משפט

הצעת חוק: בעלי דירות לא יוכלו לממש ערבות של השוכרים; החוזה יוארך בתנאים הקיימים

משבר הקורונה שם את שוכרי הדירות שנפגעו כלכלית בבעיה מול בעלי הנכסים, וכעת הצעת חוק חדשה של יוראי להב-הרצנו ומאי גולן מבקשת לסייע להם. עוד הוצע כי לא יוכלו לפנות דייר מהנכס וכי תקום קרן סיוע לשוכרים
מערכת אייס |  10
יוראי להב הרצנו, מאי גולן (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/מאי גולן)
צוות בראשות משרד המשפטים שלח לאחרונה צדדים לחוזה שנקלעו למחלוקות בגלל הקורונה ל"מו"מ בתום לב" כדי שיפתרו אותן בעצמם, אבל הצעת חוק חדשה מבקשת לעזור לשוכרי דירות בשעה זו.
על ההצעה חתומים ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד ומאי גולן מהליכוד, ולפיה בתקופת משבר הקורונה בעלי דירות לא יוכלו לממש את צ'ק הביטחון שנתנו להם השוכרים, גם אם אלה אינם עומדים בתשלומי השכירות. עוד יוקפאו הליכי פינוי שוכרים וכן הליכים משפטיים נגדם. כמו כן מוצע כי שוכרים יוכלו להשתחרר מוקדם מהחוזה – וכן תעמוד לרשותם האפשרות להאריך את החוזה באותם התנאים. עוד הוצע כי תוקם קרן סיוע ממשלתית לשוכרים, בעזרתה יקבלו סכום השווה לערובה במידה וזו הופקדה על ידי בעל הדירה. כמו כן הקרן תאפשר להם לדחות את דמי השכירות, ותזכה אותם במענק בגובה 15% מדמי השכירות.
בסוף אפריל הגישו עופר כסיף (הרשימה המשותפת) וח"כים נוספים מכחול לבן, יהדות התורה ומרצ הצעת חוק משלהם בנושא השכירות, לפיה כי כל תשלומי שכר הדירה במהלך משבר הקורונה, כמו גם אלה שצפויים עד 60 יום אחריה, יבוטלו לאלתר. המדינה, כך נכתב בהצעה, תישא בעלויות של המהלך ותפצה את השוכרים. בנוסף להקפאת תשלומי שכר הדירה, הצעתם קובעת, כמו זו של להב-הרצנו וגולן, כי אין לפנות דיירים שמתקשים לעמוד בתשלום שכר המדירה בתקופת המשבר - גם אם הם משתכנים במבנים ציבוריים או במבנים שאינם מאושרים על פי החוק.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חוק
    אראל 07/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תוציאו חוק שמי אין לו איפה לישון יכול לפלוש לדירה שלי ולישון אצלי בלי שאפשר להוציא אותו
    סגור
  • 7.
    שודדים
    אראל 07/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה אי אפשר להוציא בן שלא משלם שכירות אחרי ששלמתי את כל המיסים בקניית הדירה על פי חוק
    סגור
  • 6.
    שכירות
    דה וינצי 07/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעדיף שהדירה תהיה סגורה ,ושאתם תהיו הומלסים
    סגור
  • 5.
    שכירות (ל"ת)
    דה וינצ'י שכי 07/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שכירות
    דה וינצ'י שכי 07/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצידי שתגורו ברחוב פרזיטים עצלנים תבקשו מההורים שלכם
    סגור
  • 3.
    שכירות
    אשר ברלב 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל מאד להשתלח בבעלי דירות להשכרה ולראות בכולם נוכלים העושקים את דייריהם. האמת שונה לחלוטין : חלק ניכר מבעלי הדירות פנו לאפיק השקעה זו כדי לשמור על החסכונות אותם צברו בעבודה קשה, ושכר הדירה משמש להם מקור פרנסה בהגיעם לפרישה, או לתשלום חלק מהמשכנתה. אם מדובר בשוכרים צעירים ללא משפחה, אין כל מניעה שבגלל המצב יחזרו לגור אצל הוריהם, אבל אין כל בסיס הוגן , מוסרי וחוקי, לדרוש מבעלי הדירות לוותר על שער הדירה - איני מאמין שהמדינה תממן את שער הדירה וגם אם תהיה הבטחה כזו, גורלה יהיה זהה להבטחותיו של ביבי לפצות בעלי מסעדות, סוכני תיירות וכל מי שאיבד את מטה לחמו. לכן, לפני שאתם מתלהבים ומוחאים כפיים, תחשבו על הנזק שייגרם לבעלי הדירות, שעבור חלק ניכר מהם מדובר בקריסה כלכלית...
    סגור
  • 2.
    שוק השכירות בישראל עומד להמחק בקרוב
    אביהו 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי יתן את הדירה שלו אם לא יקבל כסף ולא יוכל לפנות שוכר שלא משלם , והערובה שווה כקליפת השום? מי יתן את הדירה שלו לשוכר שיוכל לעזוב מתי שירצה ? כל מי שמחפש דירה לחודשיים יעשה נזק ובחאי גבוה לדירות?
    סגור
  • איזה פחד
    שירלי 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם המחירין ירדו ובעלי הדירות לא ירצו להשכיר אז הם יישארו בלי הכנסה? הלא הם טוענים שהם חיים מזה. פשוט מחירי השכירות ירדו לרנה הנורמלית של 2007 או שיתחילו למכור את הנכסים כדי לא להפסיד. אבל כל הקטע של לדפוק רחרין כבר לא יעבוד איתם שוב. נגמרו הימים היפים.
    סגור
  • בעלי הדירות גרמו למצב הזה
    דוד 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשהחזירות היתה בשמיים ולא נגמרה בין היתר הקפצת מחירי דירות להשכרה ורכישה עד פי 4 תוך 10 שנים ורק "כי אפשר" ו"זה השוק" וכל החרטות האחרות אז הנה הבועה מתפוצצת בפנים. תספרו לאנשחם שלקחתם מהם 3000 שקל שהם מרויחים מינימום שזה 5300 שזה נורמלי ולא חזירי. הרסתם את השוק בעצמכם.
    סגור
  • 1.
    בעלי הדירות שקנו להשקעה
    עידן 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגיע הזמן לעשות פה סדר בג׳ונגל הזה שנקרא כאן שוק הדיור שהוזנח כאן במשך עשרות שנים. מי שקנה דירה להשקעה ישלם מס על ההשקעה שלו אז הגיע הזמן לפקח על מכירי השכירות ולקחת מכל המשקיעים 25 אחוזי מס. זה שהם לא נכנסו לבורסה כי יותר קל לקחת מחלשים חסרי דיור זה לא אומר שלא צריל לשלם מס הכנסה. ולא 8 אחוז מס רכישה זה לא מספיק. ומי שיגלגל את זה על השוכרים יקבל קנס. צריכים חוקים מתוקנים כמו באירופה.
    סגור