משפט

בשורת ענק לספורטאים האולימפים: יבוטל המס על מענק הזכייה?

אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק על פטור ממס הכנסה למענק הזכייה של ספורטאים אולימפיים במדליה. שר האוצר, אביגדור ליברמן: "חברי האופוזיציה התעלו מעל המחלוקות הפוליטיות ותמכו בהחלטה החשובה הזו שמהווה קונצנזוס בחברה הישראלית"
אביחי דלאל |  1
לינוי אשרם (צילום פייסבוק/International Gymnastics Federation - FIG)
מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס על מענק לזוכה בתחרות במסגרת המשחקים האולימפיים או הפאר-אלימפיים), התשפ"ב-2021. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת יריב לוין, אופיר כץ, יוסי שיין וסימון דוידסון. 10 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים. לפי הצעת החוק, מוצע לפטור ממס הכנסה מענק המשולם לספורטאי בשל זכייה במקום הראשון, השני השלישי במשחקים האולימפיים או במשחקים הפאראלימפיים.
כזכור, על פי טבלת המענקים, המדליסטים האולימפיים מרוויחים מאות אלפי שקלים. מדליית זהב מזכה ב-500 אלף שקל, מדליית כסף מזכה ב-400 אלף שקל ומדליית ארד מזכה ב-250 אלף שקל. ב-2021 ישראל הפציצה גם במשחקים האולימפיים וגם במשחקים הפראלימפיים.
במשחקים האולימפיים ישראל סיימה במקום ה-39 עם ארבע מדליות: שתיים מזהב (לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט) ושתיים מארד (אבישג סמברג ונבחרת הג'ודו). במשחקים הפראלימפיים ישראל כיכבה וסיימה במקום ה-22 עם 6 מדליות זהב, 2 מדליות כסף ומדליית ארד. השחיין איאד שלבי עם שתי מדליות זהב, השחיין מארק מליאר היה עם שתי מדליות זהב ומדליית ארד, השחיין עמי דדאון עם שתי מדליות זהב ועוד מדליית כסף ומורן סמואל החותרת עם מדליית כסף. 
 
בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "בשנים האחרונות ספורטאים ישראלים רבים בתחומי ספורט שונים מגיעים להישגים המציבים אותם בשורה הראשונה של הספורטאים המובילים בעולם. בעקבות ההישגים השונים, זוכים לעיתים הספורטאים במענקים כספיים מגופים שונים – מארגני התחרות שבה השתתפו, אגודות הספורט להן הם משתייכים, הוועד האולימפי ועוד. על אף שרבים מהספורטאים נאבקים על מימון, כאשר הם זוכים במענק כאמור – הם נאלצים לשלם עבורו מס".
ח"כ יריב לוין מ"הליכוד" אמר: "המענקים האלה מגיעים לספורטאים האלה שבאמת הגיעו להישגים אדירים והביאו כבוד לכולנו, ומשהוחלט לתת להם מענק צריך פשוט לתת להם אותו ולא לתת ולקחת את חלקו חזרה" ח"כ סימון דוידסון מ"יש עתיד" הוסיף: "החוק שאנו מעלים כאן, מעבר לעשיית הצדק הכלכלי שיש בו, בא לחדד את ההבנה ולהכניס לתודעה שמדליה אולימפית היא פרי של עמל כפיים שנמשך שנים, לא מדובר כאן בשנת מס אחת אלא בתגמול על עבודה שנמשכת חיים שלמים"
ח"כ אופיר כץ מ"הליכוד" הוסיף: "מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו. הם התאמנו לרגעים האלו זמן רב והשקיעו אין ספור משאבים. הם מהווים גאווה לאומית. לא יתכן שהמדינה תגבה מס על התגמול המועט שאלו מקבלים ביחס להשקעה הרבה שלהם. אנחנו חייבים לדאוג לספורטאיות והספורטאים שלנו ולעודד אותם להמשיך ולהצטיין בתחומם. אני מברך על העברת הצעת החוק בקריאה טרומית, ומקווה שנביא אותה לחקיקה מלאה בהקדם".
שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "עושים צדק. אין דבר צודק יותר מלפטור ממס את הזכיות של המדליסטים האולימפיים והפראלימפיים. המדליסטים הם אנשים צעירים שמייציגים את המדינה ומעניקים לכל משפחה בישראל כבוד ותחושת גאווה ענקית. בשנה האחרונה הגענו ללא מעט הישגים אולימפיים וכולנו מלאי תקווה וציפייה להישגים רבים ונוספים בהמשך. היום העברנו את ההחלטה שיזמתי להעניק פטור ממס על כספי הזכייה בקריאה ראשונה בכנסת. אני מודה הן לחברי הקואליציה והן לחברי האופוזיציה שהתעלו מעל המחלוקות הפוליטיות ותמכו בהחלטה החשובה הזו שמהווה קונצנזוס בחברה הישראלית. אלופים ואלופות שלנו, אנחנו מעריכים ומוקירים אתכם ונמשיך להביע זאת לא רק במילים, אלא גם במעשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה אם יבטלו להם את המס
    יהונתן 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שהם יהיו מעל החוק? הם מקבלים מענק אז הם צריכים לשלם מס על ההכנסה הזו בדיוק כמו כולם!
    סגור