מדדים ומחקרים

מדליית זהב אדירה ללינוי אשרם, כמה תרוויח מההישג?

הזכייה בתחרות ההתעמלות האמנותית, חרף הביקורת של האיגוד הרוסי על השיפוט, הכניס לאישה הראשונה מישראל שקוטפת זהב כחצי מיליון שקל מהוועד האולימפי, בנק הפועלים יעניק עוד 180 אלף שקל, כשגם עיריית ראשל"צ, אולווייז ורב בריח צפויים לפנק
כפיר אדר |  3
לינוי אשרם (צילום ויקיפדיה)

על אף שכבר היה ברור שזו האולימפיאדה הטובה ביותר של ישראל אי פעם, היום (שבת) קיבלה המדינה דובדבן נוסף באדיבות לינוי אשרם, שקטפה מדליית זהב שנייה של ישראל בטוקיו 2020, ובכך ניפצה לא מעט שיאים וציוני דרך מדהימים עבור המשלחת.

אלו המשחקים האולימפיים הראשונים בהם ישראל רושמת ארבע מדליות, כאשר התנובה הפעם היא שתי מדליות ארד ושתיים מזהב - הישג לכשעצמו, כי ישראל מעולם לא השיגה יותר מזהב אחד בכל אולימפיאדה. אשרם גם הפכה לאישה הראשונה מישראל שזוכה בזהב אולימפי, אחרי שרק גל פרידמן ב-2004 וארטיום דולגופיאט רק לפני כמה ימים הצליחו לעשות זאת.


ועכשיו, הצד הכלכלי של הזכייה: בדיוק כמו דולגופיאט, גם אשרם תשלשל לכיסה כחצי מיליון שקל, לפני מס הכנסה, לאחר שהוועד האולימפי קבע תמריץ גבוה וחסר תקדים של 500 אלף שקל לספורטאי שיזכה במדליית זהב, מה שכעת תזכה אשרם לגרוף לכיסה. לו היתה מסתפקת בזכייה במדליית כסף - היתה מקבלת מענק של 400 אלף שקל, ואילו ארד היה שווה מענק חד פעמי של 250 אלף שקל.

אבל זה לא הכל: מבנק הפועלים, שמאמץ אותה ומעניק לה חסות בדומה לדולגופיאט, היא תקבל מענק דומה לשלו בגובה 180 אלף שקל, כאשר גם עיריית ראשון לציון צפויה להעניק לה פרס מיוחד על ההישג בגובה 60 אלף שקל. מהספונסור הנוסף שלה, חברת ‘אולווייז’, תקבל אשרם כ-70 אלף שקלים, וגם רב בריח הספונסורית הנוספת של אשרם עתידה להעניק לה מענק נאה. בסך הכל יכולה אשרם להגיע לסכום משוער של כ-800 אלף שקל, לפני מסים כמובן.
אגב, גם המאמנת שלה, איילת זוסמן, לא תצא בכלל בידיים ריקות, ותקבל מענק מכובד ביותר מבנק הפועלים בסכום של 90 אלף שקל, לצד 250 אלף שקל מהוועד האולימפי, כפי שיקבל גם סרגיי וייסבורג, המאמן של ארטיום דולגופיאט, כך שגובה המענק הכולל של זוסמן יזנק ל-340,000 שקל בסך הכל לפני הורדת מס.
הניצחון של אשרם הושג חרף מחאות חריפות של האיגוד הרוסי, שטען לרמאות בשל העובדה שישנה התנכלות לכאורה לרוסיה מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי, אבל דבר לא ימנע ממנה את הכבוד, מדליית הזהב וגם הפרסים המרשימים שהיא תקטוף. היא לא שכחה אגב להודות לספונסרים שלה בראיון שלאחר הזכייה.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לינוי אלופה !!!
    רעות 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הכבוד ללינוי על הכבוד שהעניקה למדינת ישראל!! וכל הכבוד שרב בריח שמלווים אותה מתחילת הדרך ואיזה יופי שבתעשייה הישראלית חברה כזו גדולה תומכת בספורט
    סגור
  • 2.
    כסף קטן..מגיע לה הרבה יותר
    סכום מצחיק 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בטח מס הכנסה גם יוריד לה חצי
    סגור
  • 1.
    זכיה ללא מס
    רחל 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מגיעה ללינוי את מלוא הסכום לא מס בזכייה שלה היא עבדה 5 שנים רצופות הביאה כבוד למדינה...
    סגור