משפט

פילבר מאשר בעדותו: נתניהו הורה על מיזוג בזק-יס

עד המדינה פתח היום את עדותו במסגרת תיק 4000 במשפט נתניהו. "באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר." אמר לתובעת יהודית תירוש
מערכת ice |  1
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שלמה פילבר, עד המדינה במשפט נתניהו, החל הבוקר (רביעי) לתת את עדותו בביהמ"ש המחוזי בירושלים. פילבר נחשב לעד מרכזי, ועדותו יכולה להשפיע מהותית על גורל תיק 4000 (בזק-אלוביץ'), ואף על תיק 1000 (פרשת המתנות). גם יו"ר האופוזיציה נתניהו וגם איש העסקים שאול אלוביץ' הגיעו היום לבית המשפט.
בפרקליטות טוענים כי פילבר פעל באופן אקטיבי בשליחות נתניהו, לקדם את עסקת בזק-יס. אך רק לאחר עדותו יוכל בית המשפט להכריע אם נתניהו שימש גורם למיתון ירידת המחירים בשוק לטובת שאול אלוביץ'. לפני שיצא לעבר בית המשפט, צייץ פילבר בטוויטר שלו תמונה עם שלט: "תכף אשוב".
בתחילת העדות פילבר הציג את עצמו בפני התובעת יהודית תירוש, והחל לתאר את דרכו בעולם התקשורת עד להיכרות הראשונה שלו עם נתניהו בשנת 96', בה השתתף בקמפיין הליכוד לבחירות. "נוצרה בנינו היכרות יותר אינטימית ומקצועית. כשסיים הקמפיין קיבלתי הצעה להיות ראש הלשכה שלו וסרבתי." אומר פילבר. לאחר מכן הוא אומר שהיה חלק מצוות קמפיין הליכוד בבחירות 2009 ובחירות 2015, שלאחריהם קיבל הצעה מרה"מ נתניהו להיות מנכ"ל משרד התקשורת. 
 
התובעת שאלה את העד על השיח בין נתניהו לבין שר התקשורת דאז, גלעד ארדן: "בחקירה וברענון סיפרת שלא זכרת מי אמר לך ש-'נדמה לי ששאול אמר את המשפט הבא או קמיר או צפריר, רה"מ פנה לארדן אחרי איזו ישיבת משלה וביקש לראות איך אפשר לעזור לאלוביץ' ומאז גלעד החליט דווקא להתנקם בבזק'". פילבר ענה: "כן כן. הוא הזכיר את זה. היו לנו שיחות קשות וויכוחים כמה ברגר התנכל לבזק. באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר."
 
על מינויו למנכ"ל משרד התקשורת אמר פילבר: "ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אחזור ממנו חי. ידעתי שאני מזיז את הגבינה של הכוחות הכי חזקים בישראל - שוק השידורים והטלקום. התקשורת הישראלית לא מדווחת על הדמוקרטיה אלא משתתפת כשחקן פעיל בצורה בוטה. היה ברור שצריך לפתוח את שוק השידורים. ידעתי שאהיה האיש הרע שעושה את העבודה הזאת."
בעניין התוכניות שהיו לנתניהו בשוק התקשורת אומר פילבר: "נתניהו מבין תהליכים ארוכי טווח, מה שלוקח לאדם חצי שנה אצל נתניהו זה יכול להיגמר בחמש דקות. במשרד התקשורת היה לנתניהו חשוב לעשות רפורמה של פתיחת שוק השידורים לתחרות. זו תפיסה כלכלית שלו - הקטנת הרגולציה והוצאת הממשלה מהתערבות בשוק השידורים."
פילבר נשאל על פגישה עם נתניהו בה ביקש רה"מ דאז למתן את ירידות המחירים ולאשר את המיזוג בין בזק ליס. התובעת שאלה האם ההחלטה נועדה להיטיב עם אלוביץ', ופילבר השיב: "כל החלטה שאני חותם עליה פוגעת בחברה מסוימת ומיטיבה עם אחרת. אף פעם לא הסתכלתי על זה. אתה מקבל החלטות נכונות. נתניהו פנה אליי בנוגע לנושאים שאלוביץ' התלונן עליהם ומבקש לטפל בזה, אז זה אומר לפתור בעיות שאלוביץ' מתלונן עליהן".
לאחר שנשאל שוב הוא חידד: "לכאורה כן. כשמישהו אומר לך תבדוק אפשרות של מיתון מחירים, אפשר לראות את זה כהטבה מסוימת או כפגיעה שיש לתקן. באותו רגע לא הייתה לי עמדה, אחר כך הבנתי שהתלונה של אלוביץ' הייתה צודקת". התובעת יהודית תירוש שאלה אותו אם הבין שבקשת נתניהו היטיבה עם אלוביץ', והשיב: "ממה שאני מבין, כן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני אוהב אותך, פילבר, על כך שאתה מזמר על דוכן העדים
    עמית לוי 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל שאר הבבל"ת שלך בציוצים, ממש לא מעניין. רק השורה התחתונה בבית המשפט ובעדויותיך במשטרה. תודה לך על שירותך למען הצדק והדמוקרטיה.
    סגור