משפט

בשורה לנשות המילואימניקים: זו ההגבלה שתוטל על מעסיק שיפטר חייל

תקופת ההגנה מפיטורים של מילואימניקים הוארכה ל-60 יום: על רקע התופעה המכוערת של פיטורי משרתי מילואים, שר העבודה חתם על צו הרחבה שמאריך תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 ל-60 ימים. במסגרת הצו יינתנו גם עד 8 ימי היעדרות בתשלום לבנות/בני הזוג של המשרתים אשר להן ילדים עד גיל 14, וכן יתאפשר לעובדים שלא ניצלו את ימי החופשה בגלל המלחמה לנצלם ב-2024

דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
שר העבודה יואב בן צור חתם על צו ההרחבה למשרתי מילואים ובנות זוגן - הצו המאריך את תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 למשך 60 יום נכנס לתוקף. השר בן צור בירך ואמר: ״היום עשינו צדק עם משרתי המילואים ובנות זוגן שעצרו את שגרת יומם למען ביטחון ישראל. אני קורא למעסיקים להוקיר אותם ולשמור על מקום עבודתם״. 
לאחר שאושרה בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק הממשלתית שיזם שר העבודה  'הוראות מיוחדות לעניין הרחבת הסכם קיבוצי כללי שנעשה בשל פעולות האיבה או פעולות המלחמה' שנועד לקצר את לוח הזמנים ולאפשר לשר העבודה לחתום על צו הרחבה  לטובת משרתי המילואים ובנות זוגן המרחיב את תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 יום ל-60 יום ובכך למנוע ממעסיקים לפטר אותם, שר העבודה יואב בן צור חתם היום (ג) את החתימה הסופית על צו ההרחבה בהסכם הקיבוצי שנחתם למען משרתי המילואים ובנות זוגן והצו נכנס לתוקף.
 
הרחבת ההסכם הקיבוצי נעשתה לאחר עבודת מטה ע"י צוות הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה בראשות עו"ד רבקה ורבנר.
ההסכם הקיבוצי יכלול בתוכו: 
●הארכת תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 ימים ל-60 ימים למשרתי מילואים ובנות זוגן.
●עד 8 ימי העדרות בתשלום להורים לילד עד גיל 14. 
●בנוסף ככל שלא התאפשר לעובד/ת לנצל צבירת חופשה בשנת 2024 בשל מלחמת חרבות ברזל, יתאפשר לנצלם ב2024 (גרירת החופשה, שאינה מותרת כיום).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה