משפט

הסוף לתביעות הסרק הייצוגיות? "החוק ימנע מצב של "תובעים סדרתיים"

צמרת אביבי, סגנית נשיא לה"ב: "לאחר שנים בהן אנו רואים כי ניתן להגיש תביעות סרק ייצוגיות בנקל כנגד ציבור בעלי העסקים הקטנים, אני שמחה לבשר שפורסם תזכיר חוק לצמצום השימוש לרעה בתובענות ייצוגיות נגד עסקים קטנים"
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
התופעה של תביעות ייצוגיות המוגשות לבעלי העסקים הקטנים, עם דרישה לפיצוי במיליוני שקלים המסתיימות בהתחייבות של העסק לתקן את ההפרה לעתיד ותשלום סכום כסף כשכר טרחה לתובע ועורך דינו עומדת לחלוף מהעולם. חרף העובדה שמדובר בטעויות בתום לב של העסקים הקטנים שלא מכירים את כל הוראות הרגולציה, ישנה עליה דרמטית ב"תובעים הסדרתיים" אשר מצאו להם מקור פרנסה קל וזמין.
לעסקים אלו אין ייעוץ משפטי שוטף והם צריכים לשכור עורכי דין על מנת לטפל בתביעה גם אם בסופו של דבר היא אינה מתקבלת, כך שלתביעות אלו יש השלכות מרחיקות לכת על העסקים הקטנים. החוק צפוי להגביל את שכר הטרחה של עורכי הדין ויאפשר הטלת הוצאות משפט עליהם אם הגישו או ניהלו תובענות בחוסר תום לב. נטען כי החוק ימנע מצב של "תובעים סדרתיים" בכך שיגביל מספר התובענות הייצוגיות לתובע ייצוגי בשנה.
 
צמרת אביבי, סגנית נשיא לה"ב בירכה: "לאחר אין ספור פניות לארגון לה"ב על תופעת תביעות הסרק כנגד בעלי העסקים הקטנים, סוף סוף אנו רואים תיקון לעוולה גדולה זו. תובעים סדרתיים ייתקלו במעצורים ולא יוכלו להמשיך ליצור לעצמם פרנסה קלה על בסיס תביעות ייצוגיות לכאורה. פעילותנו בלה"ב מול המחוקקים נשאה פרי וקודמה לכדי הצעת חוק לאחר שנים של עוולות נגד בעלי העסקים שלא תמיד מודעים לגבולות הרגולציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה