משפט

טלטלה במשפט נתניהו: הסדר טיעון ראשון בתיק 4000. "תכססני"

יורוקום חתמה על הסדר הטיעון הראשון בתיק 4000 יממה לפני העדות של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר. עו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ': "מהלך תכסיסני, חסר משמעות משפטית, שנועד להשיג הישג 'תודעתי ומוראלי' בקרב הציבור ולהשפיע בכך בעקיפין ובצורה פסולה על בית המשפט"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יממה לפני העדות של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה (מומו) פילבר שם יהיה גם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הפרקליטות חתמה על כתב אישום מתוקן במסגרת הסדרת טיעון עם יורוקום אחזקות.
במסגרת הסדר הטיעון, יורוקום מודה כי היא נתנה שוחד לבנימין נתניהו והלבנת הון בתיק בזק וניירות הערך, נוסף לכך שהודו, החברה המצויה בפירוק תשלם קנס של 400 אלף שקל בתוך שנה. 
עו"ד ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' בתיק 4000 מסר: "מדובר במהלך תכסיסני, חסר משמעות משפטית, שנועד להשיג הישג 'תודעתי ומוראלי' בקרב הציבור ולהשפיע בכך בעקיפין ובצורה פסולה על בית המשפט. חברת יורוקום אחזקות היא חברה בפירוק. קליפה ריקה. היא לא נאשמת בתיק 4000 אשר מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. כזכור, נזכרה הפרקליטות, לאחר הגשת כתב האישום בתיק 4000 ובעקבות פניות עיתונאים, לזמן גם מספר חברות לשימוע בפרשה זו.
 
ברור לכל בר דעת שלא ניתן ולא היתה כוונה לנהל משפט מקביל ונפרד נגד החברות. לא מטעמים פרקטיים ולא מטעמים מהותיים. כבר מהטעם הזה ברור שההסדר עם החברה בפירוק הוא מהלך טקטי של הפרקליטות שנועד להשפיע בצורה לא הוגנת על ההליך שמתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. גם עיתוי ההגעה להסדר מדבר בעד עצמו ומביא לאותה מסקנה.
דבר ההסדר מפורסם היום ערב עדותו של עד המדינה פילבר, בעוד שבית המשפט לפירוק אישר למנהלים המיוחדים להתקשר בו כבר ביום 02 בפברואר 2022 והוא נחתם ביום 16 במרס 2022. עיתוי לא מקרי זה נועד לייצר רעשי רקע בלתי רלוונטיים ולנסות להשיג לתביעה 'הישג' תודעתי ומוראלי, מקום בו היא נכשלת פעם אחר פעם בזירת בית המשפט. מלבד העובדה של 'הודאה' של החברה בפירוק אין כל משמעות משפטית, אין לה גם כל משמעות אחרת". 
מסביבת נתניהו נמסר: "הפרקליטות בצעד נואש, ערב עדות פילבר, סוחטת הודאת שווא מחברת ׳יורוקום׳ שאין לה בעלים, שנמצאת בפירוק וכלל אינה קשורה למשפט נתניהו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין קשר אין הדברים !!! (ל"ת)
    אסף 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרקליטות של רעש וצלצולים עם השגי דמה למפגרים וסנילים (ל"ת)
    איתן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ״סביבת נתניהו״
    ח״ן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם לטענת הנאשם הלשעבר הודאת יורוקום אינה קשורה למשפטו - אז ״מ ה הוא קופץ?״ או שה״כלום״ זה רק בראש…
    סגור
  • 1.
    "לא יהיה כלום, כי אין כלום" -- זוכרים את החרטוטים?
    אפרים 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    13 3
    הטבעת מתהדקת. ההרשעה הולכת וקרבה. הסרבל מחכה לך, חמוד. שום ספין כבר לא יחלץ אותך מפסק הדין. יש שופטים בירושלים!
    סגור