משפט

לאחר כתב האישום נגד טבע: החברה צוללת בכ-5% עם פתיחת המסחר

לאחר שנתבעה בגין מתן תמריצים לא חוקיים, נגד החברה הוגש הלילה כתב אישום בגין תיאום מחירים עם המתחרות; הנזק המוערך לצרכנים האמריקניים – 350 מיליון דולר. עם פתיחת המסחר צנחה מניית החברה 

ניר קומם | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
ענקית התרופות 'טבע' צונחת ב-5.29% עם פתיחת המסחר בבורסת תל אביב, לאחר שאתמול (ג') הגיש נגדה משרדים המשפטים האמריקני כתב אישום בחשד שתיאמה מחירים עם מתחרותיה. התיאום, לפי התביעה, האמיר את המחירים של 112 תרופות גנריות ב-1,000 אחוזים, והביא לתשלום עודף שנאמד בכ-350 מיליון דולרים עבור הצרכנים האמריקנים.
בטבע טוענים כי האירוע לא היה ולא נברא, וכי בבדיקה פנים-ארגונית לא נמצאו ראיות לתיאום. החברה טוענת כי משרד המשפטים מנסה לפגוע בשמה, בעסקיה, וכתוצאה מכך ייפגעו גם המטופלים אשר נוטלים בקביעות את התרופות בייצורה. בהתאם, טבע סירבה לפני כשבוע להסדר שהיה כרוך בתשלום קנס פלילי והודאה על מעבר על חוקי הגבלים עסקיים.
תביעה זו הינה תביעה שנייה ש'טבע' חוטפת ממשרד המשפטים האמריקני בתקופה האחרונה: התביעה הקודמת הינה האשמה לפיה החברה העניקה למטופלים תמריצים לא חוקיים על מנת להגדיל את מכירות אחד ממוצרי הדגל שלה – הקופקסון, תרופה לטרשת נפוצה. שווי התמריצים מוערך בכ-300 מיליון דולרים, אשר ניתנו על פי החשד לשתי קרנות צדקה. ה"מזימה", כפי שהגדיר משרד המשפטים האמריקאי, הוצאה לפועל באמצעות בית מרקחת ספציפי אליו הופנה חולי טרשת נפוצה שקיבלו מרשם לתרופה של טבע. משם בית המרקחת היה מעביר את בקשת התשלום לחברת הביטוח מדיקייר, עד שהכסף היה מתגלגל לזרועותיה של טבע. לפי הממשל האמריקאי, פעולותיה של טבע הביאו לשימור הביקוש הגבוה לקופסקון וגרם לנזק של מאות מיליוני דולרים למשלם המסים בארה"ב.
מטבע נמסר: "החברה מאוכזבת מכך שמשרד המשפטים האמריקאי בחר להמשיך בתביעה זו. טבע חקרה עניין זה למעלה מארבע שנים והגיעה למסקנה כי לא השתתפה בתיאום מחירים. בהתבסס על הבדיקה הפנימית שלנו, טבע דוחה בתוקף את ההאשמות ותגן בנחישות על החברה בבית המשפט. טבע שיתפה פעולה לאורך כל החקירה וניסתה להגיע להסדר שישרת את האינטרסים של החברה, מחזיקי העניין שלה והמטופלים אותם החברה משרתת. משרד המשפטים סירב לשקול חלופות שלא יפגעו קשות בטבע ובבעלי העניין שלה, כולל המטופלים המסתמכים על התרופות שלנו. גם בעת שאנו מגנים על החברה בהליך זה, טבע תמשיך להתמקד בתפקידה החיוני במערכת הבריאות האמריקאית, בה היא מבטיחה גישה לתרופות ברות השגה, כולל מיליוני מטופלים הסובלים ממספר מחלות כרוניות. בארה"ב בלבד, אחד מכל 10 מתוך 3.69 מיליארד המרשמים הגנריים הניתנים בכל שנה הינו למוצר של טבע". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה