מינויים

תיראו מופתעים: רשימת המינויים בצה"ל מאופיינת ברוב גברי מובהק

סוגיות קידום נשים לתפקידים בכירים ושירות נשים בתפקידים קרביים עומד במרכזו של דיון ציבורי והיעדר ניסיון קרבי הוא פעמים רבות אחד החסמים לקידום נשים בצבא ולשילובן במוקדי קבלת החלטות. נדמה שמלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך בנשים בקדמת הבמה הציבורית
דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
יום האישה הבינ״ל כבר בפתח ולראשונה מאז תחילת מלחמת ״חרבות ברזל״, קיים המטכ״ל דיון שיבוצים לקצינים בכירים. לא במפתיע, רשימת המינויים שפורסמה מאופיינת ברוב גברי מובהק, ולמרות זאת בולטים בה ארבעה מינויים של נשים לתפקידים בכירים. אל״מ רעות רטיג ויס מונתה למפקדת חטיבת התותחנים 214. בנוסף, סא״ל ג׳ קודמה לתפקיד אל״מ ומונתה, לראשונה אי פעם, למפקדת בסיס בחיל האוויר. זאת ועוד, קודמו שתי נשים נוספות לתפקיד אל״מ: סא״ל ש' תמונה למפקדת מרכז מקצוע פריזמה באגף התקשוב וסא״ל דקלה אליהו תמונה לסגן מבקר צה״ל.
 
רשימת המינויים מתפרסמת על רקע התפקוד המחמיא לנשים במלחמת ״חרבות ברזל״. ובתוך כך, הוגש מכתב למיצוי הליכים שהוגש לרמטכ״ל על ידי שלוש מלש״ביות בו הן דורשות מהרמטכ״ל לאפשר להן להתגייס ליחידות החי״ר. במכתבן הן מציינות כי בימים שבהם בצה״ל מצביעים על צורך אקוטי בהגדלת הכוח הלוחם, העובדה שמתעלמים מפוטנציאל גיוס של נשים לוחמות, מקוממת. בקרוב צפויה להתקבל החלטה בעניין העתירה התלויה בביה״מ העליון אשר דורשת מצה״ל לפתוח למיון עבור נשים את כלל הסיירות הממיינות. עד כה הודיע הצבא כי יפתח גם את יחידות יהל״ם, 669 וסיירת מטכ״ל להתנסות עבור לוחמות.
סוגיות קידום נשים לתפקידים בכירים ושירות נשים בתפקידים קרביים עומד במרכזו של דיון ציבורי והיעדר ניסיון קרבי הוא הרבה פעמים אחד החסמים לקידום נשים בצבא ולשילובן במוקדי קבלת החלטות. נכון לנובמבר 2022, שיעור הנשים בצה"ל בדרגת אלוף עמד על 5% בלבד, תא"ל 4% ואל"מ 9%. הצעדים שצה״ל נוקט לקידום נשים ומתן שוויון הזדמנויות, ראויים, אולם יש לקוות שעד יום האישה הבא, מגדרן יפסיק להוות חסם או קריטריון ממיין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה