משפט

המשטרה מסתבכת? מבקר המדינה חוקר את השימוש ב'פגסוס'

מבקר המדינה הודיע כי הוא בודק את שימוש המשטרה לכאורה בתוכנת הריגול פגסוס כדי לעקוב אחרי אזרחים, ללא כל אישור. "האמצעים הללו מעלים סיכונים מפני זליגת מידע אישי ושימוש לרעה במאגרי מידע"
מערכת ice |  1
מתניהו אנגלמן (צילום מסך חדשות כאן 11)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, החל לאחרונה לבקר את נושא השימוש באמצעים טכנולוגיים בידי גורמי אכיפת החוק, לצרכי אכיפה, ובפט משטרת ישראל. במסגרת הביקורת ייבדק בין היתר השימוש לכאורה של המשטרה בתוכנות שונות, וביניהן של חברת NSO, על מנת לחדור לטלפונים של אזרחים. 
במשרד מבקר המדינה אמרו: "ביקורת המדינה שמה דגש מיוחד על ההגנה על פרטיותם של אזרחי ישראל ותושביה. האמצעים הטכנולוגיים משמשים כראיות בהליך הפלילי ומעוררים שאלות של איזון בין התועלת שבהם אל מול פגיעה בזכות לפרטיות ובחירויות נוספות. האמצעים הללו גם מעלים סיכונים מפני זליגת מידע אישי ושימוש לרעה במאגרי מידע".
עוד נמסר כי "אשר על כן החליט מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לכלול בתוכנית העבודה המשרדית שגובשה זה מכבר את נושא שימוש גורמי אכיפת החוק באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה".
 
כזכור, הבוקר (שלישי) פורסם תחקיר מטלטל של כלכליסט, הגורס כי משטרת ישראל בימי המפכ"ל היוצא רוני אלשייך, עקבה אחרי ראשי ערים ועד מנהיגי מחאת הדגלים השחורים באמצעות תכנת הריגול פגסוס של חברת NSO שנמצאת תחת סערת ענק בארצות הברית.
על פי הפרסום, משטרת ישראל משתמשת בתוכנת הריגול שסיבכה את NSO בארה"ב שם פורסם כי אפל החלה בתביעה נגדה, בכירי ממשל היו תחת מעקב והדבר גרם לתקרית דיפלומטית וזה רק קצה הקרחון. "כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה".
מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "השימוש בתוכנת פגסוס והפריצה לטלפונים ניידים של מפגינים ומתנגדי משטר, כמו בדיקטטורות החשוכות ביותר, אינה חוקית ומחייבת חקירה מיידית, עמוקה ורצינית. אין למשטרה סמכות לאכן טלפון בלי צו, לא לבצע האזנת סתר בלי צו ולא לחפש בטלפון בלי צו, אז על אחת כמה וכמה שאין לה סמכות לפרוץ ולהשתלט על טלפון, ואם עשתה כך נהגה כאחרונת העבריינים. עוד הוסיפו מהאגודה כי אם ראיות שנאספו באמצעות הפריצה הלא חוקית שימשו להעמדה לדין או הולבנו באמצעות חיפוש חוקי, על היועץ המשפטי לממשלה ליידע מיידית את אותם אנשים ולפעול לזיכויים לאלתר."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ריגול
    יעל 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור.אוחנה רצה לדעת הכל כל הדגלים השחורים
    סגור