משפט

עשרות אלפי שטרות מזויפים בישראל: גם לארנק שלכם זה הגיע?

שיטות הזיוף של העבריינים הפכו מתוחכמות יותר, ומעבדות לזיוף שטרות ישראליים הוקמו בטורקיה. עדות מצמררת ממקור ראשון מלמדת איך מוצף השוק בשטרות ברמה גבוהה כל כך, שגם בסופרים ובבנקים לא מצליחים לאתר את הזיוף
מערכת ice | 
שטרות (צילום shutterstock)
אם לא הספיקו מעבדות זיוף הכספים בארץ המציפים את השוק בישראל, כעת עברו העבריינים לשיטות מתוחכמות יותר, והקימו מעבדות לזיוף שטרות ישראליים באיסטנבול שבטורקיה.
העיתונאי שמעון איפרגן ראיין במאקו עבריין שחשף את השיטה: עשרות אלפי שטרות של 200 שקלים וגם של 100 מציפים את המדינה, כאשר שטר מזויף ברמה גבוהה של 200 שקל נמכר בשוק בין 50 ל-100 שקל, תלוי בכמות, וקשה מאוד לאתר את הזיוף.
 
בשבוע שעבר נחתו בארץ בטיסה ישירה מאיסטנבול שתי בלדריות צעירות עם מזוודות מלאות בשטרות מזויפים של 200 שקלים. הן עצמן ניסו לשלם בשטרות המזויפים ברשתות מזון, והקופאיות לא גילו את הזיוף למרות שבדקו את השטרות. לפי עדויות, גם עובדי בנק לא מצליחים לאתר את הזיוף המתוחכם, וחלק מהשטרות אף הגיעו לכספומטים. עבור הברחת השטרות קיבלו הבלדריות 5,000 שקל כל אחת, בנוסף לבזבוזים.
 
בארץ נמכרים שטרות מזויפים בעזרת הטלגרם. שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, עצרו בשבוע שעבר 4 חשודים מחורה, אום אל פחם ובית שמש, בהפצת שטרות מזויפים. לפי החשד הם ניהלו רשת לייצור והפצת שטרות מזויפים באיכות גבוהה. שיטת ההפצה של החשודים התבצעה באמצעות מפיצי משנה בפריסה ארצית על ידי החדרת שטרות של 100 ו- 200 שקלים. המשטרה תפסה עשרות אלפי שקלים החשודים כשטרות מזויפים וכן מסמכים רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה