משפט

המפכ"ל מתייחס לתחקיר הריגול במשטרה: "בדקנו ולא חרגנו מהדין"

קובי שבתאי מסר לאחר התחקיר בנוגע לשימוש המשטרה בתכנת פגסוס של NSO: "חל ממועד הפרסום, החלה המשטרה בבדיקה פנימית קפדנית. הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין, אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם הייתה חריגה מנהלים - המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון"
מערכת ice |  1
קובי שבתאי (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
בהמשך לפרסומים האחרונים כולל התחקיר שחשף את השימוש של משטרת ישראל בתכנת פגסוס של NSO למעקב אחר אזרחים, לרבות ראשי ערים ואישי ציבור לכאורה, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיב באריכות לגבי הנושא.
שבתאי מסר: "משטרת ישראל פועלת ללא לאות לאיתור, מניעה וסיכול פשיעה, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. את תפקידה זה ממלאת המשטרה בהתאם לחוות דעתם של הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, והוא מיושם, על פי דין, בכפוף לצווים שיפוטיים ולנהלים קשיחים". 
 
עוד הוסיף: "בימים האחרונים פורסמו בעיתון כלכליסט דיווחים על פעולות חקירה, אשר נעשו לכאורה שלא בהתאם לנהלים. פעולות אלה אירעו, בהתאם לפרסומים, על פני תקופה ממושכת. המשטרה בראשותי קשובה לכל ביקורת עניינית. ואכן, החל ממועד הפרסום, החלה המשטרה בבדיקה פנימית קפדנית. הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין".
"קראתי לעיתון כלכליסט בסמוך לפרסום הראשון בעניין, ואני שב וקורא לעיתון כלכליסט גם כעת, להעביר לידינו פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים. יחד עם זאת, המשטרה בראשותי לא תסתפק בכך, והבוקר הנחיתי שוב את כלל הגורמים הרלבנטיים, להמשיך ולהעמיק בבדיקות, מעבר לבדיקות שכבר נעשו, של כלל הפעולות, גם בהתייחס לשנים עברו. כל זאת ייעשה בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, על-מנת לוודא כי לא היתה חריגה כלשהי מהנהלים, לרבות בתקופה בה טרם שימשתי כמפכ"ל". 
"אני מודיע, כי אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם הייתה חריגה מנהלים - המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון, וזאת בשקיפות מלאה, ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים. לא נשלים עם חריגה כלשהי מהוראות הדין, במידה ויימצא שהייתה כזו".
"חשוב להדגיש: האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים בהם משטרת ישראל עושה שימוש הם גורם ראשון במעלה בסיכול ומניעת פשיעה חמורה. אמצעים אלה משמשים במקרים רבים להצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הם משמשים את המשטרה לסיכול פגיעה בחפים מפשע, איתור עברייני מין(בפרט בעבירות פדופיליה), ובהתחקות אחר יעדים מסכני חיים בניסיון למנוע עבירות רצח ופגיעה בגוף, טרם שעבירות אלה בוצעו. לפיכך, כל ניסיון לייצר דה-לגיטימציה סביב עצם השימוש בכלים המתקדמים הללו, עלול ליטול מהמשטרה את יכולותיה להתמודד בהצלחה עם אתגרי הפשיעה בעת הזאת, וממילא להביא לפגיעה בביטחון האישי של כל אזרח ואזרח".  
לסיום המסביר: "אשר על כן, אני מבטיח לכלל אזרחי ישראל, כי המשטרה תמשיך במילוי משימותיה המורכבות והחשובות, וכי היא לא תחסוך בכל האמצעים החוקיים, והחוקיים בלבד, על-מנת לסכל פשיעה חמורה במדינת ישראל. זה תפקידה של המשטרה. אני קורא לכלל האזרחים שומרי החוק, להבחין בין ביקורת עניינית, אותה נבדוק ובה נטפל, ובין ניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "אם יתברר שהיו מקרים..." אז בדקת או לא בדקת?
    ניר 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתה ממתין שאזרחים יראו לך שוב את האמת בפרצוף? צריך לשכור האקרים חיצוניים לפרוץ לשרתי המשטרה כדי להביא לך הוכחות? או את עזרת פגסוס? מה נהיה פה?
    סגור