משפט

אל על תמשוך 105 מיליון שקל מקרן הפיצויים לעובדים

לאחר דיונים שנערכו בבית הדין לענייני עבודה בנושא קרן הפיצויים של עובדי חברת התעופה, אישר בית המשפט לאל על להשתמש ב-105 מיליון שקל מתוך 115 מיליון השקל שנדונו
מערכת אייס | 
אל על (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
לאחר דיונים שנערכו בבית הדין לענייני עבודה בחמישי האחרון בנושא קרן הפיצויים של עובדי אל על, אישר בית המשפט לחברת התעופה להשתמש ב-105 מיליון שקל מהקרן, מתוך 115 מיליון שקל שנדונו.
זאת, לאחר שבמקביל לדיונים בבית המשפט הפגינו מאות מעובדי חברת התעופה בדרישה שלא לפגוע להם בקרן, ומנגד דרשו כי ההנהלה תכניס יד לכיס ותסייע בעצמה במימון הבראת החברה.
מדובר בקרן שנפתחה על ידי המדינה לפיצויי העובדים ולצורך תשלומי פנסיה עם הפרטת אל על. בקרן הצטבר עד כה סכום של כחצי מיליארד שקל, מתוכו ביקשה החברה למשוך 115 מיליון לצורך תוכנית חילוץ החברה בערבות מדינה כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה. 
קראו עוד ב-ice
על פי קביעת השופטת שדנה בתיק, יפית זלמנוביץ'-גיסין, מרבית העובדים אשר עבורם נפתחה הקרן פרשו זה מכבר, ואילו עבור כ-250 העובדים שעתידים לפרוש הופקדו כספי פרישה ופיצויים בקופות אישיות.
על כן קבעה השופטת כי 105 מיליון שקל מהקופה הינם עודפים. ההסתדרות ביקשה להעביר את 10 מיליון השקל הנוספים לפיצויי עובדים שיפוטרו כתוצאה מתוכנית ההתייעלות שמגישה אל על לאוצר לצורך קבלת סיוע.
בשלב זה מנהלת חברת התעופה מגעים עם בנק דיסקונט ועם בנק לאומי על הלוואה בערבות מדינה לצורך סיוע לחברה להיחלץ כלכלית מן המשבר. ביום שישי האחרון הודיעה החברה כי היא מאריכה את חזרתה לפעילות עד ל-15 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה