משפט

דואר ישראל עשוי לספוג קנס ענק: סגירת הסניפים אסורה?

בשל סגירת שלוש יחידות דואר והפרת הוראה ישירה של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שלא לסגור יחידות דואר, הדואר יקבל עיצום כספי בגובה של מעל מיליון שקל. היחידות שנסגרו הן בנתיבות, בראשון לציון וביישוב מיתר. דואר ישראל בתגובה: "ההחלטה על סגירת יחידות דואר שמופעלות בידי זכיין חיצוני, אינה תלויה בהחלטת הדואר"

מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום shutterstock)
משרד התקשורת עדכן היום (חמישי) את חברת "דואר ישראל" על כוונתו להטיל עיצום כספי על החברה בסך של למעלה ממיליון שקל, זאת בשל סגירת שלוש יחידות דואר והפרת הוראה ישירה של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שלא לסגור יחידות דואר. היחידות שנסגרו הן בנתיבות, בראשון לציון וביישוב מיתר.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "יחד עם קידום ההפרטה בכל הכח, נשמור על השירות לציבור ולא נאפשר להנהלת הדואר לפגוע בחלשים ביותר. כל סגירת סניף שלא באישור תלווה בקנסות וכל פגיעה באזרחים תלווה בפיקוח הדוק. הפרטה כן ובכל הכח לטובת הציבור, אבל גם עד אז לא נפקיר את השירות לציבור".
 
מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "החלטת הדואר על סגירה מאסיבית של סניפים פוגעת בשירות לציבור ובאוכלוסיות מוחלשות. אלפי תושבים נשארים ללא שירותי דואר נגישים וזמינים. נמשיך לפעול כל העת לטובת אזרחי ישראל".
מתוקף סמכותו (סעיף 1ה(ג), לפי חוק הדואר התשמ"ו - 1986), שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הורה לחברת הדואר שלא לסגור יחידות דואר ללא אישור, וזאת בשל הפגיעה המשמעותית שנגרמה לשירות הרציף הניתן לאזרחים. על כן, משרד התקשורת מתכוון להטיל עיצומים בסך 1,175,013 שקלים על חברת הדואר בשל הפרת הוראת השר.
סכום העיצומים שיוטל הינו סכום כולל בגין סגירת שלוש יחידות הדואר. רשות החברה עומדים עד 45 ימים לטעון את טענותיה כנגד הכוונה להטלת העיצומים הכספיים.
מדואר ישראל נמסר: "מדובר בסוכנויות שהופעלו על ידי זכיינים חיצוניים, שהחליטו להפסיק את פעילות היחידות. ההחלטה על סגירת יחידות דואר שמופעלות בידי זכיין חיצוני, אינה תלויה בהחלטה של חברת הדואר אלא בהחלטת הזכיין. נזכיר, כי חברת דואר ישראל מנועה מלגייס עובדים חדשים כחלק מהסכם ההבראה מול ממשלת ישראל. הסכם ההבראה כלל פיטורים של 20% מכוח האדם של הדואר, וכחלק מהתנאים בו, נאסר על החברה לגייס עובדים חדשים ולהגדיל מחדש את מצבת העובדים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה ? בארץ יש לכם עוד סניפים? (ל"ת)
    ישו הקדוש 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור