משפט

קיבלתם את ההודעה המלחיצה הזו? המשטרה מבהירה

בשעות האחרונות מופצות שוב הודעות כזב בשם מפכ''ל המשטרה בנוגע לזימון לבית משפט, על פי המשטרה מדובר בפייק ניוז. הודעות כאלו כבר הופצו בעבר מספר פעמים וכעת משטרת ישראל עושה סדר בדברים

מערכת ice | 
פייק ניוז בוואטסאפ (צילום freepik, pexels)
מהמשטרה נמסר לציבור היום (ראשון), כי בשעות האחרונות מופצות שוב הודעות כזב, שכבר הופצו בחודשים האחרונים מספר פעמים. בהודעות המדוברות, נעשה שימוש כוזב בשמו של מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי, שכביכול מעדכן את הנמען על חקירה שמתנהלת כנגדו.
 
כזכור, מדובר בהודעות פייק ניוז ולכן משטרת ישראל מבקשת מהציבור שלא להגיב להן, לא לפתוח אותן ולהתעלם מהן ומתוכנם. משטרת ישראל שבה ומדגישה בפני הציבור כי החוק אוסר על הפצת הודעות כזב.
בנוסף, מהמשטרה נמסר כי במידה וקיבלתם הודעה כזו, נא לפנות אליהם ולדווח: "משטרת ישראל קוראת לציבור להעביר לטיפולה כל פרסום כזב מסוג זה", אמרו במשטרה.

(קרדיט: דוברות המשטרה)
כאמור, ההודעה נראית אמינה ומצורף אליה מסמך בשם "תיק החקירה". כותרתה היא: "תיק בית משפט מס' 466", שבהודעה עצמה כתוב: "שלום, זומנת. קרא את הקובץ המצורף וצור איתנו קשר כעת. ברכות, קובי שבתאי, מפכ''ל משטרת ישראל".

(קרדיט: דוברות המשטרה) 
כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שהודעות כאלו מופצות לציבור. רק לפני כמה חודשים דווח כי הופץ ברשת הודעה מהמשטרה ומהמפכ''ל על מחבלים שמתחפשים להומלסים דתיים, המשטרה דיווחה כי מדובר בפייק ניוז וביקשה מהציבור לא להשיב להודעות אלו, להתעלם מתוכנן ולחסום את הפרופיל ממנו נשלחה ההודעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה