משפט

מי עומד מאחורי תביעת ענק נגד וואלה והארץ?

הארגונים 'חותם' ו'בוחרים במשפחה' הגישו תביעת לשון הרע בסך 350,000 ש"ח נגד אתר וואלה והכתב אורי סלע ונגד עיתון הארץ והכתב הילו גלזר בעקבות פרסומים בהם טענו כי הארגונים פועלים בשליחות מפלגת נעם. עמיטל בראלי, מנכ"ל חותם: "פועלים למען כלל עם ישראל ומול כלל המפלגות ללא שיוך פוליטי למפלגה זו או אחרת"
דוד זולדן | 
תביעת ענק נגד וואלה והארץ (צילום Magma Images, פלאש 90, pexels)
היום הגישו הארגונים 'חותם' ו'בוחרים במשפחה' תביעת לשון הרע בסך 350,000 ש"ח נגד אתר וואלה ונגד עיתון הארץ בעקבות פרסומים בהם טענו כי חותם ובוחרים במשפחה פועלים בשליחות מפלגת נעם. בכתב התביעה שהגישו הארגונים באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק נכתב בין היתר כי: "בעקבות בקשת סטודנטים מהטכניון התקיים באמצעות הסטודנטים מהטכניון אירוע השקה להקמת "תא סטודנטים" של "בוחרים במשפחה" שהינה אגף של תנועת חותם.  לאחר יומיים התפרסמה באתר 'הארץ' כתבה שכותרתה – "תומכי נעם מחפשים דריסת רגל באקדמיה, ומייסדים תא סטודנטים ראשון".
בעקבות פרסום הכתבה פנה יו"ר בוחרים במשפחה, מיכאל פואה אל הכתב שפרסם את הכתבה, הילו גלזר ודרש ממנו להבהיר כי בוחרים במשפחה הינה תנועה חברתית ולא פוליטית, אך הכתב סרב וענה לו כי – "הזרוע שמפעילה אתכם מביעה תמיכה השכם וערב במפלגת נעם ובאבי מעוז", נכתב. 
 
עוד נכתב בכתב התביעה כי: "פואה שלח מכתב התראה למערכת עיתון 'הארץ' ובו דרישה פיצוי בסך 50,000 ₪ על הפגיעה בשמו הטוב. בתגובה למכתב ההתראה שלח  הכתב גלזר לפואה הודעה ובה נכתב: "אורי מרק עורך המוסף: הכותרת לא תשונה, אנחנו עומדים מאחוריה". ואכן הכתבה פורסמה במוסף המודפס של עיתון הארץ. לאחר מספר ימים פורסמה כתבה נוספת בעיתון הארץ תחת הכותרת: "מאות חברי סגל בטכניון יצאו נגד תא תומכי נעם בקמפוס" ובגוף הכתבה נכתב כי תא "בוחרים במשפחה" מזוהה עם מפלגת נעם".
בנוסף, מציין כתב התביעה פרסום נוסף אשר טען כי חותם ובוחרים במשפחה קשורים פוליטית למפלגת נעם: "באתר וואלה התפרסמה כתבה של הכתב אורי סלע שכותרתה - "תומכי נעם הקימו תא סטודנטים ראשון - ועוררו סערה: "מסיתים נגד להט"ב" וכותרת המשנה שלה פותחת כדלקמן: "ארגון המזוהה עם מפלגתו של אבי מעוז השיק תא סטודנטים חדש בטכניון". מיכאל פואה פנה באופן מידי  לכתב ולמערכת וואלה במכתב התראה על מנת שיסירו או יתקנו את הפרסום המכפיש וכן שיפצו אותו על הנזק שגרמו לו. לאחר מספר ימים פנה סלע לפואה באמצעות הווצאפ, וביקש לברר לגבי אפשרות של תיקון כדי להימנע מתביעת פיצויי. פואה הציע הצעת התנצלות מוסכמת ומאז סלע ומערכת וואלה לא יצרו קשר עימו או עם מי מהתובעים , ולא תיקנו דבר בכתבה". 
עו"ד ליטווק מסביר בכתב התביעה כי התובעים פועלים במישור ההסברתי והמשפטי כבר שנים והגדרתם כ"תומכי נועם" צובעת אותם בצבע מפלגתי שפוגע ביכולת שלהם לפעול בזירה הציבורית והפוליטית, כאשר הם צבועים בצבע של מפלגה הזוכה לתמיכה של מנדט אחד. זאת כאשר המסרים אותם הם מפיצים זוכים לתמיכה של רוב הציבור בישראל.
בסיום כתב התביעה מפרט עו"ד ליטווק את הנזקים שנגרמו לארגונים בעקבות הפרסומים: "ברי כי הדברים נאמרו ופורסמו מתוך כוונה לפגוע קשות בתובעים ולפגוע ביכולת שלהם לנהל דיון עקרוני ערכי ומוסרי ברעיונות שבשמם הם פועלים, ולנהל מערכה ציבורית לקידום רעיונותיהם בין כלל חברי הכנסת מהמפלגות השונות. הנתבעים  פעלו בזדון ומתוך כוונה לפגוע. הנתבעים פרסמו פרסומים שהציגו מידע שקרי הקושר בין התובעים לבין מפלגה פוליטית, אשר מתנהל נגדה מסע השמצה והפחדה, מתוך רצון לפגוע בתובעים, וביכולת ההשפעה הציבורית שלהם ובשמם הטוב. פרסומים אלו הגיעו למיליוני אנשים וגרמו לתובעים נזק בלתי יתואר שאי אפשר לתקן", חתם עו"ד ליטווק. כאמור, בשל הפרסומים דורשים התובעים פיצויים מעיתון הארץ בסך 300,000 ₪ ו50,000 ₪ ממערכת אתר וואלה. 
מנכ"ל חותם, עמיטל בראלי מסר: "אנו פועלים למען כלל עם ישראל ומול כלל המפלגות ללא שיוך פוליטי למפלגה זו או אחרת. מי שמפרסם דברי שקר ואינו רוצה לחזור בו למרות פניות חוזרות ונשנות ייאלץ לשלם על מעשיו".
מהארץ נמסר בתגובה: ״נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה