משפט

ארגון עד כאן תובע את כותבת המאמר ב"הארץ"

כפי שפורסם לפני שלושה שבועות, ארגון עד כאן איים בתביעה על עו"ד כרמל פומרנץ לאחר שכתבה טור באתר "הארץ" נגד הארגון. בכתב התביעה הארגון טוען כי: "הדברים של הנתבעת אינם אמת, פעלה בכוונה מפורשת לפגוע"
אביחי דלאל |  5
עד כאן בתביעה להארץ (צילום Magma Images Edit Ice)
ארגון 'עד כאן' תובע היום (שני) את עו''ד כרמל פומרנץ בגין מאמר שפרסמה ב'הארץ' הנושא את הכותרת "עיתונאים בשבי כזבי 'עד כאן'" שעלה לרשת ב-6 באפריל 2021. לטענת הארגון, במאמר שפורסם במדור הדעות בהארץ עו"ד פומרנץ הכפישה את 'עד כאן'.
כזכור, לפני כשבועיים נשלח לעו"ד פומרנץ מכתב התראה בו הארגון ביקש להסיר את המאמר ולהתנצל בפני הארגון וכך הארגון לא יגיש תביעה, אלא שהמאמר לא הוסר וארגון "עד כאן" החליט להגיש תביעה בסך 150 אלף שקל בגין הוצאת דיבה ולשון הרע שפורסמו במאמר שכתבה. יחד עם זאת, הארגון נמצא בהליכים משפטיים עם הארץ בנוגע לתביעה אחרת.
לפי כתב התביעה, שהגיש עו"ד מיכאל דבורין לבית משפט השלום בתל אביב, פומרנץ כתב במאמרה כי ארגון 'עד כאן' מכיוון שהובסו בהליך משפטי והראיות שהביאו נדחו על ידי בית המשפט. במאמרה כתבה פומרנץ "הראיות הוצגו ונדחו על ידי בית המשפט בפסק דין מפורט ומנומק בן 18 עמודים. האם מישהו יגבה מ'עד כאן' את מחיר השקרים?". 
אולם בתביעה נטען כי פומרנץ התכוונה ליצור מצג שווא לפיו 'עד כאן' היו חלק מההליך המשפטי המדובר, דבר שלטענתם לא נכון. בנוסף, פומרנץ פרסמה אף את שמותיהם של אנשי 'עד כאן' במטרה להראות את גודל מעורבותם בהליך המשפטי – בו הפסידו "דבר שכאמור לא היה ולא נברא" נמסר מהארגון.
בהמשך נכתב כי פומרנץ היתה מודעת לכך ש'עד כאן' לא היו צד בהליך המשפטי אותו סיקרה, ובכל זאת הציגה כאילו הפסידו בהליך: "התובעת במודע ובכוונת זדון פרסמה שקרים כנגד התובעת והאשימה אותה בשלל טענות חמורות, והכל מתוך ניסיון להשחיר את שמה ולנסות להרתיע אמצעי תקשורת מלעבוד עמה ולפרסם את חשיפותיה. זאת ניתן לראות מבחירת כותרת המאמר – "עיתונאים בשבי כזבי 'עד כאן'".
בתביעה טוענים כי: "פרסומיה השקריים של פומרנץ יצרו שיח ציבורי ארצי של תגובות הכוללות השמצות, שקרים וכינויי גנאי שונים, אשר מוסיפים לנזק רחב ההיקף לתדמיתו של ארגון 'עד כאן' ושל העובדים בו". 
כזכור, ב-11 באפריל 2021, עו"ד מיכאל דבורין שלח מכתב התראה לפני הליכים לפומרנץ, בדרישה להסיר את המאמר ולפצות את ארגון 'עד כאן', אולם פומרנץ לא נענתה לדרישות "משכך בלית ברירה נאלצת התובעת להגיש כתב תביעה זה".
יוסף אקרמן מנהל המחלקה המשפטית ב"עד כאן" מסר כי: "הגיע הזמן שגורמים אנטי ישראלים הפועלים נגד מדינת ישראל ישלמו מחיר על השקרים שלהם. בעקבות החשיפות האחרונות שלנו שהביכו גורמים אנטי ישראלים כאלה ואחרים, אנו עדים לניסיון לקעקע את אמינות הארגון באמצעות הפעלת לחץ של הארגונים הללו על כלי התקשורת, לבל ישתפו עמנו פעולה. ההתנהגות הבריונית הזו והניסיון לפגוע בשמו הטוב של הארגון לא יעברו בשתיקה, 'עד כאן' לא תירתע מפני הוצאת לעז ושקרים עליה ותמשיך לפעול למען מדינת ישראל וערכיה''.
כאמור, התביעה מבקשת מביהמ"ש לתבוע מפומרנץ ב-150 אלף שקל, לחייב אותה לפרסם תיקון של הפרסומים ובצידם התנצלות. ובמידה ובית המשפט יקבע כי פומרנץ לא פגעה בזדון, הדרישה של ארגון "עד כאן" תשתנה לסכום של 75 אלף שקל. 
מעו"ד כרמל פומרנץ טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עד כאן: לכו למצוץ לקופי אוראנג אוטאנג!
    יאיר בנשרה 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אח"כ קופי האוראנג אוטאנג ימצצו לכם!...
    סגור
  • 3.
    אנחנו איתכם!!!
    אדי שיקלגרובר 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "עד כאן" - אנחנו איתכם! נאמנים לעקרון הקדוש של אחדות הגזענים השקרנים, הננו גאים לתמוך בקבוצת הנוכלים-פשיסטים "עד כאן"!!!
    סגור
  • 2.
    פומרנץ היא טיפה בים השקרים של הארץ. (ל"ת)
    עתונות מטעם=הארץ 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מעולה. אל תוותרו, הצדק עמכם (ל"ת)
    אני 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • לכו תזדיינו בתחת
    לכו תזדיינו בתחת 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת לכו תזדיינו בתחת
    סגור