחילו לחסוך שקלים לפנסיה בושה וחרפה נכנסו לכנסת בזכותנו ומשחקים בקול שלנו סבבה ימצאו את עצמם בחוץ
    סגור
  • 16.
    גילה גמליאל עושה רק מה שנתניהו אומר !!
    אלה 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בוא נזכור שהיא בלמה את האפשרות להעלות את קצבת הזיקנה ונלחמה להשאיר את הזקניםעם עם 2000 ש"ח הודש. לנבלה הזאת לא איכפת מאיתנו. רק מעצמה !!!
    סגור
  • 15.
    היית חפץ אידיוט שימושי
    נעם 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיה
    סגור
  • 14.
    גורלם בליכוד בידיהם
    שרון 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצביעי הליכוד הם מהנאמנים שיש, 5 מערכות בחירות והרבה מאוד גינויים לא הרתיעו אותם ו כל מה שהם מצפים בתמורה שהנבחרים שלהם יהיו נאמנים להם.
    סגור
  • 13.
    תקוות וציפיות מאנשים אלה??
    אחד 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו באמת ,זה גדול עליהם בכמה מספרים, חוץ מדפי מסרים והתנהגות לפי תכתיבים לא הייתי מצפה מהם
    סגור
  • 12.
    אדלשטיין
    בנימין 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידע שההורים שלך לא היו יהודים! גוי הוא תמיד גוי! חושב ו מתנהג כמו גוי! אם לא היה לך כנסת ישראל היית מת מרעב!
    סגור
  • 11.
    יכלו לקנות את עולמם
    אאה 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם באמת תיאורטית יכולים להציל ולמנוע חורבן עי כך שלא יסכימו לשתף פעולה עם חקיקת החורבן ,אבל לשם כך צריך באמת הרבה גדלות ואומץ ,ולהיות מסוגלים להתעלות מעבר לנהנתנות וטובות הנאה אישיות שמעניק התפקיד. קשה לי מאוד להאמין שהם מסוגלים לצעד כזה ,כנראה האסון והחורבן בלתי נמנע
    סגור
  • 10.
    בהצלחה נתניהו לוין רוטמן בקידום הרפורמה
    רק ביבי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רוב עם ישראל בעד רפורמה מישפטית - לא מתייחסים לשטן הזה הופנהימר
    סגור
  • 9.
    גורל המדינה נמצא בידיהם המסית לפיד, 18 לדחות לשבת בבית!
    אביקול 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בית הנשיא הוא לא הכנסת, הנשיא בחר את הצד הפוליטי שלו, יש פגרה של חודשים וחצי המסית לפיד יפסיק לפחד מהרחוב יקח את ידו של נתניהו להסכמות שישב בחדר עד שיצא עשן, הליכוד זו המפלגה הדמוקרטית והליברלית היחידה בכנסת ישראל. לפיד פוחד פחד מוות מאוד ברק ומארגני ההפגנות והרחוב. הרחוב לא מנהל את המדינה. יש ממשלה נבחרת בבחירות דמוקרטיות ולפיד מוערך ההפגנות לא מקבלים את תוצאות הבחירות של "האנשים האחרים"...וזה שורש הבעיה שנאה ואנטישמיות. צועקים דמוקרטיה הפועלים כדקטטורה יחד עם מפלגות הדקטטורים באופוזיציה. הארבעה ישמעו לכל החלטה של סיעת הליכוד ולא את התנאים של לפיד שמעוניין לפרק את הליכוד. 18 חודשים דחיה..,שיפנה לאבו מאזן...או להסכם נוסף עם חיזבאללה...!
    סגור
  • 8.
    הכל הצגות
    הידען 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא תטעו, ברגע האמת שניים מהם לפחות יקבלו רגליים קרות ומיד יחזרו ללקק לרודן...
    סגור
  • 7.
    ביום שאחרי נתניהו לא יהיה ליכוד הוא יתפרק לכמה מפלגות
    יקי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זוכרים את מפאי היא הייתה מפלגה עם כ45 מנדטים שהתפרקה לכמה מפלגות והיום לפי הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה זה יהיה העתיד של הליכוד ונתניהו ישב בתא שלו בסרבל כתום ויצחק על עדת הבבונים שהלכו אחריו
    סגור
  • הוא יסתובב ויעשה הון בעולם.
    azr 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהסיפא לתגובה שלך היא לב העניין, אז בשביל מה קשקשת את כל המלל לפני., יכולת להגיע ישר לסיפא ולסרבל הכתום.
    סגור
  • 6.
    בחור אינך מבין דבר , המדינה בסדר כך גם הדמוקרטיה המוח ש (ל"ת)
    קובי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    רוב העם בחר 64 חכים ימין
    דובי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה שהליכוד התחייב לכמליון איש שהצביעו מחל-ליכוד הוא צריך לקיים ואם לא זה יריקה בפרצוף הבוחרים היה כבר את בנט שעשה זאת
    סגור
  • עוד פעם הטעות הזאת
    אחד 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל הליכוד הסתיר ולא אמר דבר שרוצה לחסל את הרשות השופטת ובגץ,אלא דיברו על בכיות שיכון ,בטחון וכו, ואפילו היו אומרים על רצון לשנוי אין להם זכות לעשות שינוי משטר ללא הצבעה או הסכמה רחבה,מה שעשו יצרו משטר דיקטטורי עם רשות אחת. לא פלא שרוב העם לא רוצה לחיות במשטר כזה. המשכילים ובעלי היכולת פשוט יברחו מכאן
    סגור
  • דובי הנחמד
    יקי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה צודק רוב העם בחר ימין אבל לא אמרו לו שכל המשאבים הולכים לדבר אחד לחלץ את נתניהו מהכלא אז זה שהוא שקרן כבר כל העולם יודע זה שהוא שיקר את בוחריו אתם יודעים עכשיו
    סגור
  • 4.
    חורבן מילים קשות, כולה עילת הסבירות (ל"ת)
    יענקלה 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    גורל המדינה בידי בג"ץ, תפסיק לבלבל את המוח חננה מעצבן. (ל"ת)
    בלתי נסבל 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    גילה המלקקת
    הידען 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גילה גמליאל נמצאת עם הלשון עמוק עמוק אצל ביבי. היא רק פקה פקה...
    סגור
  • 1.
    התקשורת לא תצליח לערער את הקואליציה
    יעקב ל 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תקשורת עלובה ומסיתה
    סגור
  • הקואליציה מתפוררת עכשיו עסוקים ביום אחרי שנתניהו ילך
    אחמד 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 5
    או לכלא אבל סביר יותר שילך להר הרצל הוא גוסס ימיו ספורים והוא יודע זאת עוד הפרעה בקצב הלב וזה קרוב לפי הרופאים הוא גמור
    סגור