משפט

בית המשפט העליון נגד גוגל, טוויטר ופייסבוק: עזרו לארגוני טרור

במהלך חסר תקדים, בית המשפט העליון בארה"ב הסכים לשמוע שני מקרים, במסגרתם מואשמות הרשתות החברתיות המוכרות ביותר בעולם בסיוע לארגוני טרור ובפרט לדאעש. כל הפרטים על הדיונים שעומדים להוות תקדים עבור מערכות משפט בכול העולם 
מערכת ice | 
בית המשפט העליון נגד גוגל, טוויטר ופייסבוק (צילום unsplash, pixabay, shutterstock)
מאז שהחלה הפופולריות של הרשתות החברתיות ברחבי העולם, החלה גם הביקורות החריפה כנגדה עם טענה אחת עיקרית והיא סיוע בהפצת מסרים קיצוניים של ארגוני טרור, הפצת פייק ניוז ואפילו בהשפעה על תוצאות בחירות. כעת, שנים רבות לתוך המאבק והדיונים על מידת האחריות שרשת חברתית צריכה לקחת - בית המשפט העליון בארה"ב צפוי לקבל החלטות שעתידות להוות את הבסיס בדיוק לזה.
על פי הדיווחים, בית המשפט העליון בארה"ב הסכים לפני כשבוע ששני מקרי תלונה כנגד רשתות חברתיות, ובעיקר טוויטר, גוגל ופייסבוק, יעלו לדיון משפטי. בהתאם לכך, רבים צופים כי הדרך שבה הדיונים הללו הולכים להתקיים יהוו תקדים וקו מנחה עבור רשויות החוק ברחבי כל המדינה ואפילו בעולם. 
שני המקרים, אותם בית המשפט ישמע, עוסקים בתקיפות טרור שהתרחשו בשנים האחרונות בצרפת ובטורקיה על ידי פעילי דאעש. המקרה הראשון התרחש בפריז בשנת 2015 וכזכור במקרה זה התקיימו מספר פיגועי טרור מאורגנים מראש ובמקביל בעיר האורות.
 
בין ההרוגים הייתה נוחמי גונזלס, בת 23 במותה, סטודנטית מארה"ב שלמדה בפריז. משפחתה של גונזלס תבעו את גוגל, שהיא בעליה של יוטיוב, בטענה שפלטפורמת יוטיוב קידמה תכנים של דאעש, אפשרה פרסום של אין ספור סרטונים של הארגון ובכך סייעה להם גם לגייס פעילים והכול דרך האלגוריתם המיוחד שמציע תכנים בהתאם לתחומי העניין של הצופה.
המקרה השני הוא של אזרח ירדן נאווראס אלאסף שנרצח בפיגוע טרור באיסטנבול ב-2017. משפחתו תובעת את טוויטר, גוגל ופייסבוק בטענה שהרשתות הללו מסייעות לארגוני טרור ובטענה שלא ננקטו צעדים מצדן למגר או להפסיק את הפעילות הזו בפלטפורמות שלהן. 
טרם ידוע בעת זו מתי יחלו הדיונים וכיצד הם יתנהלו, אך כאמור ישנה ציפייה רבה לקראתם ובעיקר לקראת התקדים שהם יהוו עבור העולם כולו ביחס לאחריות המשפטית שרשתות חברתיות עתידות לשאת, בהקשר לארגוני טרור ומפגעים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה