משפט

עופר כסיף מופתע: זו ההחלטה הדרמטית של היועמ"שית

לאחר שיותר מ-80 ח"כים חתמו על מסמך שקורא להדחת ח"כ עופר כסיף הדהימה נציגת היועמ"שית התנגדות להדחתו: "סלידה מהמעשים וגינוי לחוד מהתגבשות עילה משפטית להדחה"
דוד זולדן |  3
עופר כסיף מקבל תמיכה מבהרב מיארה (צילום ללא קרדיט)
הדיון בוועדת הכנסת בסוגיית הדחתו של חבר הכנסת כסיף החל ונציגת היועמ"שית הביעה התנגדות נחרצת להדחתו. נציגת היועצת המשפטית לממשלה, עוה"ד אביטל סומפולינסקי, טענה בדיון: "עוצמת שאט הנפש וההתקוממות ממעשהו של חבר כנסת, אינן מדד לביסוס עילה להדחה של חבר כנסת מכהן. סלידה מהמעשים וגינוי לחוד, והתגבשות עילה משפטית להדחת חבר כנסת מכהן לחוד".
עו"ד סומפולנסקי נימקה עוד כי: "השימוש בכלים בין-לאומיים אינם עילה להדחת חבר כנסת מכהן. הדחה במקרה זה חורגת מגבולות הדין. במבט רחב, הדחה זו תוביל לצמצום חופש הביטוי ולפגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובחוסנה". חה"כ חנוך מילביצקי מהליכוד קטע את דבריה ואמר: "בושה וחרפה!"
 
"תמיכה של חבר כנסת בטענות מופרכות נגד המדינה על ביצוע רצח עם, בזמן שהמדינה נלחמת על קיומה, קיצוני וחמור ככל שיהיה מעשה החתימה על העצומה, במישור המשפטי - הוא אינו פוגש את מידותיה הצרות והמסוימות של עילת הדחה של תמיכה במאבק מזוין של החמאס", טענה בלהט נציגת היועמ"שית והדגישה כי: "הדחת חבר כנסת מכהן היא פעולה שפוגעת באופן קשה ביותר בזכות לבחור ולהיבחר, בזכויותיו האישיות של חבר הכנסת, ובחופש הביטוי הפוליטי, והיא חייבת להיעשות אך ורק על פי דין, ובהתבסס על תשתית ראייתית מבוססת".
"הדחת חבר הכנסת כסיף על רקע העצומה עליה חתם, יהיה בה כדי לפרוץ באופן תקדימי ומסוכן את אמות המידה לבחינת עילות הפסילה וההדחה. במבט רחב, יהיה בהרחבה זו כדי להביא לצמצום חופש הביטוי הפוליטי שלכם, חברי הכנסת, ולפגיעה בדמוקרטיה". כתבה לסיום. 
יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הכנסת חה"כ אופיר כץ, השתולל על כסיף: "אתה נגד מדינת ישראל, ונגד כל מי שתומך בה, ומהלל את מי שפוגע בה בדיוק כמו המטרה של חמאס. אתה כתבת בעבר שחבריי ואני נקרא לשחרורו של מרואן ברגותי, רב-מרצחים". חה"כ איימן עודה הגיב: "הכיבוש הוא רב-מרצחים".
חה"כ אופיר כץ החריף את הטון: "אתה ניחמת משפחות שכולות של חיילים?" וכסיף ענה: "כן". חבריו לרשימה המשותפת: "אל תשיב לו עופר, הכול יתברר בבית המשפט". חה"כ המשיך לטעון בעד ההדחה: "זה לא חופש ביטוי, זה החופש לבגוד במדינת ישראל. זו תהיה זכות גדולה עבורי להדיח את האדם השפל ביותר שידעה כנסת ישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נציגי היועמ"ש
    מחמוד א זהאר 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו .איזה יופי.הגיעה השעה לסילוקה לאלתר מהתפקיד לאחר שכשלה בכל.במקום להטיס את ביבי ואישתו מהשלטון ,המשיכה לת להם גב וגיבוי להחריב הכל.במקום לסלק את עופר כסיף ושות.מכנסת ישראל ביכרה להחיות את פועלו של כסיף ולתת בידו לגיטימציה להרס המדינה הציונית ואתמול.וואו,רק על כך מקומה של הועמ"ש מחוץ לחדרה ולתמיד!!
    סגור
  • 2.
    איפה....
    א 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השבועה שלו כשנבחר לכנסת לשמור אמונים למדינת ישראל לא ללכת נגדה ומה שהוא עשה זה זה להכניס אותו לכלא על בגידה
    סגור
  • 1.
    יועצת משפטית-חופש ביטוי
    עמית 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מעניין שעשו קריקטורה של חיות שמיות אז לא היה חופש ביטוי,למי שלא הבין אנחנו חיים בדיקטטורה עם הבית משפט שיש לנו
    סגור