משפט

נייקי תשלם לאדידס על העתקה? תביעת ענק בין המותגים

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במזרח טקסס נאמר כי האפליקציות לנייד של נייקי, Training Club ו-SNKRS ומערכת Adapt להתאמת נעלי ספורט מפרות תשעה פטנטים של אדידס לניטור פעילות גופנית, אלה הדרישות של אדידס מנייקי
מערכת ice | 
אדידס ונייקי (צילום pixabay, unsplash)
Adidas AG תבעה ביום שישי את Nike Inc על כך שהפרה לכאורה את הפטנטים שלה עם יישומי המובייל וטכנולוגיית התאמת הנעליים שלה, וסימנה את התביעה הפדרלית הראשונה של אדידס נגד יריבתה במאבק ארוך שנים בין שני מותגי הסניקרס הגדולים בעולם.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במזרח טקסס נאמר כי האפליקציות לנייד של נייקי, Training Club ו-SNKRS ומערכת Adapt להתאמת נעלי ספורט מפרות תשעה פטנטים של אדידס לניטור פעילות גופנית, מערכת "הנעלה חכמה" וטכנולוגיה אחרת, כך לפי דיווח של האתר REUTERS.
אדידס טוענת כי יש לה היסטוריה של פיתוח טכנולוגיית כושר לניידים, כולל "נעל הריצה החכמה הראשונה בעולם" ב-2004, "מערכת האימון המשולבת המלאה הראשונה המשלבת חיישנים בנעליים ובמכשירים לבישים" ב-2005, ואפליקציות אימון אישיות החל מ-2008.
התביעה של אדידס באה בעקבות תלונותיה של נייקי בדצמבר נגד החברה בבית המשפט הפדרלי של אורגון ובנציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב, שם היא האשימה את הנעליים של אדידס בהפרת פטנטים הקשורים לעיצוב נעלי הספורט שלה Flyknit.
 
גם התביעה של אורגון וגם הבקשה ל-ITC לחסום יבוא של נעלי אדידס עדיין תלויות ועומדות. נייקי גם תבעה את אדידס במזרח טקסס ב-2005, בטענה שכמה נעלי אדידס הפרו שני פטנטים הקשורים לעיצוב נעליים. החברות הסכימו לבטל את התיק ב-2007.
החברות ועורכי הדין של אדידס לא הגיבו מיד לבקשות להגיב על התביעה ביום שישי. אדידס האשימה את אפליקציות האימון של נייקי בהפרת פטנטים המכסים תכונות הכוללות מעקב ריצה מבוסס מיקום, משוב אודיו על ביצועים ומערכת ליצירת תוכנית אימונים.
לאדידס יש אפליקציות אימון והרצה משלה שלדבריה הורדו על ידי מיליוני משתמשים. הכנסות דיגיטליות הן מקור חשוב לצמיחה כללית של נייקי ועלו ב-22% ברבעון השלישי של 2021, לפי דוח של החברה.
 
אדידס האשימה גם את מערכת האדפט של נייקי, המשחררת או מהדקת שרוכי נעליים אוטומטית על סמך צורת כף הרגל של הנועלת, בהפרת הפטנטים שלה למערכת "הנעלה חכמה" המתאימה את הריפוד של הנעל בהתאם למה שהנעל עושה.
החברה גם אמרה כי אפליקציית SNKRS של נייקי למכירת נעליים במהדורה מוגבלת מפרה פטנט הקשור לאישור האותנטיות של קונה פוטנציאלי. אדידס הגרמנית ביקשה מבית המשפט סכום לא מוגדר של פיצויים כספיים וצו החוסם את נייקי מלהפר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה