משפט

אמזון נוקטת צעד דרמטי בניסיון למנוע זיופים

ענקית המסחר ברשת הגישה שתי תביעות נגד חברות שלטענתה סיפקו שירותים לקידום פסול של מוצרים באתרים שלה על חשבון מוכרים שמכרו מוצרים איכותיים יותר

יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
אמזון הודיעה אמש (שלישי) כי הגישה לבית משפט השלום במחוז קינג בסיאטל שתי תביעות נגד חברות שאותן היא מגדירה כ"ספסרי ביקורות מזויפות", ש"סייעו להונות קונים על ידי עידוד חבריהן להעלות ביקורות מזויפות בחנויות". החברות שאמזון תובעת הן AppSally ו-Rebatest, שקישרו בין מוכרים שרצו לקדם את עצמם באתרים של אמזון לבין אנשים שיכתבו על המוצרים שלהם ביקורות חיוביות מבלי שיהיה כל קשר בין הביקורות לבין המציאות.
לפי התביעות, AppSally הציעה למוכרים לשלם 25 דולר תמורת כל ביקורת מזויפת. בשיטה שלה, שהציעה למוכרים "לעקוף את המתחרים שלכם בדירוג מתוך חדר השינה", המוכר שלח ל"קונה" קופסה ריקה כדי שבאמזון יירשם שהיתה עסקה וה"קונה" יקבל גישה לכתיבת ביקורת על המוצר. ה"קונים" היו מקבלים תמונות מוכנות להעלות לביקורות כדי שייראה כאילו ניסו אותם; ואילו השיטה של Rebatest התבססה על שליחת מוצרים אמתיים, כאשר הקונים מבטיחים לכתוב עליהם ביקורות חיוביות בלי קשר למציאות ומקבלים בתמורה החזר על מחיר המוצרים דרך פייפאל וכדומה.
 
לדברי החברות, שפועלות שתיהן מאז 2018, יש להן יותר מ-900,000 משתמשים שלדברי אמזון "מוכנים לכתוב ביקורות מזויפות". החברות לא הגיבו לדיווח על התביעות ברשת CNBC.
אמזון אינה האתר היחיד שבו פעלו שתי החברות: היא מציינת כי הן מכרו ביקורות מזויפות גם באיביי ואתר ענקית הקמעונות וולמארט. היא לא פירטה מה סכום הפיצויים שהיא מצפה לקבל מהן, אך דרשה צו שיאסור עליהן לעסוק במכירת ביקורות.
דַארְמֶש מֶטה, סגן נשיא לאמון צרכנים ותמיכת שותפים עולמיים, אמר ש"ספסרי ביקורות מזויפות מנסים להרוויח על ידי רמיית צרכנים בלתי מודעים ויצירת יתרון תחרותי בלתי הוגן המזיק לשותפי המכירה שלנו. אנו יודעים כמה ערך יש לביקורות אמינות עבור הצרכנים שלנו. לכן, אנו מטילים על זייפני הביקורות הללו אחריות למעשיהם. בעוד שאנו מונעים ממיליוני ביקורות חשודות מהופעה בחנות שלנו, התביעות הללו מכוונות אל המקור".
החלק האחרון בהצהרת אמזון מכוון למבצעי מניעת הזיופים שלה, שעליהם דיווחנו בשנה שעברה: במאי היא סגרה את חשבונותיהם של 11 מותגים סינים, ביניהם כמה גדולים ומוכרים מאוד, ורמזה כי הסיבה היא שימוש של החברות בביקורות מזויפות כדי לקדם את מוצריהן; ובספטמבר אמרה כי חסמה 3,000 חשבונות של מוכרים סינים בשל שימוש בביקורות מזויפות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה