משפט

הפיגוע שסוכל בנצרת נחשף: דאע"ש נגד לימודי החינוך המיני

המשטרה חושפת היום פרטים ראשונים בנוגע למספר פיגועים שסוכלו באזור הצפון ובייחוד בתיכון מוסלמי בנצרת וזאת עקב הנאמנות של הנאשמים לדאע"ש ועקב העובדה שבבית הספר הדריכו בנושא חינוך מיני
מערכת ice | 
דאעש המדינה האיסלאמית (צילום GettyImages)
היום (ראשון) נחשפים פרטים ראשונים באשר לסיכול סדרת פיגועים ברחבי הצפון, על ידי שישה פעילי דאע"ש צעירים תושבי נצרת, כאשר אחד מהם נער ואחד קטין. הפיגועים שתכננו הנאשמים נעו על פני פגיעה בתיכון מוסלמי שמלמד חינוך מיני, טרמפיאדה בנהריה שבה נמצאים מדי יום חיילים וחורשות באזור, אותן נוהגים לפקוד יהודים. 
המידע על ההתארגנות הזו הגיע לידי שב"כ לפני מספר שבועות ודיווחה כי ששת הצעירים, ביניהם קטין, בטווח גילאי 18-25, נחשפו לתכני דאע"ש ברשתות החברתיות ובהתאם החלו להזדהות עם המסרים של הארגון, אשר הוקם על ידי אבו כבר אל בגדאדי, שכבר חוסל.
 
על פי הדיווחים הללו מסתמן כי פעילים אלו, אשר נמצאו עדויות מפלילות בניידים שלהם כמו תמונות של בגדאדי, עבדו בעבודות מזדמנות בתחום הבנייה ונפגשו בין לבין לתכנן יחדיו את הפיגועים. כמו כן, מתברר כי ניסו לגייס למטרת הפיגועים אמצעי לחימה ופעילים נוספים.
הפרטים נחשפו היום לאחר שהוגש נגד הפעילים כתב אישום בגין קשירת קשר והכנה למעשה טרור, קשירת קשר לסחר באמצעי לחימה וחברות בארגון טרור, וזאת התבצע לצד מעצרם עד לתום התהליכים. 
על פרטים אלו הוסיפה המשטרה כי ארגון דאע"ש ממשיך להפיץ את מסריו ברחבי כל הארץ ובעיקר דרך הרשתות החברתיות ובכך מגייס אליו שורות פעילים נוספים, שעלולים להוות סכנה לציבור. ואכן, לפני כחודשיים סוכלה קבוצה נוספת של פעילי דאע"ש על ידי השב"כ, באזור אום אל פאחם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה