משפט

איש העסקים הסתבך עם רשות המסים: העלים מיליונים ויישב בכלא

22 חודשי מאסר למעלים מס בשווי כ-2.7 מיליון שקל. הנאשם הורשע בקיזוז מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו העסקאות המתוארות במסמכים אלו. בעזרת קיזוז החשבוניות הפיקטיביות, הנאשם התחמק מתשלום מס בשווי של 969,493 שקל. בנוסף, ניכה הנאשם במספר דוחות תקופתיים מס תשומות בסך 1,734,988 שקל
מערכת ice | 
הונאה (צילום shutterstock)
בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על אמיר אפריג, בעל חברה לעבודות בניה, שנה ו-10 חודשי מאסר בפועל. אפריג הורשע בעבירות של ניכוי תשומות באמצעות חשבוניות פיקטיביות וניכוי ללא תיעוד, בסכום מס כולל של 2,704,481 שקל וכן עבירה של הכנת פנקסי חשבונות כוזבים. רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עוה"ד נטלי קצביאן מהיחידה המשפטית במחוז מרכז, בתיק שנערך על ידי מחלקת חקירות במע"מ באר שבע.
הנאשם הורשע בקיזוז מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו העסקאות המתוארות במסמכים אלו. בעזרת קיזוז החשבוניות הפיקטיביות, הנאשם התחמק מתשלום מס בשווי של 969,493 שקל. בנוסף, ניכה הנאשם במספר דוחות תקופתיים מס תשומות בסך 1,734,988 שקל, וזאת מבלי שיש לגביהם מסמכים.
 
בשלב הטיעונים לעונש טענה נציגת המדינה שיש להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל, הן בעקבות העובדה שנאשם לא השיב לקופת המדינה את הכסף שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, והן בעקבות הפגיעה בערכים חברתיים. לדבריה: "הערכים החברתיים שנפגעו במעשיו של הנאשם – הקופה הציבורית; הבטחת קיומה של מערכת גביית מיסים תקינה המושתת על דיווחים מסודרים למנהל מע"מ; הבטחת האמון בין הציבור לשלטון ושוויון בנטל תשלום המס… לעבריינות מס תוצאות הרסניות על המשק והכלכלה, וחומרתן אף נובעת בשל הקושי הרב בחשיפתן".
כב' השופט ארז מלמד ציין בגזר הדין כי "במעשיו פגע הנאשם בערכים של שוויון בנשיאת נטל המס, בפעילות רשויות המס וכן בקופה הציבורית ובכך במשק ובכלכלת המדינה. בשל חומרתן של עבירות המס והקושי שבחשיפתן, נקבע כי העונש ההולם אותן הוא מאסר בפועל של ממש... מעשיו של הנאשם בוצעו בשיטתיות ותוך תחכום, על פני תקופה ממושכת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה