משפט

הכבאי שאנס את אחייניתו יכנס לכלא: "הצדק והאמת יצאו לאור"

יעקב גבריאל הורשע בעבירות מין חמורות בקרובת משפחתו בבית המשפט המחוזי בחיפה שהטיל עליו מאסר למשך 16 שנים. הנפגעת: "הוא חילל את הגוף שלי וביזה אותו", הנאש: "מכבד את החלטת בית המשפט למרות שאיני מסכים איתה"
מערכת ice | 
יעקב (קובי) גבריאל (צילום באדיבות המשפחה)
הכבאי לשעבר יעקב (קובי) גבריאל הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה שהטיל עליו עונש מאסר למשך של 16 שנים לאחר שאנס וביצע עבירות מין חמורות באחייניתו במשך ארבע שנים. גבריאל, אב לארבעה ילדים, כפר באישומים ובמהלך המשפט לא הביע צער על מעשיו.
יעקב טוען כי: "נעשה לו עוול גדול" ועוד שיתף: "אני לא מעכל את התוצאה ואין לי מה להוסיף על כך, מלבד שמכבד את החלטת בית המשפט למרות שאיני מסכים איתה". גבריאל בן ה-51 ממושב עין יעקב ליד מעלות הצפון, הורשע בגין מעשי אינוס, סדום ומעשים מגונים, כאשר האחיינית הייתה בת 10 עד לגיל 14, לפני יותר מעשרים שנה.
 
חלק מהמעשים בוצעו בתחנת הכיבוי בנהריה בה הוא שירת. באחד מהאירועים הוא דרש ממנה להסיר את החולצה, כינה אותה "זונה" ודרש ממנה לבצע בו מין אוראלי, תוך כדי שלוחמי אש אחרים פותחים וסוגרים את דלת החדר, לפרקים. בנוסף קובי גרם לאחייניתו להיחשף בפני כבאי אחר שהיה חברו.
עו"ד עינב איטסקו גולד, התובעת מפרקליטות מחוז חיפה, ביקשה לגזור על יעקב בין 18 ל-23 שנות מאסר. עו"ד איטסקו גולד טענה: "אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא שגרת חייו של הנאשם ושגרת חייה של הנפגעת שבשל גילה הצעיר ותמימותה לא הבינה לחלוטין את משמעות המעשים".
 
בנוסף התובעת ציינה: "המעשים בוצעו באורח משפיל וכואב במיוחד, הדבר מחייב החמרה, הנערה הוחפצה בידי הנאשם באורח קיצוני וכי לטעמה של הפרקליטות הדבר מחייב החמרה נוספת". חרף שמדובר בעשרות אירועים שהנפגעת סבלה, ולמרות שהשופטים מציינים בגזר הדין כי ניתן להטיל עונש 20 שנות מאסר בגין כל אחת מעבירות האינוס או מעשי הסדום, הם קבעו כי יש לשפוט את גבריאל על פי אירוע אחד מתמשך.
 
הסנגורית, עורכת הדין תמי אולמן, עתרה להקל בעונשו של יעקב גבריאל ככל הניתן בשל מצבו הכלכלי הקשה. היא הפנתה את השופטים לפסיקה שקבעה שמצב בריאותי מצדיק לחרוג ממתחם הענישה עד כדי הימנעות מהטלת מאסר כליל.
אך השופטים לא קיבלו את עתירתה, יתר על כן שלושת השופטים ביניהם השופט אבי לוי, השופט אבי באומגרט והשופט ערן קוטון גזרו על יעקב גבריאל גם עונשי מאסר על תנאי וכן פסקו שישלם לאחיינית בה פגע פיצוי של 258 אלף שקלים, הסכום הגבוה ביותר האפשרי על פי החוק ושמורה לנפגעת הזכות לתבוע את גבריאל בתביעה אזרחית.
הנערה דאז שכיום היא בת 35, אם לארבעה ילדים, דיווחה לוואלה כי: "הצדק והאמת יצאו לאור, אני עדיין מעכלת את זה". הנפגעת עוד הוסיפה: "הוא חילל את הגוף שלי וביזה אותו ברמות כל כך גבוהות, זה המעט שאפשר לעשות ואני מודה לשופטים שלמרות שהוא לא הודה לאורך כל הדרך, הם ראו את האמת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה